X

חופשה חורפית בלי לצאת מהארץ – אתר החרמון

הקיץ כבר כאן, ובמקום ליהנות מהשמש והים אתם חולמים על החורף הקריר והנעים בישראל, ועל הפעם הבאה שתצאו לחופשה חורפית במקום הצפוני ביותר בישראל, אתר החרמון האהוב. בחורף, הר החרמון (שהוא גם ההר הגבוה בישראל המתנשא לגובה של 2040 מטר מעל פני הים בנקודה הגבוהה ביותר) מתכסה שלג והופך לאטרקציה של ממש עבור רבים הנוהרים אליו מכל קצוות הארץ.

ביום ממוצע, האתר מסוגל לקלוט 12,000 איש, עם חמישה רכבלים ואתר סקי המיועד למתחילים ומתקדמים עם 13 מסלולים ברמות קושי שונות. בעונת הקיץ האתר פתוח למטיילים שמעוניינים לספוג קצת טבע, לעלות עם הרכבל לפסגת ההר ולצאת לטיולי מורשת קרב, סיורי טבע ותצפיות על הסביבה. בנוסף, פועלות במקום אטרקציות קיץ של מזחלות אקסטרים, גלישה באבובים במורד ההד, קארטינג ועוד.

אתר החרמון כחלק מהחופשה

אתר החרמון הוא מקום אליו נוהרים רבים כאמור, בימי החורף; יש כאלה שנוסעים את כל הדרך רק בשבילו, ואילו אחרים מתפנקים בסוף שבוע ארוך וחורפי הכולל לא רק את הביקור בהר עצמו, אלא גם חופשה חורפית ממש כמו בחו"ל:

  • צימרים בסביבה – נווה אטי"ב, מג'דל שמס ושאר היישובים שבסביבת החרמון, מציעים צימרים מפנקים המתהדרים בשכבה לבנה של שלג בימי החורף הקרים. בסופו של דבר האורחים נהנים מחופשה חורפית מיוחדת, עם צימר מחומם ומפנק כשבחוץ מתכסה הסביבה בשכבת שלג רכה ונעימה שרק מחכה שייצאו החוצה לשחק בה. הנופים קסומים, התמונות מרהיבות, התה מפנק מהרגיל, מה צריך יותר מזה?
  • טיולים נוספים – מלבד החרמון, יש אתרים נוספים ששווה לבקר בהם! בדרך לחרמון ישנו מבצר נמרוד, הר בנטל ועוד שלל אתרים מעניינים לחובבי ההיסטוריה, התרבות והטבע. מומלץ להקדיש יום שלם לסיורים מסביב לחרמון ולהקדיש להר עצמו יום משלו, על מנת למצות את האזור כמו שצריך. אל תשכחו לאכול ארוחת צהריים באחת המסעדות בסביבה, ולבקר באחד מהמשקים הרבים המציעים ממרחים וגבינות תוצרת בית.
  • שלגים להמונים – לא כולם מעוניינים להגיע לאתר החרמון העמוס בכדי ליהנות מהשלג. ובכן, אין שום בעיה! אפשר תמיד לבקר בהרים נמוכים יותר שאליהם הכניסה חינמית, וגם השלג! עבור מי שמעוניין לטייל בלי הרבה תקציב, זו אופציה נהדרת.

טיול טבע קיצי בחרמון והסביבה

כאמור, אתר החרמון הוא אטרקציה גם בימי הקיץ, אבל כדאי לשלב אותו עם אתרים המאופיינים בנחלים ובריכות קרירות בכדי להקל על החום הכבד. בסביבת הגולן תמצאו מעיינות מרשימים כגון עין תינה שקיבל את שמו בזכות עצי התאנה הרבים הצומחים לצידו. אם החלטתם לצאת לטייל ביום חמים בשיאו של חודש אוגוסט, מומלץ מאוד לשלב בטיול מעט מעיינות קרירים ונעימים.

עדי ישראלי:
Related Post