X

זינוק דרמטי בהר הבית: למעלה מ-2,500 כבר עלו לרגל חג הסוכות

עלייה דרמטית נרשמת בהר הבית במספר העולים לרגל ולתפילות. למעלה מ- 2,500 עלו עד כה בימים הראשונים של חג הסוכות, רבים מהם לראשונה בחייהם.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

בין העולים לרגל רבנים וראשי ישיבות, ובעיקר משפחות רבות שעולים יחד לעליות חגיגיות או לתפילות במקום. בישובים רבים אף התארגנו יחד לעלייה ישובית באוטובוסים מאורגנים ומסובסדים. חלק מעולי הרגל עושים זאת במסלולים הליכה רגליים של עד 30 קילומטרים, יחד עם הילדים. על מנת להשריש את מושג "העלייה לרגל".

לרגל מצוות ההקהל הנוהגת בחג הסוכות בסוף שנת שמיטה, השיקו ב"מטה אירגוני המקדש" אתר ייעודי לחלוקת הקריאה של פסוקי ההקהל בין העולים הרבים. ביום הראשון של חול המועד כבר סיימו העולים סבב אחר סבב, למעלה משבעה פעמים את קריאת כל פרקי ההקהל. לבקשת רבים האתר יהיה פעיל לקריאה עד לסוף חול המועד.

צילום: מינהלת הר הבית

בכניסה להר הקימה מינהלת הר הבית סוכה עם כיבוד קל לרשות אלפי העולים. במינהלת הר הבית אף מסייעים בסיבסוד ההסעות לקבוצות המעוניינות בכך. למעלה מחמש מאות יהודים הגיעו באוטובוסים מהר ברכה, יקיר וקרית ארבע.

בראשות אלפי העולים בסוכות עומדים רבנים רבים וראשי ישיבות. ביניהם הרב ישראל אריאל, הרב גור גלון, הרב יואל אליצור הרב יהודה קרויזר רבה של מצפה יריחו, שעלה עם בנו איציק קרויזר מועמד מפלגת עוצמה יהודית לכנסת.

גם אישי ציבור עולים לרגל חג הסוכות. ביניהם חבר הכנסת איתמר בן גביר, ראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן, סטלה ויינשטיין יו"ר מפלגת שלושים ארבעים יחד עם חברי מפלגתה בעלייה מפלגתית תקדימית, כוכב הטיקטוק עוה"ד רז עטיה, ולראשונה בחייו גם הפרופ' הנודע ג'ורדן פיטרסון שעלה להר הבית יחד עם איש התקשורת האמריקאי בן שפירו.

העלייה להר בימי החג היא בקבוצות גדולות ומהירות בהרבה מבשגרה. ההמתנה בכניסה קצרה יחסית. אחרי רצף של חגים בהם שמתפרעים מוסלמים שיבשו את העליות, המשטרה הרחיקה עשרות חשודים והר הבית חזר להיות שקט ללא מתנכלים ובמסלול העלייה הרגיל.

עדי ישראלי:
Related Post