X

העבודה על "משאית זבל" מסוכנת לבריאות !!!

כל עבודה מכבדת את בעליה, אבל כשהעבודה גורמת לנזקים בגוף היא הופכת למסוכנת. תושב חיפה, שעבד שנים רבות במחלקת התברואה  של העירייה, כשהוא עומד על משאית האשפה מאחור חשוף לשמש הקופחת, לקה בסרטן העור. לאחר שהוכר כנפגע ב"תאונת עבודה" הוא תובע מעיריית חיפה פיצויים.

באמצעות עו"ד סאמי אבו ורדה, מומחה לתביעות נזקי גוף, הגיש האיש כבן 68 תביעה לבית משפט השלום בעיר ובה הוא טוען כי במשך כ-18 שנים עבד על משאית אשפה בשעות שבהן "השמש הייתה חמה מאוד". כשהוא חשוף אליה "ללא ביגוד מתאים ו/או אמצעי בטיחות". כתוצאה מכך, החל לסבול מנגעים בגוף והתברר כי הוא סובל מסרטן העור. האיש עבר ניתוח וטיפולי הקרנות שהרעו את מצבו הנפשי עד שנזקק לטיפול פסיכיאטרי.

המוסד לביטוח לאומי הכיר במחלת הסרטן שבה לקה כ"תאונת עבודה" . ועדה רפואית    קבעה כי הוא סובל מנכות צמיתה של 37% . אבל הוא לא הסתפק בכך ותובע את מעבידתו. לתביעה צורפה חוות דעת של מומחה למחלות עור שקבע כי " קיים קשר סיבתי מובהק בין אופי עבודתו של התובע להתפתחות הגידול מסוג SCC וכן לכלל הנגעים והשינויים בעורו".

חוות דעת נוספת שצורפה לתביעה מטעמו של מומחה לפסיכיאטריה ופסיכותרפיה, קבעה כי נכותו הנפשית של התובע בעקבות ההפרעות שהופיעו בשל מצב של דחק מתמשך והפרעה דיכאונית הינה בשיעור של 50% .

התביעה טוענת בין השאר כי המעסיקה- עיריית חיפה "לא דאגה לספק אמצעי בטיחות ומיגון לעובדיה כמתחייב במיוחד לאור תנאי עבודת התובע בשמש". את גובה הפיצוי משאירה התביעה להחלטת בית המשפט.

דן ליאורי:
Related Post