X

הר הבית: שבוע גשום בעולים להר

קבוצת תלמידים ורבנים

למרות השבוע הגשום והסוער522 יהודים עלו  להר הבית כהלכה. זינוק של 75% לעומת השבוע המקביל אשתקד. אז עלו להר 297 יהודים. העולים הודו לשוכן במקום הזה על גשמי הברכה, והתפללו למילוי כל האגמים המאגרים והאקוויפרים.

בתחילת השבוע נצפו בהר הבית תלמידי הישיבה התיכונית במצפה יריחו. בין הרבנים שעלו השבוע להר הבית היו הרב ישראל אריאל, הרב יהודה קרויזר, הרב עזריה אריאל והרב אלי רייף ממודיעין. הרב רייף עלה עם קבוצת יהודים שלכולם הייתה זו הפעם הראשונה בחייהם בהר הבית.

הקלה נוספת היתה כאשר לקבוצת יהודים אושרה בקשתם להשלים הקפה עד לשער הלל. שם אף צורפו אליהם יהודים נוספים, ויחד עימם חזרו אל שער השלשלת ליציאה מההר.

לאחר חצי שנה של הרחקה חזר השבוע להר הבית יו"ר הסטודנטים תום ניסני. ניסני שקידש את אשתו בהר הורחק מן המקום בצו מנהלי לחצי שנה. העולים בעליה הזו דיווחו על עליה רוויית מצלמות מכל הצדדים ומתח רב בין השוטרים לפעילים שדרשו את החופש לממש את זכויותיהם החוקיות בהר הבית.

באותו יום שב להר הבית גם אורי שילה, פעיל תנועת "חוזרים להר". שילה היה מורחק גם הוא לחצי שנה, לאחר שהשתחווה בהר הבית.

כבכל חודש התקיימה העלייה החודשית של תנועת "נשים למען המקדש" בהובלת רינה אריאל, לזכר ביתה הלל הי"ד. עשרות נשים הגיעו מכל רחבי הארץ ועלו להר הבית למילוי מצברים רוחניים לחודש החדש.

 משיקגו להר הבית
תלמידי כתה יב' של בית ספר משיקגו עלו השבוע להר הבית. עוד טרם להגעתם ארצה קיבלו התלמידים שיעור על קדושת המקום וההלכות הכלולות בעלייה אליו. לאחר שחלק מהתלמידים ביקשו לעלות ע"פ ההלכה, החליטה הקבוצה שתעלה יחד כחלק מקבוצות היהודים.

קבוצה של גויים אוהבי ישראל ,שעלו השבוע ביקשו להצטרף לקבוצות היהודים למסלול ההלכתי. תלמידי מכינת "מלח הארץ" עלו בתחילת השבוע להר הבית בקבוצות התיירים וללא סממנים יהודיים על מנת ללמוד על המקום הקדוש.

קול ששון
ארבעה חתנים, שתי כלות, חתן בר מצווה ושתי כלות בנות מצווה עלו השבוע להר הבית

כארבעים יהודים עוכבו השבוע בהר הבית. יהודי אחד עוכב ביציאה מן ההר עד לנתינת פרטי הזיהוי שלו, לאחר ש"שר בקול רם מדי" לדברי השוטרים. כארבעים יהודים עוכבו השבוע יחד בהר הבית, בצעד חריג ותקדימי בתולדותיו.

בראש העולים בקבוצה עמדו הרב ישראל אריאל, הרב עזריה אריאל והרב יהודה קרויזר שהגיעו להר הבית לרגל ראש חודש עם תלמידיהם מישיבות המקדש והרעיון היהודי. עימותים של הוואקף עימם התקיימו בכל משך העליה, בתגובה פרצו העולים בשירה וקריאות ה' מלך, הודיה ושמע ישראל.

לפני הכל נעצר אחד הבחורים כבר בפינה הדרום-מזרחית של הר הבית, לאחר עימות עם שכיר וואקף שנדנד והטריד את הקבוצה בעוד שהשוטרים התעלמו מדרישת הקבוצה להרחיקו מהקבוצה. בהמשך הזעיק שכיר הוואקף במכשירי הקשר את חבריו לוואקף שהגיעו בעשרותיהם להפריע ולהתנכל אל העולים. עם פרוץ מהומה אלימה של המוסלמים, הוציאה המשטרה את כולם משער הברזל, ותוך גילויי אלימות נלקחו כמעט כל היהודים דווקא אל תחנת המשטרה, כולל הרבנים וראשי הישיבות. משם הם שוחררו כאמור לאחר כשעתיים, בהודעה של המשטרה שכניסתם חזרה להר הבית תלויה בקיום שיחת הבהרה עם מפקדי המשטרה.

עם תחילת האירועים המשטרה לא איפשרה כניסת יהודים נוספים באותו יום. חלק מעולי הקבוצה שהגיעו להר הבית למחרת, הורשו לקיים במקום שיחת הבהרה עם מפקד הכניסה וחזרו אל ההר. אחרים נדרשו לקיים את השיחה עם מפקד בכיר יותר. בתגובה החליטו כמה מן העולים לעמוד איתם בכניסה.

⌨ הנתונים באדיבות: ייראה – עידוד עליה להר הבית כהלכה

זהבה הופמן:
Related Post