X

חידושים רבים בתערוכה החקלאית המובילה בישראל !

לאחר שנה וחצי ללא אירועים ופעילות חקלאית שגרתית יתקיים האירוע הראשון בעידן הפוסט-קורונה, תערוכת אגרומשוב 2021 המזמינה לחוויה יוצאת דופן של חקלאות ישראלית במיטבה ורשימה ארוכה של חידושים כאשר התערוכה מגיעה לראשונה לבירת ישראל ותתקיים בתאריכים 14-15.6 בבנייני האומה בירושלים.

במסגרת התערוכה שתימשך יומיים יתקיים אירוע הצדעה מרגש לחקלאים מעוטף עזה הסובלים כבר עשרים שנה מקסאמים, צבע אדום (ולא של העגבנייה) ובלוני תבערה ובחודש האחרון חוו סבב כבד נוסף עם תחרות 'העגבניה האיכותית והטעימה בישראל לשנת 2021', בנוסף תתקיים תחרות 'הרחפן החקלאי החדשני'.

בתערוכה יוצגו שורה ארוכה של חידושים ופיתוחים, בניהם:

מלון גם בחורף! אוהבים מלון? מתבאסים שמוצאים אותו בשווקים במשך חמישה חודשים בלבד? בזכות מחקר מעמיק של חברת אוריג'ן זרעים ומגוון גדול של זנים הצליחו בחברה לפצח את השיטה שתאפשר לצרכן הישראלי להנות ממלון מתוק ומשובח, הגדל בארץ 365 ימים בשנה באמצעות התאמת הזן לאזור הגידול בעונת שנה ספציפית. במסגרת התערוכה יוצגו לראשונה הזנים החדשים שמאפשרים גידול של הפרי האהוב- מלון, 365 ימים בשנה. הזנים החדשים הינם 'המימו': טיפוס "פיאל דה סאפו" ספרדי שצבעו כתום ובעל חיי מדף ארוכים מאוד. צבעו החיצוני ירוק עם דמוי סרטוט מרהיב ובעל מרקם וטעם ייחודיים. הזן החדש השני שפותח בחברה הינו הדליסיה: טיפוס "ילו קנארי" עם קליפה חלקה שצבעה צהוב עז, המלון בעל מרקם ייחודי ובעל חיי מדף ארוכים המאפשרים שיווק לאורך עונה ארוכה.

שמן זית חדש:  שמן ארץ גשור, מקיבוץ גשור בדרום רמת הגולן, יחשוף זן חדש של שמן זית "ארבזונה". זן ספרדי מחבל קטלוניה המייצר שמן פירותי ועדין יחסית. כמו כן, יוצגו זנים נוספים של שמן ארץ גשור כגון: לצ'ינו, שמן הבית (Gshur Blend), קורטינה, קורנייקי. בנוסף יוצגו זנים נוספים של שמן ארץ גשור כגון: לצ'ינו, שמן הבית (Gshur Blend), קורטינה, קורנייקי.

מיץ 100 אחוז סברס טבעי!  לצבר (סברס) תרומות רבות לבריאות האדם מחקרים רבים מיחסים לו סגולות רפואיות נרחבות המעניקות לו את ההגדרה כצמח העתיד ונחשב לדבר הבא בתחום התזונה הבריאה כמקור משמעותי לאספקת סידן, מכיל זרחן, ברזל, אבץ, אשלגן ומינרלים החיוניים לגוף, מגדיל את רמת האינסולין אצל ספורטאים ומסייע להתמודד עם מחלות סרטן שונות, חולי דלקת פרקים וחולי מחלת המעיים קרוהן מדווחים על הקלה בכאבים בעקבות שתיית מיץ הצבר.  בחוות אורלי צבר החלו לייצר מיץ סברס אדום, מ 100% פרי טבעי וללא גרגירים המשלב בין טעם קסום לערכים תזונתיים גבוהים במיוחד.

שווארמה? פיטריות!  תשכחו מכל מה שידעתם על שווארמה צמחונית מהסופר. כאן לא מדובר בתחליף בשר, אלא בשווארמה מפטריות בשרניות, עסיסיות וטריות הנקטפות מידי יום ומועברות ישירות למפעל להכנת השווארמה. השווארמה החדשה פותחה בעקבות ההצלחה של 'המבורגר הפטריות' של מרינה שזכה לתשבוחות רבות בקרב ויצר ביקוש לארוחות מוכנות נוספות מפטריות. בדומה להמבורגר, גם השווארמה מפטריות היא מוצר טבעוני לחלוטין, כך שמי שנמנע מאכילת מוצרים מן החי, יכול ליהנות ממנה בראש שקט. השווארמה דלת קלוריות- רק 160 קלוריות במנה, פחות ממחצית הקלוריות שבשווארמה בשרית. ההכנה של השווארמה מפטריות פורטבלו ושמפיניון טריות יוצרת מוצר שאף עולה בטעמו על המקור. הפטריות  הינם עשירות בנוגדי חמצון שמהווים "אנטי אייג'ינג" טבעי וכן בוויטמינים ומינרלים, כדוגמת: ויטמין B, ויטמין C, ויטמין D, ברזל, אשלגן ועוד.

