X

הקשר בין דוז פואה… וחוות דעת מפרגנות

הספירה לאחור לקראת אירוויזיון 2021 החלה! אחרי כמעט שנתיים בלי תחרות המוזיקה הגדולה של אירופה הכוללת שירים ייחודיים, הופעות ראוותניות והופעות חיות אגדיות (איך אפשר לשכוח את מופע הרקדן בגלגל האוגר או את הפסנתר הבוער?), הצופים מחכים לתחרות וזקוקים לה יותר מתמיד. 

התחרות מתחממת וסוכני ההימורים חושפים את סיכויי הזכייה של הנבחרות השונות לקראת הגמר הצפוי ב-22 במאי. לאחר שלוח ההופעות נקבע, ההימורים סביב השאלה מי ייקח הביתה את הגביע הנכסף נמצאים בשיאם. 

מעריצים רבים משתמשים באתרים האהובים עליהם כדי להציע את התחזיות שלהם, אך ל-Booking.com – שותפת הנסיעות הרשמית של אירוויזיון 2021 – יש קלף מנצח כשמדובר בלוח התוצאות. על אף שהיריבויות עשויות להיות נועזות לא פחות מהתלבושות (שימו לב לסגנון הלבוש של נציגי נורווגיה), האירופאים למעשה רוחשים חיבה רבה כלפי המדינות המשתתפות בתחרות האירוויזיון, אשר מתבטאת בטיולים.  

Booking.com מאמינה שלהעדפות הנסיעה יש השפעה אמיתית על הבחירה לאיזו מדינה להצביע. נכון, השיר של מלטה Je Me Casse אולי יהיה להיט מיידי, ובשיר של איסלנד יש קסם אמיתי ותלבושות נהדרות – אבל ייתכן שאנשים ישקלו לתת "דוז פואה" דווקא ליעד החופשה האהוב עליהם, בעיקר אם הם יוכלו לנסוע לשם לתחרות האירוויזיון בשנה הבאה.

על סמך רעיון זה, Booking.com נעזרה במאגרי הנתונים שלה כדי לגלות איך ייראה לוח התוצאות אם נשלב בין השירים שאנחנו לא יכולים להפסיק לשיר (או להרוס, אם אנחנו לא יודעים את השפה..) לבין המקומות שאנחנו מבקרים בהם שוב ושוב.

Tour-O-Vision

לוח התוצאות  נוצר על ידי שילוב דירוג השירים המועדפים בקרב סוכני ההימורים לקראת אירוויזיון 2021 עם ציוני הביקורות הממוצעים שניתנו במדינות המשתתפות על ידי מטיילים ב-Booking.com מאז מאי 2019, אז התקיימה תחרות האירוויזיון האחרונה.

  Tour-O-Vision (ציונים משולבים של Booking.com ושל סוכני ההימורים)* הדירוגים של סוכני ההימורים**
1 איטליה מלטה
2 יוון צרפת
3 מלטה שווייץ
4 קרואטיה איטליה
5 צרפת בולגריה
6 שווייץ שבדיה
7 אוסטריה ליטא
8 בולגריה איסלנד
9 פולין נורווגיה
10 סרביה סן מרינו

לפי לוח התוצאות האלטרנטיבי הזה, איטליה מובילה (למען האמת, השיר האיטלקי Zitti e buoni הוא שיר אירוויזיון קלאסי), ואחריה יוון ומלטה. אם הנוסחה של Booking.com תקלע לתוצאות האמת, איטליה תזכה בתחרות בפעם השלישית. על סמך לוח התוצאות של Booking.com, ישראל  תסיים במקום ה-31.

