X

התייחסו למטופלים בצורה מזלזלת וחסרת אנושיות

בקשה לתביעה ייצוגית נגד בית החולים רמב"ם ומשרד הבריאות, בעקבות פרסום תחקיר ידיעות אחרונות על טיפול לחולי סרטן בתרופות שפג תוקפן הוגשה לבית המשפט המחוזי בחיפה על ידי חולה סרטן ושני גברים שנשותיהם מתו מהמחלה לאחר שטופלו במרכז האונקולוגי , באמצעות עו"ד סאמי אבו ורדה מחיפה.

"תחושת מועקה אוחזת את כותבי תובענה זו והיא נחלתם של רבים" כותב עורך הדין בפתח התביעה ומציין כי הנתבעים התייחסו "לציבור המטופלים שלהם בצורה מבישה, מזלזלת וחסרת אנושיות, והכל ככל הנראה מתוך מניעים של תאוות בצע וזו בלשון עדינה מאוד".

עו"ד סאמי אבו ורדה ועו"ד איאד מטאנס

עו"ד סאמי אבו ורדה, מומחה לרשלנות רפואית, שלמשרדו הגיעו מאות פניות של בני משפחה וחולי סרטן שטופלו ברמב"ם אמר כי "בעקבות הזעזוע העמוק מהפרשה והעובדה שמדובר במקרים רבים אנושיים ומחרידים, אליהם התוודעתי בימים האחרונים החלטתי על הגשת התביעה הייצוגית במקביל להגשת תביעות פרטניות".

על פרסום מתן התרופות פגות התוקף למטופלי סרטן ברמב"ם שנחשף בתחקיר של ידיעות אחרונות  נאמר בתביעה כי "נפל דבר במדינה ! פני השטן הופיעו ועמו התבררה פרשה מהחמורות ביותר". התביעה מצטטת ארוכות מדברים שהופיעו בתחקיר וכן מדבריו של מנהל בית החולים אשר הצהיר כי "הם מודים בעובדות הנטענות".

 "במקום להיות המקלט של חולי הסרטן ותקוותם לעתיד טוב יותר, הפך המרכז האונקולוגי למלכודת הייסורים והמוות של חולי הסרטן ובני משפחותיהם!" נטען בתביעה, בשמם של חולה סרטן שטופל ברמב"ם ושל שני גברים שהתאלמנו מנשותיהם, שחלו בסרטן, טופלו בבית החולים ונפטרו מהמחלה.

התביעה מוגשת בשמם של שתי קבוצות האחת בני משפחה מדרגה ראשונה של כל חולה סרטן שטופל ברמב"ם בשנים 2016-2017 והקבוצה השנייה בשם כל מי שטופל במחלת הסרטן בבית החולים בשנים הללו.

 לתביעה צורפה חוות דעת של רוקחת קלינית ומומחית בטיפול בתרופות בקהילה  שבין השאר מציינת כי "התנהלות בית החולים הינה התנהלות חסר תקדים" כי מדובר בהפרת חוזרים ונהלים מטעם ארגוני בריאות בכל העולם וכי להפרות אלו "השלכות בריאותיות חמורות על איכות הטיפול".

דן ליאורי:
Related Post