אבטיח מתוק, בהתחייבות! חברת זרעים גדרה סינג'נטה, המובילה בענף זרעי הירקות ופועלת רבות על מנת לספק גנטיקה איכותית ומתקדמת לצד פתרונות גידול חדשניים תציג בתערוכה את אבטיח פאסיניישן, האבטיח היחיד בישראל עם התחייבות לטעם מתוק!.  אז מהיום לא צריך לדפוק על האבטיח או לנסות להוציא את הגבעול, פשוט לבחור- פאסיניישן

 גלי_צילום_טופ_סידס עגבניות

עגבניית גלי המשובחת: חברת טופ סידס הישראלית תציג את עגבניית גלי החדשה. מדובר בעגבניית אשכול איכותית, בעלת טעם משובח, בעלת צבע אדום עז, בשרנית, פרי גדול מהממוצע, צמח חזק ופתוח, יכולת חנטה גבוהה ואשכולות מסודרים ונאים במיוחד. הפיתוח הינו באמצעות מחקר רציף בשטח, גנטיקאים, אגרונומים וטכנאים הבוחרים את הזנים הטובים ביותר מבחינת עמידות, תשואה ואיכות פרי, בהתבסס על זרעים מובילים בתעשייה וגידול הנתמכים על ידי טכנולוגיות גידול מתקדמות. בנוסף יציגו בתערוכה ממגוון זני האיכות – תוצרת ישראלית של מיטב מגדליהם: עגבניות, פלפלים, חצילים ומלפפונים

כיפת ברזל לחקלאי מערכת זורונט פועלת באמצעות מערכת רובוטים חכמה במיוחד וראשונה בישראל, הפועלת באמצעות ענן ומתחברת למצלמות הקיימות של החקלאי, כך שעלות ההתחברות למערכת מבחינת החקלאים קטנה מאוד.  באמצעות בינה מלאכותית המערכת מתריעה  בזמן אמת על פריצה, מעשה טרור חקלאי, פלישת בעלי חיים, גנבים וכו'. "המערכת החדשה שפיתחנו יודעת להבדיל בין בעלי חיים לבני אדם, בין סוגים שונים של בעלי חיים ומספקת מענה של התראה לחקלאי, פעילות המבריחה את בעלי החיים מהשטח ללא פגיעה בבעל החיים, העברת מיידע לרבות צילומים והתראות בזמן אמת לחקלאי הספציפי ולכל החקלאים בסביבתו, סימון רכבים ככלי רכב של גנבים והתראה על כניסתם לאזור, חיזוי אירועים עתידיים על סמך נתוני עבר ובאמצעות מידע שיתופי לשטחי החקלאות ברצף הטריטוריאלי. בכך אנו ייצרנו מערכת אחת, זולה, שיתופית עם מענה לכל הצרכים של החקלאים" ציינו בזורונט.

באדיבות רוטס טכנולוגיות_

מגדילים יבול, משפרים איכות:  רוטס טכנולוגיות חקלאיות ברות קיימא בע"מ תציג בתערוכת אגרומשוב את D-RZTO המערכת המהפכנית המאפשרת צינון וחימום שורשים, השקיה ודישון על ידי שילוב טכנולוגית הדקר לחימום וצינון השורש יחד עם טפטפות נעץ או ממטירונים בהתאם לדרישות הגידול המאפשרות השקיה ודישון. הטכנולוגיה מגדילה יבול באופן משמעותי, משפרת את איכותו, חוסכת באנרגיה ומפחיתה עומסי חום וקור קיצוניים. כמו כן, היא מאפשרת שתילה מחוץ לעונה והגברת הוודאות לאספקת היבול. לחברת רוטס ידע קנייני ופטנטים למיטוב ביצועים, הפחתת עלויות ההתקנה ומזעור צריכת האנרגיה הדרושה לבקרת אקלים. החברה הוקמה על ידי בועז וכטל ושרון דביר בשנת 2012. בשנת 2016 סיימה החברה תוכנית חממה טכנולוגית יוקרתית, המנוהלת על ידי הרשות לחדשנות (לשעבר משרד המדען הראשי) של ישראל. בדצמבר 2017 הונפקה החברה בבורסה האוסטרלית והיא נסחרת בסימן ROO .

תערוכת אגרומשוב שתתקיים ב 14-15.6 תציין השנה 30 שנים להיווסדה של תערוכת החקלאות המובילה בישראל, בנוסף לעשרות החברות ומאות החקלאים, יתקיימו במסגרת התערוכה כנסים מקצועיים בנושא משק המים, ביטחון המזון, עתיד האבוקדו בישראל וכדומה. התערוכה תתקיים בבנייני האומה בירושלים עם עשרות מציגים ואלפי חקלאים ויזמים בתחום החקלאות. אגרומשוב היא התערוכה החקלאית היחידה בישראל המתקיימת בחללים ממוזגים. בקרב השוק החקלאי נרשמת התרגשות רבה לקראת האירוע החקלאי הראשון שיתקיים לאחר עידן הקורונה כאשר צפויים להגיע גם נציגים מעבר לים שייקחו חלק כאורחים וכמציגים.

עדי ישראלי:
Related Post