X

הפסנתרן והוירטואוז המפורסם ביותר בעולם בוריס ברזובסקי מגיע לארץ

בתכנית הקונצרט: חלק ראשון- אלכסנדר סקריאבין. פואמות וסונטות מס' 4, 5, 9 חלק שני- סרגיי רחמנינוב. טרנסקריפציות לפסנתר סרגיי רחמנינוב. סונטה מס' 2

בוריס ברזובסקי משתייך לצמרת הפסנתרנים המבוקשים ביותר בעולם. נגינתו מתאפיינת בווירטואוזיות פנומנלית ובהפקת צלילים הנושקים לשלמות. ברזובסקי מופיע עם רפרטואר עשיר ביותר וחולש על מגוון רחב מאוד של סגנונות –החל בקלאסיקה הווינאית וכלה ביצירות מופת של מלחיני עבר והווה. ברזובסקי משתתף תדיר בפסטיבלי המוזיקה הבינלאומיים והנחשבים ביותר: ברוסיה, גרמניה, צרפת, שוויץ, אוסטריה, סלובקיה, יפן וארה"ב.

ברזובסקי למד בהקונסרבטוריון של מוסקבה, האקדמיה הרוסית למוזיקה על שם גנסין. הוא נולד ב1969- ומגיע ממשפחה מוזיקלית, התגורר בלונדון יותר מ-20 שנה, ולאחר מכן חזר למוסקבה.

הפסנתרן הבנלאומי בוריס ברזובסקי צילום יורי בוגומז

במהלך השנים,  שיתף פעולה עם תזמורות הטובות בעולם, כגון תזמורת פילהרמונית של ניו יורק, של לונדון, התזמורת הסימפונית של BBC, התזמורת הפילהרמונית של האג ( Residentie Orkest the Hague ), תזמורת לאומית של צרפת, תזמורת סימפונית של בירמינגהם, סידניי, מינכן, מוסקבה.  “לפני כן אני חשבתי על מוזיקה עממית כעל משהו פרימיטיבי, אך כעת אני שומע בתוכה מנגינה מסובכת, הרמוניה, תחכום ומגוון קצבי. בהכרותי עם פולקלור אני מוצא לעצמי גילוים אינסופיים", מתאר ברזובסקי.

הקריירה המקצועית של ברזובסקי החלה מגיל 18 בלונדון מהופעתו ב-Wigmore Hall. כבר אז העיתון "The Times” קרא לו בפרסומיו "מוזיקאי מבטיח במיוחד”. בנוסף, ניגן תחת שרביטם של מיטב המנצחים: קורט מאזור, קנט נגאנו ורבים אחרים. במהלך השנים, קטף פרסים בינלאומיים בזכותם זכה לתהילה עולמית, בהם ב-1990 זכייה במקום הראשון במדליית זהב ובתואר "ריכטר החדש" בתחרות הבינלאומית התשיעית ע"ש צ'ייקובסקי, וב-2006 זכה בפרס BBC Music Magazine.

הדיסקוגרפיה של ברזובסקי מונה כ-40 אלבומי CD ו-DVD. לאחרונה, יצא אלבום יצירות של ליסט בביצוע ברזובסקי (הקלטות מתוך מופעי הסולו ב-Royal  Festival Hall  בלונדון ו-La Grange de Meslay בטור שבצרפת).

שני סרטים תיעודיים מציגים את יצירתו: Boris Berezovsky – Change of Plans: Interview & Performance, הקלטה של קונצרט שהתקיים ב-14 ביולי 2006 בעיר אֶסֶן שבגרמניה בפסטיבל המוזיקה של רוהר (DVDNaxos 2007) וסרט נוסף Boris Berezovsky – Pianist und Virtuose(ARTE, ZDF, SoundingImages&Fernsehbüro 2007).

לאחרונה הוא החל להתעניין בפולקלור, ועל פי הגדרתו הוא עובר תקופה של אובססיה עמוקה במוזיקה עממית. והחל לכהן כמנהל האומנותי של פסטיבל "המוזיקה של העולם".

ברזובסקי מנוהל על ידי חברת ההפקות Berin Iglesias שמייצגת בין השאר מוזיקאים בינלאומיים עתירי שם, בהם אלטון ג'ון, אנרקיה אגלסיאס, רובי ווילאמס, ריטה אורה,  מאריה קארי ועוד רבים.

רשימת המופעים: חיפה, אודיטוריום –27.3.20, יום שישי, 20:00

תל אביב, אולם סמולרש, אוניברסיטת תל אביב–28.3.20, שבת, 20:00

אשדוד, המשכן לאומנויות הבמה–29.3.20, יום  ראשון, 20:00

להזמנות באתר: https://www.eventim.co.il/tickets.html?fun=erdetail&doc=erdetaila&erid=2689784&affiliate=EIL&language=iw&attr=DetailA&xtor=CS4-303030332-%5BWeitersagenmail_MobileApp%5D

להזמנות בטלפון: 03-779-5-779

כותרת: בוריס ברזובסקי צילום באדיבות פסטיבל המוזיקה הקאמרית באילת. צילום מקסים ריידר_Raid

עדי ישראלי:
Related Post