X

חיפה: פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-35

 הבמאי קלוד ללוש יגיע לחיפה עם השחקנית הצרפתייה אנוק איימה, להציג את  "שנות חיינו היפות ביותר" , סרטם החדש שיצרו 53 שנה אחרי הסרט המיתולוגי, "גבר ואשה"

סטיבן אליוט במאי "הרפתקאותיה של פרסילה מלכת המדבר" , יחגוג בפסטיבל 25 שנה ליצירת סרט הפולחן,זוכי האוסקר הבמאי גיא נתיב ואשתו השחקנית והמפיקה ג'יימי ריי ניומן, יציגו את סרטם הארוך "סקין" . אגניישקה הולנד, מהיוצרות החשובות בקולנוע הפולני תציג את סרטה החדש "מר ג'ונס", הנס פטר מולנד, גדול במאי נורבגיה יציג את סרטו החדש "יוצאים לגנוב סוסים"

הסרט גבר ואישה

קז'ישטוף זנוסי, הבמאי והמפיק הפולני המוערך ישמש יו"ר חבר השופטים בתחרות הבינלאומית "כרמל" וגם מרתה כהן, המרגלת היהודייה שעוד מעט חוגגת 100! אשר לחמה בנאצים ותציג בבכורה עולמית את הסרט התיעודי על סיפור חייה המדהים והמרגש

עשרות אורחים, נציגי תעשיית הקולנוע הבינלאומית: במאים, שחקנים, מפיקים, מפיצים, נציגי קרנות קולנוע ורשתות טלוויזיה, יגיעו השנה לפסטיבל הסרטים הבינ"ל ה-35 חיפה שייפתח ב-12 באוקטובר ויימשך עשרה ימים ולילות בסוכות. אורחי הפסטיבל יציגו את סרטיהם החדשים ויקיימו מפגשים עם הקהל הרחב, סדנאות וכיתות אומן

קלוד ללוש ואנוק איימה  שנות חיינו היפות , גבר ואשה

הם נפגשו לפני שנים רבות: גבר ואישה שנסחפו לרומן בלתי צפוי, שכיכבו בסרט שכבר הפך לקלאסיקה, שעיצבו את מה שידענו על אהבה. היום ז'אן לואי נדמה אבוד, שבוי בידי זכרונותיו. בנו מבקש לעזור ומוצא את אן, האישה שז'אן לואי לא יכול לשכוח. השניים שוב יחד והסיפור מתחיל מחדש. גבר ואישה. קלוד ללוש הבמאי הצרפתי הותיק ועטור הפרסים: (הצטלבות, עלובי החיים, הרפתקה היא הרפתקה, לחיות כדי לחיות, גבר ואישה). מאחד את השחקנים האיקונים אנוק איימה וז'אן-לואי טרנטיניאן, 53 שנה אחרי הסרט המקורי, ומגיש דרמה רומנטית מרגשת על חיים ואהבה.

סטיבן אליוט במאי הסרט " הרפתקאותיה של פריסילה מלכת המדבר"

25 שנה עברו מאז יצאו שתי מלכות דראג (הוגו וויוינג וגאי פירס) וחברתן הטרנסג'נדרית (טרנס סטמפ) למסע אפי במרחבים השוממים של אוסטרליה. פלישה, מיצי וברנדט עושות את דרכן באוטובוס ורוד שהן מכנות 'פריסילה', כשהן חמושות בלהיטי דיסקו נצחיים של 'אנשי הכפר', גלוריה גיינור ו(כמובן) 'אבבא', בתלבושות מרהיבות ומטורפות שזכו באוסקר ובבשורה הלהט"בית שהן מטיחות בפני תושבי המדבר ההומופובים. סרט המסע הצבעוני, המוגזם והמופלא, מקבץ שלושה מהכוכבים הגדולים של הקולנוע האוסטרלי בתצוגת משחק מרהיבה, ומשמר את כל האנרגיה, הרעננות, השנינות והרגש שהפכו אותו ללהיט קאלט ברחבי העולם.

גיא נתיב

גיא נתיב

במאי ותסריטאי ישראלי שחי ופועל בארצות הברית. סרטו "סקין" זכה בפרס אוסקר בקטגוריית הסרט הקצר הטוב ביותר. הסרט הוקרן ב-120 פסטיבלים ברחבי העולם. סרטו הארוך "סקין" זכה בפרס איגוד המבקרים הבינלאומי בפסטיבל טורונטו. סרטיו הקודמים של נתיב – "זרים", "מבול" (פרס 'דורות' בפסטיבל ברלין) ו"הבן של אלוהים" – זכו כולם להצלחה רבה. סרטיו הקצרים "מבול", "זרים" ו"אופסייד", הוקרנו גם הם בהצלחה וזכו בפרסים ברחבי העולם.

קז'ישטוף זנוסי

 יו"ר תחרות "כרמל"- במאי, מפיק ותסריטאי פולני. סרטיו עטורי הפרסים מוקרנים דרך קבע בפסטיבלים החשובים בעולם וזכו בפרסים בפסטיבלי קאן, ונציה, לוקארנו, מוסקבה, שיקגו, מונטריאול, ברלין וטוקיו. זנוסי מביים גם עבור התיאטרון והעלה הפקות תיאטרון ברחבי העולם. בנוסף כתב מספר ספרים, זכה בתארי כבוד באוניברסיטאות מובילות ומרצה ברחבי העולם. הוא נשיא חברת ההפקה תור בורשה.

