X

חיפה: אירועי יום הזיכרון לשואה ולגבורה

עצרת הזיכרון העירונית ממלכתית לשואה ולגבורה תתקיים בערב יום השואה [ד' 11.4.2018] בשעה 20:00, באודיטוריום שבמרכז הכרמל בסימן 70 שנה למדינה. בעצרת ישתתפו: ראש העיר, חברי מועצת העיר, ניצולי שואה, חברי תנועות נוער ומועצת הנוער העירונית, תלמידים והציבור הרחב.

שישה ניצולי שואה ידליקו משואות לזכר ששת המיליונים מבני העם היהודי שנספו בשואה. קדיש ואל מלא רחמים יאמר רב שכונות קריית אליעזר ורמת אלמוגי הרב דוד אבו חצירה. את העצרת אותה מפיק מנהל החת"ר בשיתוף חברת אתו"ס ינחה נמרוד שיין. ליווי מוסיקאלי  סולני התזמורת הסימפונית חיפה.

במרכז העצרת יועלה המחזה "חכי לי סלוניקי" של תלמידי תיכון "רעות לאמנויות" העוסק בשואת יהודי סלוניקי. המחזה הופק ע"י ביה"ס לאחר עבודת חקר אותה ערכו התלמידים על שואת יהדות סלוניקי במהלכה נפגשו עם יוצאי סלוניקי ושמעו מפיהם עדויות על תקופת השואה. המחזה הועלה לראשונה ע"י תלמידי בית הספר בסלוניקי שביוון ביום השואה הבינלאומי. בסלוניקי נפגשו התלמידים בין היתר עם תלמידי בית הספר למוזיקה דה לא סאל אשר קיימו מחקר מקביל על הקהילה היהודית בסלוניקי טרם מלחמת העולם השנייה ולאחריה. עדויות הניצולים הומחזו ע"י התלמידים ומוריהם ויבוצעו ע"י ההרכב הקאמרי הייצוגי של בית הספר.

אנסמבל ביה"ס יבצע שירים בלדינו אותם עיבד דוד סופר במיוחד לאירוע בהם: שיר השירים, הבלדה על מטהאוזן וחכי לי סלוניקי.  כמו כן יבצע האנסמבל את יצירתו של המלחין החיפאי בוריס לונברג – "קדיש" בביצוע ייחודי שעובד גם הוא במיוחד לאירוע.

במבואת התיאטרון תוצג בערב יום השואה, בין השעות 19:00 – 21:30, ולמחרת, יום ה'  בין השעות 09:00 – 13:00, התערוכה "מרד של תקווה" – מיצג של תנועת "דרור ישראל".

עצרת הזיכרון המרכזית בקריית חיים תתקיים בשעה 20:00 במשכן לתרבות ולאמנויות בית נגלר בהשתתפות: יו"ר ועד קריית חיים איציק פיטרמן, רבה של קריית חיים הרב יעקב קליין. החזן אברהם חסקלסון יאמר קדיש. במרכז העצרת יועלה המחזה "מחויבות" בהשתתפות בני קריית חיים ולהקת תיכון קריית חיים. כתיבה ובימוי אריאל קוזלובסקי, ניהול מוזיקאלי והפקה דורון צור, תפאורה ליאור רייפן.

למחרת – יום הזיכרון לשואה ולגבורה [ה'] יתקיים [בין השעות 09:30 – 14:00] באודיטוריום חיפה טקס ההתייחדות עם זכר הניספים בשואה "לכל איש יש שם" בהשתתפות: ראש העיר, ניצולי שואה, חברי מועצת העיר ותלמידים. הציבור מוזמן לקרוא בשמות יקיריו שנספו בשואה. בשעה 10:15 יעלו תלמידי בי"ס רעות את המחזה "חכי לי סלוניקי".

בנוסף יתקיימו במהלך השבוע במרכזים הקהילתיים בחיפה ובקרית חיים טקסי התייחדות ומפגשים עם ניצולי שואה אשר יפגשו עם בני נוער וצעירים ויספרו את סיפורם האישי בשיח פתוח ובלתי אמצעי.

בצילום: תלמידי ביה"ס רעות בסלוניקי

זהבה הופמן:
Related Post