X

חשמל זורם בכפות ידיו: פרופ' יצחק שילר מונה למנהל מכון EEG ברמב"ם

פרופ' שילר הינו סגן מנהל המחלקה לנוירולוגיה ברמב"ם ואחראי על שירות האפילפסיה. הוא בוגר הפקולטה לרפואה מהאוניברסיטה העברית בירושלים. במקביל ללימודי הרפואה, הוא סיים תואר ד"ר לפילוסופיה מהאוניברסיטה העברית גם כן, כשלאחר-כך, השלים את ההתמחות בנוירולוגיה במרכז הרפואי הדסה עין-כרם בירושלים.

פרופ' יצחק שילר
צילום הקריה הרפואית רמב"ם

בהמשך הוא הצטרף למעבדת המחקר במכון מקס פלנק למחקר רפואי למשך 3 שנים כפוסט-דוקטורנט תחת הנחייתו של פרופ' ברט סקמן, זוכה פרס נובל בפיזיולוגיה ורפואה כשבתקופה זו חקר את המנגנונים התאיים במוח הגורמים להתקפים אפילפטיים.

פרופ' שילר הינו חבר בפקולטה לרפואה של הטכניון, שם הוא מנהל את המעבדה לחקר האפילפסיה. בימים אלו הוא מתחיל בניהול מכון ה-EEG בבית החולים רמב"ם, מכון הכולל פעילות מרפאתית ענפה בה מטופלים רבים מאזור צפון הארץ ומחוצה לו.

במסגרת פעילות המכון מבוצעות למעלה מ-3,000 בדיקות EEG בשנה, בדיקות ניטור וידאו EEG, ביצוע תוכנית ניתוחית לחולים הסובלים מאפילפסיה ועמידים לתרופות. תוכנית ניתוחים זו הינה פרי שיתוף פעולה של המכון יחד עם צוות היחידה לנוירו-רדיולוגיה, המחלקה לרפואה גרעינית והנוירופסיכולוגיה ופרופ' מוני בניפלא, מנהל המחלקה לנוירו-כירורגיה ילדים ברמב"ם.

עדי ישראלי:
Related Post