הנס פטר מולנד

בכיר במאי נורבגיה, נולד באוסלו ולמד קולנוע בבוסטון. ב-1993 ביים את סרטו הארוך הראשון "הלוטננט האחרון". מאז ביים סרטים שזכו להצלחה רבה כמו "מרדף קר", "ג'נטלמן בנשמה", "אל הארץ היפה", "אברדין" ו"זירו קלווין". מולנד ידוע בשיתוף הפעולה הפורה שלו עם השחקן השוודי סטלן סקארסגארד והוא מגיע לחיפה עם שניים מן הסרטים שעשו יחד: "יוצאים לגנוב סוסים" (זוכה פרס דוב הכסף בפסטיבל ברלין השנה) ו"בסדר ההעלמות".

הלנה טרשטיקובה

בכירת  הדוקומנטריסטים הצ'כים ונושאת פרסים בינ"ל רבים, שתציג את סרטה "פורמן נגד פורמן"(קאן 2019), המשרטט את דיוקנו של הבמאי מילוש פורמן (2018-1932), מילדותו הקשה ורצח הוריו בידי הנאצים, דרך עשיית סרטים מבריקים שביססו את מעמדו כבכיר במאי הגל החדש של הקולנוע הצ'כי, ההגירה לארה"ב ועד ההצלחה שהגיעה לשיאה עם פרסי אוסקר עבור "אמדאוס" ו"קן הקוקיה".

מרתה כהן

מרתה כהן, שנודעה בכינוי שישינט ('עושת צרות'). תציג בכורה עולמית בפסטיבל את הסרט התיעודי   "מרתה כהן – איך הפכתי במקרה למרגלת"' חולקת לאחר שישים שנות שתיקה את סיפורה ומתארת כיצד כנגד כל הסיכויים, היא לחמה בנאצים כמרגלת.

אגניישקה הולנד

אחת מהיוצרות הבולטות בקולנוע הפולני, יו"ר האקדמיה האירופית לקולנוע, זכתה לשבחים ופרסים רבים עבור עבודתה בטלוויזיה ("בית הקלפים", "ההריגה", "הרומן", "טרמה", "הסמויה") ובקולנוע ("באפילה", "כיכר וושינגטון" ו"אירופה, אירופה", שזיכה אותה במועמדות לאוסקר). הולנד מגיעה לפסטיבל חיפה עם סרטה החדש, "מר ג'ונס", בכיכובו של ג'יימס נורטון, המגלם עיתונאי וולשי שחשף את האמת המזוויעה שמאחורי ה"אוטופיה" הסובייטית והמשטר הסטנליסטי. הסרט הוקרן במסגרת התחרות בפסטיבל ברלין 2019. הולנד תיפגש בחיפה עם הקהל  ותשוחח על עבודתה, על יצירתיות, מקוריות, ועל מקורות השראה והשפעה.

בין אורחי תעשיית הקולנוע שיגיעו השנה לפסטיבל כשופטים בכנס הפיצ'ינג הבינלאומי ובסינמרקט חיפה, וכאורחי המזקקה לתסריט חיפה:

ג'יי כהן (Jay Cohen) – מנהל מחלקת קולנוע ושותף בסוכנות GERSH ארה"ב

לי מייסון (- Lee Mason) עורך דרמה ערוץ 4, בריטניה

קרם איין ( Kerem Ayan)  – מנהל פסטיבל הסרטים הבינלאומי איסטנבול

בקי פרובסט- (Beki Probest)  מייסדת ונשיאה יוצאת של -EFM שוק הסרטים האירופי ולקטורית בפסטיבל ברלין

פרנסואה יון, מפיק ושותף בחברת ההפקה/הפצה האירופית, Playtime Group ,

בין האורחים שישתתפו בכנס מיוחד לסרטי מציאות מדומה וחדשנות טכנולוגיות:

ג'ואל בנסון (ניגריה), במאי סרט הדוקו מציאות-מדומה, "הבנות של צ'יבוק", זוכה פרס "הסיפור הטוב ביותר" בפסטיבל הסרטים ונציה 2019.

קיין לי – מפיק זוכה פרסי אמי, מנהל התוכן של Baobab Studios והמפיק הראשי בסרטי המציאות מדומה של במאי האנימציה אריק דרנל (סרטי מדגסקר של פיקסאר, עבודת נמלים). ב 2017 זכו בפרס אמי על סרט המציאות מדומה "Invasion!" (עם אית'ן הוק), ב 2018 זכו בפרס האמי על "Asteroids!" (עם אליזבת בנקס), ויצרו את "Crow: The Legend" (ג'ון לג'נד ואופרה ווינפרי) ואת "Bonfire" (עם אלי וונג). לי הוא מפיק פעיל מאוד באולפנים הוליוודיים כמו 20th Century Fox ו Universal Pictures, בסרטי אנימציה, טכנולוגיות חדשות וניו-מדיה.

עדי ישראלי:
Related Post