X

הרובוטים השתלטו גם על חג המולד

היד המודפסת בשילוב של חומרים רכים ונוקשים, שמדמה יד אנושית על כל מפרקיה, חוברה לקובוט (רובוט שיתופי) שתוכנת לנגן קטעי מוסיקה באמצעות הנעת המפרקים הנכונים

 מדענים באוניברסיטת קיימברידג׳, פיתחו יד רובוטית שהודפסה בתלת מימד שיכולה לנגן בפסנתר קטעי מוסיקה פשוטים. ברוח חג המולד, הנעימה הראשונה שנבחרה, היתה המנון הכריסמס: ג׳ינגל בלס. לדברי החוקרים, אין לצפות שהיד הרובוטית תדע לנגן בקרוב סימפוניות של בטהובן, אך היא בהחלט מדגימה ומחקה חלקים חשובים בהתנהגות הגוף האנושי.

לטובת המשימה גוייסו שתי חברות מובילות בתחומן: חברת Universal Robots, מחלוצות תחום הקובוטים (רובוטים שיתופיים) בעולם, שתרמו את הזרוע הרובוטית וחברת סטרטסיס שבאמצעות מדפסות התלת מימד שלה הודפסה היד עצמה.

״המשימה שלנו היתה פשוטה: לראות כמה תנועה נצליח לקבל תוך שימוש במכניקה פשוטה״, אומר ג׳וסי היו, מנהל המחקר במחלקה להנדסה באוניברסיטת קיימברידג׳. היד הרובוטית, שנבנתה והודפסה משילוב חומרים רכים וקשים, מחקה את היד האנושית על העצמות והמפרקים – ללא השרירים האנושיים והתנועה שהיא מסוגלת לה היא תנועה ׳פאסיבית׳. ״למרות שהאצבעות לא נעו כל אחת בנפרד, הופתענו לגלות איזה טווח פעולה עדיין אפשרי ולחקות סוגי נגינה שונים בפסנתר…״.

תוצאות המחקר, שפורסמו במגזין הנחשב Science Robotics יסייע לחוקרים אחרים לתכנן בעתיד רובוטים עם יכולות לחיקוי טבעי יותר של התנועות האנושיות – ובמינימום הוצאת אנרגיה. ״ניתן לייצר לא מעט תנועה ברובוטים: הליכה, שחייה ותעופה״, האומר היו. ״תכנון מכני חכם יכול לאפשר מקסימום טווח תנועה בעלויות נמוכות. נגינה בפסנתר היא מבן אידיאלי בגלל המורכבות שלה״.

לסרטון: למאמר המלא ב-ScienceRobotics  http://robotics.sciencemag.org/content/3/25/eaau3098

אודות Universal Robots  

Universal Robots נוסדה בשנת 2005 על ידי אסבאן אוסטרגאארד, זוכה פרס האנגלברגר לשנת 2018, שביקש להנגיש את טכנולוגיית הרובוטים לכל, על ידי פיתוח רובוטים תעשייתיים קטנים, שבטוח לעבוד במחיצתם, ידידותיים למשתמש ובתמחור גמיש. מאז כניסתו לשוק של הרובוט השיתופי הראשון בשנת 2008, החברה מוכרת קובוטים בכל רחבי העולם. בשנת 2017 מכרה חברה קובוטים בהיקף של 170 מיליון דולר. החברה, חלק מתאגיד Teradyne, ממוקמת בדנמרק ופעילה במגוון מדינות – כולל ישראל. למידע נוסף: www.universal-robots.com

צילום:קרדיט:  Cambridge University

 

 

 

דן ליאורי:
Related Post