X

הסטאראפ אוקון מינתה את פרופ' שגיא חיימוביץ למנהל רפואי

– אוקון הלת'קר (OCON Healthcare), חברה פרטית העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק התקנים תוך-רחמיים כדוריים חדשניים המבוססים על פלטפורמת הIUB (IntraUterine Ball) הייחודית ומוגנת הפטנטים שפיתחה החברה, ומאפשרת מגוון יישומים לטיפול רפואי בתחום בריאות האשה, הודיעה כי מינתה את פרופ' סרג'יו (שגיא) חיימוביץ למנהל הרפואי בחברה.

פרופ' חיימוביץ, מומחה בעל שם בינלאומי לגינקולוגיה והיסטרוסקופיה, מכהן כיום כמנהל יחדת אשפוז יום גניקולוגיה והיסטרוסקופיה בביה"ח 'הלל יפה' בחדרה ונשיא הקונגרס העולמי להיסטרוסקופיה.

פרופ' סרג'יו (שגיא) חיימוביץ. קרדיט צילום: אישי.

היסטרוסקופיה הוא הליך רפואי המיועד לברור סיבות הפלה ולעקרות שבמסגרתו מוחדר סיב אופטי לתוך הרחם. פרופ' חיימוביץ הוא הראשון בעולם שפיתח ומבצע היטרוסקופיות באמצעות לייזר ללא הרדמה וביצע יותר מ-5,000 ניתוחים בשיטה זו, ולכן הוא נחשב לאחד מהמומחים הבודדים בעולם בהיסטרוסקופיית פוריות.

בתפקידיו הקודמים, הוא ניהל את היחידה , בבית החולים 'Der Mar' שבברצלונה, ולפני כן שימש במשך תשע שנים כגניקולוג בכיר בביה"ח 'Sant Jaume de Calella' שבברצלונה. בשנת 2017 כיהן פרופ’ חיימוביץ כיו”ר הכינוס העולמי להיסטרוסקופיות ומשנת 2019 וכיום מכהן כנשיא הכינוס העולמי. החל משנת 2006 הוא מכהן כחבר בוועדת הפיתוח של רשות השיקום בקטלוניה, וכנשיא הקונגרס העולמי להיסטרוסקופיה.

"בשנת 2020 כבר ברור לכל הדמויות המובילות בעולם רפואת הנשים בעולם, כי פתרונות אפקטיביים לבעיות רפואיות ברחם צריכים לנבוע מתוך הבנת ייחודיותו של איבר זה, וכי עליהם להיות בעלי יכולת להיטיב עם איכות חייהן של המטופלות, במקביל לצמצום רמת הפולשנות של הטיפולים והכאב במהלכם", אמר פרופ' שגיא חיימוביץ, המנהל הרפואי החדש של אוקון.

"אני גאה להצטרף לחברה שנחשבת למובילה עולמית בפועל של מגמה זו, ולהוביל את המחקר הרפואי ואת צוות המומחים בה, בעיקר בזכות הפוטנציאל העצום של הפלטפורמה הכדורית IUB, המאפשרת לדייק את היישומים הטיפוליים השונים, וכן לשמש כמערכת חדשנית וראשונה מסוגה להובלת חומרים ותרופות שונות לרחם. אני מצפה בכיליון עיניים לקחת חלק בהמשך הפיתוחים בעתיד."

פרופ' חיימוביץ הוא בוגר לימודי רפואה בפקולטה לרפואה של אוניברסיטת ברצלונה שבספרד, בעל תואר Ph.D בגינקולוגיה, ובעל התמחות בגינקולוגיה מבית החולים האוניברסיטאי Vall d-Hebron שבספרד.

אודות אוקון

חברת אוקון הלת'קר (OCON Healthcare) מובילה את מגמת המעבר העולמית לפתרונות חדשניים מבוססי טכנולוגיה וחומרים מתקדמים עבור מגוון בעיות בריאותיות בתחום בריאות האשה, המותאמים לגופן של נשים ואינם מבוססים על טיפול הורמונלי, התקנים מסוכנים או הליכים פולשניים, כך שאינם  פוגעים באיכות ושגרת חייהן.

החברה עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק של התקנים כדוריים תוך-רחמיים חדשניים, המבוססים על IUB (Intrauterine Ball), פלטפורמה ייחודית מוגנת פטנטים שפיתחה החברה ומאפשרת מגוון יישומים לטיפול רפואי בתחום בריאות האשה. טכנולוגיית IUB מבוססת על כדור המורכב מסיבים דקיקים של סגסוגת ניטינול אלסטית במיוחד, ומיועד לשמש כאמצעי מניעה נטול-הורמונים וכנשא אידיאלי להובלת תרופות תוך-רחמיות.

מוצר הדגל של אוקון הוא ה'בלרין' (IUB Ballerine), אמצעי מניעה תוך-רחמי נטול הורמונים, המותאם לצורתו התלת מימדית של הרחם, ופעולתו נעשית באמצעות כדוריות נחושת המושחלות על סיבי סגסוגת החוט ניטינול האלסטי בעל זיכרון צורתית שלו. זאת, לעומת התקנים תוך-רחמיים דו ממדיים מסורתיים, בהם חוט נחושת מלופף על מסגרת קשיחה מפלסטיק בצורת T.

בלרין, הנושא אישור CE, אמ"ר וכן את אישור ה-NHS באנגליה, מותקן בהליך קצר ונטול כאבים במרפאה ויעיל ל-5 שנים. המוצר משווק ב-24 מדינות, כולל ישראל, דרום אפריקה ומדינות באירופה, והותקן עד היום בגופן של כ-100 אלף נשים. הבלרין פונה אל שוק אמצעי המניעה הגלובלי, אשר ככל הידוע לחברה צפוי להגיע להיקף של כ-32 מיליארד דולר עד שנת 2025.

כמו כן, החברה נמצאת בניסוי קליני שלב II באירופה במוצר ה'סיד' (SEAD), התקן תוך רחמי המהווה טיפול רפואי חד-פעמי, קצר ונטול כאבים בדימום רחמי לא-תקין (AUB – Abnormal Uterine Bleeding), ממנו סובלות כ-25% מהנשים בטווח גילאי הפוריות. הטיפול באמצעות ה'סיד' מבוצע במשך כחצי שעה במרפאה, ללא צורך בניתוח, הרדמה או אשפוז הנהוגים כיום לפתרון בעיה זו, והשימוש בו מביא להפחתה משמעותית מיידית של הדימום לרמה נורמלית, ומאפשר חזרה מלאה לשגרה מיד לאחריו. ככל הידוע לחברה, שוק הניתוחים העולמי לטיפול בדימום רחמי לא-תקין, כולל הליכי אבלציה והליכים כירורגיים מלאים, צפוי להגיע להיקף של כ-1.3 מיליארד דולר עד שנת 2024.

בנוסף, לאוקון שני מוצרים אחרים מבוססי טכנולוגיית IUB, הנמצאים בשלב מחקר פרה-קליני, ומיועדים לשמש כהתקן נשיאה עבור תרופות לבעיות פוריות וגידולים שפירים ברחם. אוקון נוסדה בשנת 2011 על ידי הגניקולוג ד"ר אילן ברעם, ומשרדי ההנהלה שלה נמצאים במודיעין. https://www.oconmed.com

דן ליאורי:
Related Post