אהבה לא צפויה

כחלק מהמחקר, Booking.com גילתה כמה יריבויות צפויות וכן כמה בריתות הצבעה מפתיעות במיוחד. על סמך דפוסי הצבעה היסטוריים אפשר אולי לצפות לכך שמדינות מסוימות יצביעו לשכנותיהן במהלך התחרות, אך כשמדובר בטיולים, התוצאות עשויות להפתיע אפילו יותר מהחצאיות של להקת Buck’s Fizz הבריטית:

  • בעוד שבממוצע קרואטיה מעניקה את רוב הנקודות לשכנתה סרביה, כשמדובר בטיולים, איטליה היא זו שמקבלת ציונים גבוהים בקרב המטיילים הקרואטים.
  • כשמדובר בספרד ובפורטוגל מסתבר ששכנות טובות הן למעשה גם חברות טובות, ובעבר ספרד קיבלה את רוב הנקודות מחברתה פורטוגל. אך הצבעות אלו אינן מעידות על תוכניות הנסיעה של המטיילים מפורטוגל, כאשר צרפת, בריטניה ואיטליה זוכות למספר הביקורים הרב ביותר בקרב המטיילים הפורטוגלים.
  • לאורך השנים, איטליה קיבלה בממוצע את רוב הנקודות מאלבניה, והיא גם היעד המוביל בקרב מטיילים אלבנים. עם זאת, איטליה לא משיבה לאלבניה באותו המטבע ומעניקה את רוב הניקוד שלה לאוקראינה.
  • ישראל קיבלה בממוצע הכי הרבה נקודות מצרפת, והמטיילים הצרפתים ממוקמים במקום השני בהזמנת חופשות לישראל, אחרי הגרמנים שהם מזמיני החופשה הגדולים ביותר לישראל מקרב משתתפי האירוויזיון.
  • מן הצד השני, רוסיה היא המדינה שמתחרה עם צרפת על הנקודות של ישראל, כאשר ישראל מעניקה בממוצע את מספר הנקודות הרב ביותר לרוסיה.
  • מאז שקפריסין הצטרפה לתחרות בשנת 1981 היא מעולם לא זכתה בה, אך היא  מהווה יעד מועדף לביקור בקרב מטיילים מהמדינות המתחרות בריטניה, רוסיה וישראל.
  • אוסטרליה הייתה אמורה להשתתף בתחרות באופן חד פעמי בשנת 2015, אך מאז השתתפה בה חמש פעמים ומתוכן הגיעה ארבע פעמים לעשירייה הפותחת. מחוץ לבמה, בריטניה היא מ"האוהדות השרופות" של אוסטרליה, והיא המדינה המובילה בביקורים שם.

חמש המובילות בתחרות האירוויזיון מובילות גם בנסיעות וטיולים

מקום מובטח בגמר הוא לא הדבר היחיד שמשותף לחמש הגדולות (בריטניה, גרמניה, צרפת, איטליה וספרד) ולאלופה הנוכחית הולנד – הן גם מחוברות זו לזו כשמדובר בטיולים:

  • בריטניה אולי לא מהווה איום על לוח התוצאות כמי שהשיגה את הניקוד הנמוך ביותר מבין חמש הגדולות בעשור האחרון, אך היא עדיין פופולרית בקרב יריבותיה, כאשר המטיילים הגרמנים הם בעלי הסבירות הגבוהה ביותר לבקר בה.
  • כשמחשבים את הציון הכולל, מבין המדינות המובילות איטליה לא זכתה בתחרות בעשור האחרון. אך המורשת העשירה שלה מושכת מטיילים, כאשר רומא זוכה להמלצות רבות של מטיילים הודות להיסטוריה שלה.
  • על אף שלא השתתפה באירוויזיון בארבע מתוך עשר השנים האחרונות, הולנד, שניצחה בשנת 2019 ומארחת את התחרות השנה, מדורגת במקום השני מבחינת ציון האירוויזיון הכולל שלה בעשור האחרון בהשוואה לחמש הגדולות. וגם מחוץ לבמה, הולנד זוכה לפופולריות בקרב חמש הגדולות, כאשר תושבים מארבע מבין חמש המדינות שמתחרות בה מרבים למעשה לבקר בה (גרמניה, בריטניה, צרפת ואיטליה).

