X

חדש בביה"ח כרמל: מרפאה יוצאת דופן

שירות חדש בכרמל נפתח במרכז הרפואי כרמל מקבוצת הכללית, מרפאת  שחזורי דופן הבטן ותיקון בקעים. המרפאה פועלת תחת חסות  המחלקה כירורגית ב' בהנהלת ד"ר ריאד חדאד. המרפאה נותנת מענה לחולים עם בקעים ראשוניים ובקעים מורכבים כמו בקעים חוזרים, בצלקות ניתוחיות, תוך מעקב רציף לתקופה ארוכה, כדי ללוות את המטופלים לאורך זמן.

מטרת המרפאה היא שילוב המטופל בקבלת ההחלטות, בכדי לקבל את התוצאות הטובות ביותר לטיפול הכירורגי. במרפאה יקבל המטופל הסבר מקיף על מהלך הניתוח, משך האשפוז וההחלמה אשר משתנים מחולה לחולה לפי סוג הבקע וסוג הניתוח. מנהלת המרפאה החדשה  ד"ר תמר אברמוביץסגל  "בבית חולים כרמל המשפחתי, מצטיין בנתינת שירות אינטגרלי בזכות היחסים הטובים בין אנשי הצוות על מנת לתת את הטיפול המיטבי לחולה".

 מה הוא בקע ?

בתמונות: ד"ר תמר אברמוביץ בעבודה בחדר ניתוח בכרמל קרדיט  – צילום אלי דדון

מסבירה ד"ר אברמוביץ-סגל, בקע הוא קרע במעטפת השריר שנקראת פסציה, ומדובר בבעיה שכיחה מאוד בכל הגילאים. התסמינים של בקע עשויים להיות  אי נוחות ביטנית, כאבים, בחילות ואף כליאה של חלק מהמעי  מצב המהווה סכנת חיים ומתבטא בכאבים חזקים והקאות מרובות, במצב של כליאת המעי יש לפנות מיידית לחדר המיון." ישנם בקעים מפשעתיים, בקעים טבוריים, וישנם בקעים מורכבים ". מסבירה ד"ר אברמוביץ-סגל,  בקע מורכב הינו בקע חוזר או בקע גדול עם תפקוד לקוי של דופן הבטן.

הטיפול – הטיפול המקובל בבקעים הינו כירורגי ע"י החזרת תוכן הבקע לחלל הבטן ותיקון ע"י רשת. ישנם סוגים רבים של רשתות והמנתח או המנתחת בוחרים את סוג הרשת המתאים ביותר לסוג הבקע ומיקומו. בבית חולים כרמל יש מגוון רשתות לכל סוגי הבקעים.

" טעות רווחת היא שמדובר בבעיה פשוטה, מסבירה ד"ר אברמוביץ סגל, אך לא כך הדבר. מושקעת מחשבה רבה בכל מטופל באופן פרטני להחלטת דרך התיקון הטובה ביותר. הטיפול  בחולים עם בקעים מורכבים מצריך צוות רב תחומי הכולל: דיאטניות, פיזיותרפיסטים, רופאים פלסטיקאים, כירורגים קולורקטלים ולעיתים גם כירורגים בריאטרים. השמנת יתר וסכרת הינן בעיות שכיחות בקרב אוכלוסיה זו, כמו גם עישון וחסרים תזונתיים. תחלואות אלו ניתנות לטיפול לפני הניתוח.

" המרפאה החדשה מביאה אותנו בכרמל לקדמת החדשנות בתחום", מעדכנת ד"ר אברמוביץ סגל.  " בשנים האחרונות חלק מהניתוחים נעשים בגישה זעיר פולשנית (לפרוסקופיה או ניתוחים רובוטים). ניתוחים זעיר פולשניים מפחיתים את שיעורי זיהומי הפצע, הכאבים, עם חזרה מהירה יותר לשגרה. למרות יתרונות אלו, ישנם מגוון שיקולים לגבי ההתאמה לניתוח בגישה זעיר פולשנית אל מול הניתוח הפתוח. במשך שנים רבות תחום שחזורי דופן הבטן ותיקוני בקעים היה מוזנח בהיבטים רבים.

בעשור האחרון החליטו קומץ כירורגים בארה"ב, אירופה וישראל לקדם את התחום בהיבט המחקרי, הטכנולוגי וההנדסי (פיתוח רשתות וציוד נלווה) ולראיה התוצאות השתפרו מאוד. התוצאות נמדדות היום במספר פרמטרים: חזרה של הבקע, כאבים לאחר ניתוח ואיכות החיים לאחר הניתוח.

התשוקה לתחום שחזורי דופן הבטן ותיקוני בקעים נולדה אצל ד"ר אברמוביץ סגל בשנת 2013 לאחר שהשתתפה בכנס של האיגוד האמריקאי לבקעים באורלנדו. שם לראשונה היא הבינה  שכאשר ניתוח לתיקון בקע משתבש, החולים נשארים עם איכות חיים איומה ולרוב עוברים ממנתח אחד לשני מבלי למצוא מזור.

" בחרתי לקבל הכשרה מהמומחים הגדולים ביותר בעולם שעיסוקם המרכזי הוא שחזורי דופן הבטן, מעדכנת ד"ר אברמוביץ סגל. הוכשרתי על ידי פרופ' מייקל רוזן, מנהל יחידת ניתוחי דופן בטן ב   CLEVLAND CLINIC אוהיו ארה"ב, ופרופ' מארק מיזרה, מנהל יחידת ניתוחי דופן בטן ב- UZ LEUVEN בלגיה. כל זאת בכדי לצבור ניסיון בטיפול בבקעים מורכבים, אותם מנתחים רק קומץ של כירורגים בארץ ובעולם ". מאז חזרתה של ד"ר אברמוביץ סגל  ניתחה עשרות מטופלים עם בקעים מורכבים בהצלחה מרובה, תוך מעקב קפדני ביותר במנותחים במרפאה.

" החזון שלי אומרת ד"ר אברמוביץ סגל  הוא בראש ובראשונה – יחס אנושי, הולם ומקיף לכל מטופל. מצוינות טכנית ודאגה לפרטים הקטנים לפני, במהלך ולאחר הניתוח. רכישת מיומנויות טכנולוגיות חדשות. מחקר ובדיקת תוצאות לאורך זמן ממושך למטופלים שלנו בכרמל.
ניתן להזמין תור למרפאה דרך מזכירות המחלקה בטלפון 04-8250292

זהבה הופמן:
Related Post