X

חיפה: מחדשים.ביחד@הדר

מחדשים את הדר

"קהילת הדר", האמונה על פיתוח שכונת הדר מטעם עיריית חיפה, חברה לאחרונה לחברת "אינטל", ויחד עמה יזמו תחרות ליצירת מתחם חווייתי-טכנולוגי, אשר יהוה אטרקציה מקומית, מהנה וייחודית, במטרה להפוך את רחוב הרצל – רחובה הראשי של השכונה, בו עוברים מידי יום כ-130 אלף איש – למקום מזמין, תוסס ומושך יותר לתושבים ולמבקרים. השטח שנבחר ליישום המיזם הוא מבנה "בית הקרנות" ההיסטורי שברחוב הרצל, יחד עם הרחבה הצמודה לו, וכן המנהרה הסמוכה להם, העוברת מתחת לרחוב בלפור.

לצורך קיום התחרות, יתפרסם השבוע באתר האינטרנט של חברת "אינטל" ובדף הפייסבוק של "קהילת הדר" נוסח "קול קורא", במסגרתו יוזמן הציבור הרחב להציע רעיונות טכנולוגיים ליצירת המיצגים. התחרות תהיה פתוחה לכולם, כאשר דרישות החובה להשתתפות בה יהיו: שילוב מעורבות גבוהה של הקהילה, שימוש בטכנולוגיה (בעדיפות לטכנולוגיה של אינטל) ויצירתיות במענה המוצע.

התחרות, הנושאת את השם: "שותפות לחדשנות בשכונת הדר", תנוהל תחת הסיסמא: "מחדשים.ביחד@הדר", אשר נהגתה ע"י "אינטל" וסטודנטים לעיצוב גרפי מהמכללה לעיצוב ולתקשורת חזותית "תלתן" שבחיפה, השותפים אף הם למיזם, יחד עם חברת "אינטל".

את ההצעות ניתן יהיה להגיש עד ל-28.2. מועמדים אשר מעוניינים להגיש הצעות או שכבר הגישו את הצעתם לתחרות, יוזמנו לסיור רגלי בשכונת הדר שיתקיים ב-12.2, בו יוכלו להתרשם "במו רגליהם" מאופייה של השכונה ומיתרונותיה, ובנוסף לקבל רעיונות מעשיים לאופי המיזם, שאותו יציעו במסגרת התחרות.

לאחר קבלת כל ההצעות, תבחר ועדה, אשר תורכב מנציגי כלל הגופים המעורבים בפרוייקט, יחד עם נציגי שכונת הדר, את עשר ההצעות אשר יעלו לשלב הסופי. בשלב זה יקיימו מארגני התחרות הפנינג טכנולוגי, בו יידרשו מפתחי המיזמים הנבחרים להכין בזמן קצוב מודל אבטיפוס למיצג אותו הציעו, בשיתוף עם מהנדסים ומהנדסות מ"אינטל" ונציגים מהקהילה. המיזמים שייבחרו, יוצבו בשיתוף עם עיריית חיפה להנאת קהל המבקרים.

שכונת הדר בחיפה עוברת בשנים האחרונות תנופה אדירה של פיתוח והתחדשות עירונית, ומהווה מוקד משיכה עבור אוכלוסיות צעירות מרקעים שונים, אשר נמשכים לאווירה החדשה המתהווה בה ולתרבות העשייה המאפיינת אותה. בשנים האחרונות נוספו לשכונה מאות צעירים, תוך שהם יוצרים מעורבות אקטיבית במגוון תחומי עשייה בשכונה, כגון: פיתוח סביבתי, ייזום אירועי תרבות ועוד, ויצירת אחדות ושיתוף פעולה בין כלל קבוצות האוכלוסייה השונות המתגוררות בה.

חברת "אינטל" פעילה בחיפה משנת 74' ומעסיקה אלפי מהנדסים ומהנדסות, אשר חלקם הגדול מתגוררים בעיר. החברה מפתחת בחיפה את המעבדים המתקדמים ביותר של "אינטל" העולמית, שיוצאים לכל העולם. במסגרת הפעילות הקהילתית של "אינטל", מתמקדת החברה בשתי פעילויות עיקריות: קידום החדשנות בעיר חיפה ועידוד החינוך המדעי-טכנולוגי בעיר.

גדי מרגלית, מנכ"ל עיריית חיפה: "המיזם, שהינו פרי יוזמה משותפת לעיריית חיפה ולחברת "אינטל", עתיד לתרום תרומה ניכרת להתפתחותה של שכונת הדר ולגרום  לכך שיותר אנשים, ממגוון קהילות וגילאים, יימשכו ויגיעו למקום, ישהו בו זמן רב יותר, יקיימו בו אינטראקציות חברתיות, יבלו וייהנו בו עם משפחותיהם מחוויה טכנולוגית אינטראקטיבית".

בלה אברהמס, סמנכ"לית קשרי ממשל, תקשורת ואחריות חברתית, שמובילה את הפרויקט מטעם אינטל אומרת "במודל קהילתי זה נעשה שימוש בטכנולוגית אינטל והתנדבות עובדים טכנולוגיים של אינטל, תוך שיתוף הקהילה, לטובת יצירת פתרון שעונה על צורך שעלה מקהילה".

להגשת הצעה: https://goo.gl/forms/4WWB93lb5K0PSFrC2

לפרטים: kehilathadar@hadarhaifa.org.il

 

 

 

זהבה הופמן:
Related Post