אריין דייק (Arjan Dijk), סגן נשיא בכיר ומנהל שיווק ראשי ב-Booking.com, הוסיף: "האירוויזיון מבוסס על תחרות ויריבות עזה. אבל זו גם הזדמנות עבור המדינות המשתתפות להתאחד ולחגוג את השמחה שבמוזיקה ובהופעות. במיוחד השנה, אחרי הפרידה הארוכה שנובעת מהגבלות הנסיעה, זה מעורר השראה לחשוב על מיליוני המעריצים שמתכנסים – דרך מסכים וסמארטפונים ברחבי העולם לחגיגה כזו של אחדות ושוויון.

על הבמה כולנו מתחרים על ה'דוז פואה', אבל נתוני הנסיעות שלנו מראים שאנחנו חברים יותר מכפי שאנחנו מתחרים, מכיוון שאנחנו משתוקקים לחקור ולגלות את אותם יעדים שאנחנו מתחרים מולם. במטרה להקל על כולם לחוות את העולם, ב-Booking.com אנו מתרגשים לקראת האפשרות של החזרה העתידית לטיולים, בדרך לגלות את המגוון המדהים שיש לעולם להציע, כשיהיה בטוח לעשות זאת".

מתודולוגיה

*לוח התוצאות של Tour-O-Vision נוצר על ידי שימוש ב"הצבעת Booking.com" שמחליפה את ההצבעה המסורתית של תחרות האירוויזיון בדירוגי מבקרים ביעדי המדינות המשתתפות באירוויזיון. הצבעת Booking.com משתמשת בהיקף ובדירוג הממוצע של כל ביקורות המטיילים המאומתות שהתקבלו בין 14 במאי 2019 ל-21 באפריל 2021, המתורגמות למספר נקודות שתואם את סולם הדירוג של תחרות הזמר של האירוויזיון. תוצאות ה-Tour-O-Vision מציגות את הסיכוי של חלוקת הנקודות האפשרית על בסיס שילוב של הצבעת Booking.com והדירוגים של סוכני ההימורים**

 **תחזיות סוכני ההימורים מבוססות על סיכום מצטבר של סיכויי הימורים מ-18 סוכני הימורים שנאספו על ידי Eurovision World נכון לתאריך 21 באפריל 2021  (https://eurovisionworld.com/odds/eurovision)

אודות Booking.com:

כחלק מקבוצת Booking Holding Inc. (נאסד"ק: BKNG), משימתה של  Booking.com  היא לאפשר לכולם לחוות את העולם באופן פשוט יותר. על ידי השקעה בטכנולוגיות דיגיטליות שמסייעות בנטרול קשיים הכרוכים בתכנון נסיעות, Booking.com מחברת מיליוני מטיילים לחוויות בלתי נשכחות, אפשרויות תחבורה נוחות ומקומות לינה נהדרים – החל מבתים ודירות ועוד אופציות רבות נוספות. כאחת מפלטפורמות שוק הנסיעות הגדולות בעולם, הן עבור מותגים מבוססים והן ליזמים מכל הגדלים, Booking.com מאפשרת לנכסי מקומות אירוח בכל רחבי העולם להגיע לקהל עולמי ולהצמיח את העסק שלהם. Booking.com זמינה ב-44 שפות ומציעה יותר מ-28 מיליון מקומות אירוח רשומים, הכוללים יותר מ-6.5 מיליון מקומות אירוח מסוג בתים, דירות ואתרי לינה ייחודיים נוספים. לא משנה לאן תרצו להגיע או מה תרצו לעשות, Booking.com הופכת את הכל לפשוט יותר ומגבה את כל השירותים הללו בשירות לקוחות הפועל 24/7.

עקבו אחרי Booking.com ב-Twitter וב-Instagram, ולחצו לייק ב-Facebook.
לכל החדשות והמידע העדכני ביותר על Booking.com בישראל בקרו כאן.

דן ליאורי:
Related Post