X

הר הבית: שיא חדש בעליית יהודים ביום אחד בחול המועד

624 יהודים בהר הבית ביום אחד של חול המועד. השיא הקודם עמד על 613 יהודים שעלו אליו ביום החמישי של חול המועד סוכות השנה. מתחילת החג עלו כבר אל הר הבית 1,879 יהודים.

בין מאות העולים  נצפו גם רבנים רבים. ביניהם הרב יצחק לוי מישיבת הר עציון שהדריך את קבוצת היהודים הראשונה שעלתה היום להר שכללה 60 יהודים. הם שהו בהר במשך כשעה ונהנו מהדרכתו של הרב שנשמעה היטב בשל הרמקול שנשא עימו. מאוחר יותר הכניסה המשטרה גם קבוצה של 75 יהודים בבת אחת. עוד עלו היום הרב ישראל אריאל שהדריך את העולים החדשים הרבים. הרב ראובן הס מבית אל. וראש מועצת גוש עציון שלמה נאמן.

בתחילת הבוקר דיווחו העולים על איטיות וקשיים בזרימת הכניסה אל ההר, אולם העולים בהמשך דיווחו על שיפור ניכר שחל בהכנסת היהודים אל ההר, בזרימה מהירה יותר ופחות המתנה. פעיל המקדש הוותיק יהודה עציון נצפה היום בהר הבית עם ארבעה דורות המשפחה. אביו, בניו ונכדיו.

משפחת ליפניק ששניים מילדיהם נהרגו בשומרון בתאונת הדרכים המפורסמת עלו גם הם היום להר הבית. הם קיבלו שם תנחומים כמנהג שקבעו חז"ל בהר הבית, ושאבו שמחה מהקירבה לבית השם א-לוהינו.

בצפון ההר הוגבלו גם היום היהודים, יום רביעי ברצף, מלהתקרב אל גבול הר הבית המקודש ונמנע מהם לצפות על רצפת העזרה. המשטרה הגבילה היום כמה פעמים את מספר היהודים בקבוצה, בטענתה כי ההשתחוויות מחסירות לה שוטרים ממערך האבטחה ליהודים. 8 יהודים עוכבו היום בהר הבית והורחקו ממנו עד לשיחה שיקיימו עם מפקדי הר הבית. 7 לאחר שהשתחוו וחייל אחד לאחר שהצדיע בתוך ההר.

⌨ הנתונים  והצילומים באדיבות: ייראה – עידוד עליה להר הבית כהלכה

עדי ישראלי:
Related Post