X

זינוק של יותר מ-300% בשנתיים במספר היהודים העולים להר הבית

עולים להר הבית

483 יהודים עלו השבוע להר הבית כהלכה. זינוק חד של 308% יחסית לשבוע הזה לפני שנתיים. אז עלו אל ההר 157 יהודים. אשתקד, לאחר הפיגוע בהר הבית וסילוק המוסלמים, עלו בשבוע הזה 780 יהודים.

השבוע התקיימה בהר הבית עליית-כהנים, לכבוד יום פטירת אהרן-הכהן. העלייה התקיימה בראשותו של הכהן המומחה הרב ברוך כהנא. במהלך העלייה השמיע הרב דברי תורה בעניין מנחת חינוך כהן. עוד עלו להר – הקבוצה החודשית של תנועת נשים למען המקדש, לזכרה של הלל אריאל הי"ד. גם אנשי פרויקט סינון העפר מהר הבית שבעמק צורים נצפו השבוע בהר הבית.

חמישה חברי כנסת עלו השבוע להר הבית לאחר שרוה"מ הסיר את התנגדותו לעליית ח"כים ושרים להר הבית. שר החקלאות אורי אריאל עלה ראשון מיד עם פתיחת הר הבית. אחריו עלתה חברת הכנסת שרן השכל. ביום שני עלו להר הבית גם חברי הכנסת שולי מועלם, יהודה גליק ואמיר אוחנה. השלושה עלו יחדיו בעלייה מאורגנת ומרגשת.

השר אריאל שעקב היותו שר נמנעה ממנו העלייה כמעט 3 שנים, הביע דברים בשבחם של השינויים החיוביים שהתחוללו בהר הבית בתקופה הזו.

ח"כ השכל שעלתה להר עם כל אנשי לשכתה, הודתה לרוה"מ על האפשרות החוזרת לעלות להר הבית, לאחר שכבר לא האמינה שתזכה לכך בתור חברת כנסת.

גם חברי הכנסת מועלם וגליק שעלו בשנה האחרונה אל ההר בפיילוט הנסיון שביצע ראש הממשלה הביעו התרגשות ושמחה מהמצב ההולך ומשתפר. חברי הכנסת הבטיחו לפעול להמשך ההתקדמות, גם אם איטית ומדורגת, והתפללו במקום על שליחותם ועל בית המקדש.

כל חברי הכנסת עלו להר הבית במסלול היהודים הרגיל. לא ניתן להם לחרוג ממנה גם כאשר ח"כ השכל בקשה לעלות לרמת כיפת הסלע.

שני חתני בר מצווה עלו השבוע להר הבית. את אחד מהם הדריך בהר ראש מנהלת מורשת הר הבית אייל דוידסון.

בכמה מקרים השבוע הורו השוטרים ליהודים לעמוד מישיבתם בנקודות שונות בהר. במקרים אחרים סילקו השוטרים מוסלמיות התיישבו בדרכם של היהודים ואיפשרה לעולים לשבת במקום כדרכם לשמיעת דברי תורה.

הנתונים באדיבות:  ייראה – עידוד עליה להר הבית כהלכה

עדי ישראלי:
Related Post