X

חיפה: יום הניצחון על גרמניה צוין במקבצי הדיור

יום הניצחון של בעלות הברית על גרמניה הנאצית צויין השנה בחיפה בשיירת הצדעה רכובה, בהופעות מוזיקליות שנערכו ברחבות מקבצי דיור ברחבי העיר, בהם גרים ניצולי שואה ווטרנים ובהגעה לבתי הלוחמים הוותיקים להענקת שי אישי עבורם

"יום הניצחון" שחל ב – 9 במאי, מצויין בחיפה מידי שנה ע"י יוצאי ברית המועצות לשעבר לזכר הניצחון על גרמניה הנאצית בסיומה של "המלחמה הגדולה" בשנת 1945, כפי שמכונה ברוסיה מלחמת העולם השנייה.

צילום: ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה

השנה הותאם האירוע להנחיות משרד הבריאות ואת המצעד הרגלי שנערך מידי שנה ברחובות הדר החליפה שיירת הצדעה רכובה, שכללה מכוניות ואופנועים, אשר יצאה בשעות הבוקר מצומת "מקסים" ועברה בין מקבצי דיור מוגן ברחבי העיר, בהם מתגוררים כ 2,500 לוחמים ותיקים. עם הגעת השיירה למתחמי הדיור קיבלה את פניהם תזמורת, שניגנה שירי מסורת וניצחון להנאתם של הדיירים, שנופפו בשמחה ובהתרגשות מחלונות דירותיהם.

את השיירה הוביל סגן רה"ע ומחזיק תיק הקליטה בעיריית חיפה, לזר קפלון, יחד עם נציגי קונסוליות של מדינות חבר העמים לשעבר, בהן: רוסיה אוקרינה, בלארוס וקזחסטן.

במקביל לשיירת ההצדעה ערכו לאורך היום נציגי "הרשות לקליטת עלייה" של עיריית חיפה ביקורים בבתיהם של 75 ווטרנים המתגוררים בעיר והעניקו להם שי אישי לאות הוקרה על פועלם בזמן המלחמה.

עדי ישראלי:
Related Post