X

חיפה: נחנך בית ספר בסמת החדש

בסמת -ראש העיר עם תלמידים

 היום נחנך מבנה בית הספר המדעי טכנולוגי בסמת החדש בקריה המדעית-טכנולוגית הממוקמת בשכונת שער העלייה במבואות הדרומיים של העיר.

ראש העיר, יונה יהב: "בימים הקרובים יחל התכנון של המבנה השני של בית הספר שיוקם בקריה המדעית טכנולוגית בהשקעה של 10 מיליון ₪ נוספים. לרשות בית הספר עומד הציוד הטכנולוגי המתקדם בישראל והוא יפעל בשיתוף עם מוסדות אקדמיה ומחקר ותעשיות טכנולוגיות מתקדמות מהמובילות בעולם. כל אלה מבטיחים חינוך מדעי טכנולוגי ברמה הגבוהה ביותר אשר יביא לצה"ל ולתעשייה הישראלית אנשים מוכשרים ומצוינים, החיוניים כל כך לעתיד המדינה".

בית ספר בסמת נוסד ע"י הטכניון בשכונת הדר בשנת 1933 כבית ספר שנועד להזין את המוסד היוקרתי. לאורך עשרות שנים עמד ביה"ס בחזית החינוך המדעי טכנולוגי בישראל. בין 20 אלף בוגרי בית הספר ניתן למצוא דמויות מובילות בתעשיית ההי טק הישראלית והעולמית בהם סגן נשיא אינטל העולמית מולי עדן, סגן נשיא "אפל" העולמית אהרון אהרון המשמש כיום כמנכ"ל הרשות לחדשנות, גיורא שלגי מנכ"ל רפאל לשעבר ועוד רבים אחרים.

מעבר בית הספר למשכנו החדש במרכז הטכנולוגי הינו חלק מהתכנית האסטרטגית הכוללת של עיריית חיפה לקידום החינוך הטכנולוגי בעיר בכדי לתת מענה למחסור החמור באנשי מקצוע טכנולוגיים בצה"ל ובתעשייה בכל הרמות. בית הספר בסמת כיום הינו בית ספר שש שנתי [ז' עד י"ב] על אזורי אליו נרשמים תלמידים מכל שכונות העיר. בית הספר החדשני, נבנה על מורשת בסמת המיתולוגי תוך שיתוף פעולה עם הטכניון, ועם התעשייה העילית, האזרחית והביטחונית של ישראל. בבית הספר נלמדות תכניות ייחודיות תוך שימוש בטכנולוגיית תלת-מימד, רובוטיקה, ולימוד השפה הסינית בשילוב לימודי יזמות בינלאומית.

עם המעבר למשכנו החדש לומדים תלמידי בית הספר בשיטות הנהוגות בתעשיית ההייטק, מפתחים מוצרים חדשניים ומתמודדים עם אתגרים טכנולוגיים מורכבים. תלמידי בית הספר לומדים מקצועות מדעיים מוגברים, ובהם: מתמטיקה, פיסיקה, כימיה ואנגלית, לצד לימודים טכנולוגיים, זאת החל משנת הלימודים הראשונה בחטיבת הביניים. הלימודים מכוונים לתעודת בגרות מדעית וטכנולוגית איכותית, שתאפשר להם קדימות הן בלימודים על תיכוניים, והן  להשתלב ביחידות טכנולוגיות מובחרות בצה"ל ובתעשיית ההי טק המובילה בעולם.

מבנה בית הספר החדש בסמת

בחטיבה העליונה ארבע מגמות טכנולוגיה, כולן נלמדות ברמה של 5  יח"ד – 10 יח"ל והתלמידים מבצעים פרויקט גמר. בנוסף למקצועות המגמה, לומדים כל התלמידים את מקצועות המדעים: מתמטיקה, פיסיקה או כימיה וכן אנגלית ברמה של 4-5 יח"ל. ארבעת המגמות: מחשבים בהתמחות הגנת סייבר, אלקטרוניקה בהתמחות מיקרו מעבדים, הנדסת מכונות בהתמחות רובוטיקה וכימיה בהתמחות ננו- כימיה. תלמידי המגמות השונות נדרשים לפתח מוצרים חדשניים כאשר הפיתוח נעשה בקבוצות עבודה המורכבות מתלמידי המגמות השונות. כאשר כל תלמיד נדרש לתרום את חלקו לפרויקט על פי התמחותו. פיתוח המוצרים שהמכנה המשותף שלהם הוא תרומה לרווחת הציבור – מתבצע במעמדות המחקר של "אינטל" בשיתוף מהנדסי החברה.

המרכז המדעי-טכנולוגי אליו עבר כאמור בית הספר הוקם בשיתוף משרד החינוך, בעלות של 28 מיליון ₪ והוא משתרע, על שטח כולל של מעל ל- 3000 מ"ר. המרכז כולל אמצעי לימוד והמחשה מהמתקדמים והמשוכללים בעולם לרבות מעבדות לרובוטיקה ואלקטרוניקה ומערכות ייצור ממוחשבות. כל אלה עומדים לרשות תלמידי בית הספר ומאפשרים  להם להתמודד עם אתגריים טכנולוגיים, לבצע מחקרים תוך שימוש בטכנולוגיות חדישות, וכן חשיפה מעמיקה לתחומי הרובוטיקה והמכונות, ותרגול באמצעות סימולטורים.

אילנה טרוק, ראש מנהל חינוך, תרבות ורווחה בעיריית חיפה: "בית ספר בסמת מהווה חממה לנוער סקרן, יצירתי ויוזם, המתעניין בפיתוחים הנדסיים וטכנולוגיים המשנים את המציאות, והרואה את עתידו בתעשייה העילית והביטחונית המפוארת של מדינת ישראל".

מנהל מחוז חיפה ד"ר סער הראל: "חינוך טכנולוגי נמצא כיום בזירה המרכזית. חינוך הטכנולוגי מחייב איכות הוראה, משאבים, חזון, קידמה שיאפשרו לממש את הפוטנציאל הגלום בתלמידים בעולם המחר".

מנהל בית ספר בסמת אבי זיגלר: "המעבר למרכז הטכנולוגי הוא הגשמת חלום המאפשר לנו לעבוד עם התלמידים באופן בו מתנהלים החיים האמתיים של מהנדס בחברות ההי טק המובילות בישראל  ולפתח מוצרים אמתיים ולא דוגמאות כפי שמקובל כיום בלימודי טכנולוגיה".

בטקס חנוכת המשכן החדש של בית הספר השתתפו ראש העיר חיפה, יונה יהב, מנהל מחוז חיפה במשרד החינוך- ד"ר סער הראל, וראש מנהל חינוך, תרבות ורווחה- אילנה טרוק.

עדי ישראלי:
Related Post