X

טופס 4 : מה זה ? וכיצד התהליך עובד?

רגע לפני שאתם נכנסים לבית החדש שלכם שכבר עומד מוכן לאחר שהקבלן סיים לבנות אותו יש עוד תהליך אחד אחרון קטן שיש לבצע לפני האכלוס. רבים מכם מכירים את התהליך הזה בתור טופס 4 או בתור טופס לאישור אכלוס, שכולל מספר בדיקות מקיפות בנוגע לנכס בנושאים כמו חיבור לתשתיות, תקשורת, כיבוי אש, בטיחות, חשמל, מים ועוד.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

מי שמגיש בפועל את הטופס יכול להיות הקבלן או היזם של הפרויקט כאשר תנאי הכרחי להגשת הטופס הוא היכרות מעמיקה עם הפרויקט וכמובן ידע מקצועי עם שלל הדברים שנבדקים על ידי הרשות המקומית מהלך הבדיקות לקבלת האישור של הטופס.

כיצד ניתן לעשות את התהליך של טופס 4?

במקרים רבים אנו רואים את התהליך של קבלת אישור על טופס 4 בזול מתעכב זמן רב, לאו דווקא בגלל שהבית או הנכס אינם עומדים בתנאים לקבלת האישור אכלוס אלא בגלל שהתהליך מבוצע באופן לא נכון. בשביל לקבל את האישור לטופס 4  ברשות המקומית יש למלא טפסים רבים ולצרף אל הבקשה מסמכים רבים אחרים.

דירה חדשה

על מי שמנהל את התהליך של הגשת הטופס להבין ברזי התהליך והבקשה לאישור על מנת שיהיה תהליך זריז ככל הניתן בכדי שהכניסה לבית לא תתעכב יתר על המידה. על כל האישורים להיות מוגשים יחד במעמד הגשת הבקשה בכדי לוודא כי נעשו בנכס כלל הדברים על פי התכנית ועל פי התקן ובוצעו כלל הבדיקות לפני הגשת הבקשה.

הגשת כלל הבדיקות חשובה מאוד שכן במידה ולא הוגשה בדיקה כלשהי ייתכן והקבלן יידרש לפרק חלק מהבית בכדי לבצע את הבדיקה ורק לאחר מכן להגיש את הבקשה בשנית. לכן, חשוב מאוד להיות ערוכים לבדיקה קפדנית של הנכס והאישורים ולכן הקריטיות של איש מקצוע רציני ומקצועי שירכז את הנושא של הגשת טופס 4 עבורכם היא גבוהה מאוד.

מדוע חשוב לעבוד עם בעל מקצוע מיומן בהגשת טופס 4?

מעבר לעובדה שהגשת הבקשה בצורה מקצועית היא קריטית כפי שכבר ציינו סיבה נוספת שבגינה חשוב מאוד לעבד עם בעל מקצוע שמיומן בנושא היא במקרים בהם תקבלו דחייה של הטופס 4. במקרה כזה קודם כל עליכם להבין ביחד עם בעל המקצוע עימו עבדתם על הגשת הטופס מדוע הבקשה סורבה וחשוב מכך מהי הדרך הקצרה ביותר והזולה ביותר לתקן את הבעיה בגינה נדחתה הבקשה בכדי שהיא תאושר לאחר תיקון הליקויים.

לעיתים ישנם ליקויים מורכבים ולעיתים ישנם ליקויים מורכבים פחות כאשר כל מה שנחוץ לעשות הוא להיוועץ עם איש מקצוע שמבין בנושא. יתרון נוסף בהשכרת שירותיו של בעל מקצוע מיומן בהגשת האישור אכלוס יכול למזער את משך תהליך הבקשה מחודשים רבים כאשר המקרה מעוקב למספר שבועות בודדים.

זהבה הופמן:
Related Post