X

השפים שיקשקו שקשוקה לניצולי שואה

'המרכז הישראלי לקולינריה', בראשותו של שמואל ששון, בשיתוף יחידת ההתנדבות בעיריית רמת-גן בישלו ארוחת שקשוקה לכ-600 קשישים המוכרים במרכזי היום לקשיש בעיר רמת-גן.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

הארוחות נשלחו אל בתי הקשישים באמצעות 60 מתנדבים שהורכבו ממתנדבי יחידת ההתנדבות העירונית ומתנדבי רווחה מגן יבנה.

ראש עיריית רמת-גן, כרמל שאמה הכהן: "רמת-גן מחויבת לאזרחים הוותיקים, בשגרה ובחירום. רוח ההתנדבות של החברה הישראלית מתגלית במלא עצמתה בעיתות של צרה וקושי, כמו זו שאנו חווים כעת. זוהי השעה בה אנו צריכים לדאוג לסבים ולסבתות שלנו, להורים שלנו, לשכן ולשכנה שגרים בסמיכות אלינו. עיריית רמת-גן בראשותי עובדת מסביב לשעון, בכדי שכל אזרח ותיק או ערירי, יזכה לסיוע במזון, תרופות או כל ציוד אחר שיידרש".

השפים בפעולה

בעיר רמת-גן ישנם כ-35,000 קשישים שמהווים קרוב ל21% מהאוכלוסייה. האגף לשירותים חברתיים נמצא בקשר 7000 בתי אב והוא מעניק לאזרחים הוותיקים שירותים במגוון דרכים: מועדונים חברתיים, מרכזי יום, קתדרה, מיזם "גמלאים ונהנים", 'חיים בכבוד- ניצולי שואה ועמך' ועוד. במסגרת ההתמודדות עם נגיף הקורונה,

האגף לשירותים חברתיים יצא במבצע חלוקת מזון לכלל האזרחים הוותיקים המוכרים ע"י האגף. חלוקת המזון נעשית בעבודה משותפת של עו"ס מהאגף לשירותים חברתיים, סיירות שטח מאגף ביטחון ואכיפה, שפ"ע ומתנדבים.

בזמן משבר הקורונה עיריית רמת-גן מבצעת חלוקה של 1000 מנות מזון לאזרחים וותיקים המוכרים על ידי האגף לשירותים חברתיים ומעוניינים בסיוע. הארוחות, שהתקבלו על ידי משרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים, ומחולקים בימי ראשון, שלישי וחמישי והם בהיקף שיספיק לכל ימות השבוע. מבצעי החלוקה יבוצעו ע"י צוותים מהאגף לשירותים חברתיים ובשיתוף אגף הביטחון והאכיפה, אגף שפ"ע ומתנדבים.
יתר על כן, האגף מבצע פעולות יזומות כמו שיחות לעתים תכופות עם האזרחים הוותיקים, סיוע ברכישת תרופות, הדרכות לזימון תורים ותמיכה רחבה סיפקה העירייה בחג הפסח וליל סדר עבור אנשים עריריים ואוכלוסיות מוחלשות, בהיקף של מאות אלפי שקלים.
ראש העיר ביצע היערכות רחבה, שכוללת עבודה משותפת של עו"ס מהאגף לשירותים חברתיים, סיירות שטח מאגף ביטחון ואכיפה, שפ"ע ומתנדבים, אשר יהיו אמונים על קבלת הפניות, הובלה של אוכל מוכן, ומענה פרטני לכל קשיש שיזדקק לסיוע. הפניות תיאספנה גם מדף הפייסבוק של רה"ע, פניות הציבור והמחלקה לרווחת הגמלאי. סלי המזון שיחולקו יהיו כשרים גם לפסח.

בכדי לשמור על בטיחות האזרחים הוותיקים, כל עובד ומתנדב אשר מבצעים את חלוקת המזון, הצטיידו ע"י העירייה בערכת חירום מיוחדת שכוללת: כפפות, אלכוג'ל ומסיכה.

עדי ישראלי:
Related Post