X

חברת הביטוח קיזזה מתשלום הנזק בטענה ל"אשם תורם"

כמעט כל נהג חווה אי פעם תאונה של נזק בלבד. אם חשבתם שתקבלו את מלוא הנזקים שנגרמו לכם מחברת הביטוח של הרכב הפוגע, כדאי שתקראו את התביעה שהוגשה לבית משפט השלום בקריות נגד חברת הביטוח "שומרה" בעקבות תאונת דרכים של נזק בלבד.

התביעה הוגשה באמצעות עו"ד סאמי אבו ורדה מחיפה ובה  נכתב שתושבת אזור הצפון, נהגה לפני כשנה ברכבה "ועמדה בעצירה מוחלטת על מנת ליתן זכות קדימה לרכבים העוברים, לפתע הגיח הרכב הפוגע במהירות, ופגע ברכב התובעת לאורך צידו הימני". כתוצאה מכך נפגע הרכב של האישה.

הרכב נבדק על ידי  שמאי מוסמך, שקבע כי "הנזק  שנגרם לרכב הינו בסך של 24,606 ₪, בתוספת ירידת ערך 2,600 ₪. חוות דעתו של השמאי שצורפה לתביעה  עלתה  1,950 ₪.

התביעה טוענת  כי הנהג פגע  ברכב התובעת כשהיתה בעצירה מוחלטת, סטה לעבר רכבה ולא בלם במועד כדי למנוע את התאונה.

חברת הביטוח שומרה שביטחה את רכבו של הנהג הפוגע הכירה באחריות הנהג לפגיעה אבל שילמה לתובעת רק חלק מהנזק בסך  17,574 ₪ בלבד, כשהיא מפחיתה מערך הנזק בטענה של "רשלנות תורמת". לדברי עו"ד סאמי אבו ורדה אין כל הצדקה לטענה זו בהתחשב בנסיבות התאונה.

במכתב ששלחה חברת הביטוח נאמר כי  היא מקזזת סכום של 7,532 ₪ בגין אשם תורם בשיעור של 30%,"  כמו כן, לא שילמה חברת הביטוח  את סכום ירידת הערך שקבע השמאי מטעם התובעת.  לכן, תובעת עתה הנהגת שרכבה נפגע סך כולל של 11,582 שקל.

בצילום: עו"ד סאמי אבו ורדה

דן ליאורי:
Related Post