X

חלת שלום לאוקראינה – פלינצה

רשת קפה ביגה החליטה לייצר  חלת שלום ענקית, שמעליה דגלי ישראל ואוקראינה ולהביא אותה לשגרירות אוקראינה שבת"א, כמחווה של שלום ורצון טוב כדי לתקן את העלבון שחוו האוקראינים בעת טקס קבלת הפנים לראש ממשלת ישראל ורעייתו.

רן בן דוד וליאור חיינץ שפים מביגה עם החלה צילומים: אסף לב

במהלך הטקס שנערך כנהוג במסורת האוקראינית, עם הגעתם של ראש הממשלה מר בנימין נתניהו ורעייתו שרה לאוקראינה, התכבדו ראש הממשלה ורעייתו בחלה אוקריאינית טבולה במלח. ראש הממשלה טעם מהחלה וכשהגישה לרעייתו היא השליכה אותה לרצפה. התנהגות זו זכתה להרבה ביקורת בכלי התקשורת באוקריאנה וברחבי העולם וגרמה לתקרית דיפלומטית ותקשורתית. בעקבות התקרית רשת ביגה החליטה להכין חלת שלום, בתקווה שהחלה תביא לריכוך היחסים וקשר יותר טוב.

אנשי השגרירות שהתרגשו מהמחווה הזמינו את ליאור חייניץ שף קונדיטור של רשת ביגה לחגיגות יום העצמאות האוקראינית שיחל בשבוע הבא ה- 25.8.19 ולאפות להם מגוון לחמים הייחודיים למסורת האוקראינית.

ליאור חייניץ השף העניק את החלה לשגריר אוקראינה ואמר: "כמחווה של רצון טוב לעם האוקראיני החלטנו לעמול משעות הבוקר המוקדמות למעלה מ- 7 איש על חלת הענק ולהעניק אותה לשגרירת האוקראינית. עוד ציין ליאור כי : החלה במשקל של כ- 15 קילו ומעליה כל הקישוטים המסורתיים כמו פרחי בצק, צמות מבצק. וגם דגלי אוקראינה וישראל.

זהבה הופמן:
Related Post