X

חדשנות ב"כרמל"- לייזר חדשני ועוצמתי לריסוק אבני כליה

לראשונה באזור חיפה והצפון מכשיר לייזר חדשני ומתקדם של חברת Quanta בעלות של כ- 120 אלף יורו נכנס לעבודה לאחרונה במחלקה האורולוגית בביה"ח כרמל לטובת המטופלים הסובלים מבעיית אבנים בדרכי השתן, וכן גידולים וערמונית מוגדלת שפירה.

ד"ר אילן קליין ומכשיר הלייזר בחדר הניתוח צילומים – ירון חזן – דוברות כרמל

ד"ר אילן קליין מנהל השירות האנדו-אורולוגי בכרמל האחראי על תחום הטיפול באבנים בדרכי השתן מסביר: " מכשירי הלייזר לטיפול וריסוק אבנים בדרכי השתן קיימים בעולם הרפואה כבר כמה עשרות שנים. עד כה יכולנו לרסק בלייזר אבנים קטנות יחסית ולצורך ריסוק האבנים הגדולות יותר (2 ס"מ ויותר) נדרשנו לציוד מורכב וגדול יותר ולכן לפולשנות גדולה יותר לכליה. המכשיר החדש שנכנס לכרמל עוצמתי יותר ומאפשר ריסוק יעיל ומהיר יותר גם באבנים גדולות ללא צורך בחתך גדול. באופן כזה הסיכוי שהמטופל יזדקק לפעולות נוספות קטן והחתך הקטן יותר משמעו פחות כאבים, פחות סיבוכים וחזרה מהירה יותר לשגרה".

אבנים בדרכי השתן הינה תופעה שכיחה, בעיקר במדינות חמות כמו ישראל. היא מופיעה יותר בצעירים ויותר בגברים, ו כ 10% מהאוכלוסייה יסבלו ממנה לאורך חייהם. עוד מוסיף ד"ר קליין ואומר כי, "הלייזר החדש הוא נדבך נוסף בשורה של חידושים בתחום בכרמל, כמו האורטרו-סקופים החד פעמיים בהם אנו משתמשים בביצוע הריסוקים. הציוד החד פעמי המתקדם מאפשר ראות טובה יותר עם מצלמה דיגיטלית, הגנה גבוהה יותר מפני זיהומים ואיכות של מכשיר חדש בכל שימוש".

מכשיר הלייזר החדש נכנס לעבודה במחלקה האורולוגית בכרמל אך מזה מספר שבועות והוא כבר סייע בעשרות טיפולים מוצלחים במטופלים.

דר אילן קליין והצוות בניתוח

מנהל המחלקה האורולוגית בכרמל ד"ר יורם דקל מסכם ואומר כי "כניסת הלייזר החדש במסגרת השירות האנדורולוגי בכרמל מצטרפת לשורה ארוכה של חידושים וחדשנות טכנולוגית במחלקה בשנים האחרונות. בעתיד הקרוב נוכל להשתמש בלייזר החדש גם לטובת ניתוחי לייזר לטיפול בהגדלה שפירה של הערמונית כמו גם לטיפול יעיל יותר בגידולים סרטניים בשופכן ובכליה.

הדאגה למטופל ולמשפחתו נמצאת בראש מעיינינו. אני סמוך ובטוח כי ההובלה בשילוב פיתוחים טכנולוגיים בצירוף לצוות הסיעודי, הרפואי והתומך המעולה של המחלקה יבססו את השירות הטוב והאיכותי ביותר לטובת כלל מטופלי חיפה והצפון".

דן ליאורי:
Related Post