X

השוחט שחט ונדבק בקורונה…

מחלת הקורונה פגעה בלא מעט עובדים בארץ, שחלקם אף סבלו מפגיעות ממושכות וניהלו  מאבקים מול המוסד לביטוח לאומי להכרה במחלה כ"פגיעה בעבודה". אבל תושב צפון הארץ, שעבד בדרום אמריקה וחלה שם, נאלץ להתמודד על ההכרה הזאת באמצעות בית הדין לעבודה לאחר שתביעתו נדחתה.

 באמצעות עו"ד סאמי אבו ורדה מחיפה, מומחה לתביעות ביטוח לאומי ונזקי גוף, הגיש העובד, בשנות ה-60 לחייו, תביעה לביה"ד לעבודה בנצרת, שבה טען כי חלה בקורונה באוגוסט 2020 במפעל  לשחיטה בפארגוואי , שם הוא שימש כשוחט וראש צוות משגיחי כשרות, שאת במסגרת עבודתו בחברה ישראלית המטפלת בנושא הכשרות והשחיטה שם.

עו"ד סאמי אבו ורדה מומחה לביטוח לאומי

לטענת התביעה השוחט נבדק במהלך עבודתו לאחר שנחשף לעובד אחר שהיה חולה בקורונה. לדבריו, הוא נמצא כמעט בכל שעות היממה במפעל או במגורי הפועלים ואינו יוצא לפעילות חברתית או אחרת מחוץ למקומות אלה.

 לאחר שאובחן כחולה קורונה,הוא היה מאושפז כחודש ימים בבית חולים מקומי ואחר כך הועבר בטיסה רפואית לישראל, אושפז שבוע בביה"ח "שיבא" ומשם הועבר למרכז שיקומי.

למרות שטען כי נדבק במחלה הקשה "עקב ותוך כדי עבודתו",  דחה תחילה הביטוח הלאומי את תביעתו להכרה כ"נפגע עבודה" ורק לאחר שהוגשה התביעה לבית הדין לעבודה,  הודיע נציג הביטוח הלאומי כי "לאחר בחינה מחודשת של מכלול הראיות בתיק" הוחלט להכיר בשוחט כנפגע עבודה עקב מחלת הקורונה שפגעה בו.

 השופט מוסטפא קאסם נתן להודעה זו תוקף של החלטת בית הדין וחייב את הביטוח הלאומי לשלם הוצאות משפט לתובע.

דן ליאורי:
Related Post