X

המשטרה תפסה צעיר שגנב 10 שקלים מקופת צדקה וביקשה 5 ימי מעצר

לפני כשבועיים "תפסה" משטרת ישראל איש צעיר שלקח או גנב, מטבע של 10 שקלים מקופת הצדקה של בית הכנסת. האיש, כבן 26, הפך הומלס כתוצאה של טרגדיה משפחתית, ואין לו עבר פלילי. הוא הודה מיד – אבל שוטרינו החרוצים העבירו אותו הישר למעצר לילה ואף ביקשו למחרת הארכת מעצר בת 5 ימים. הארכת מעצר שתודה לאל נדחתה על ידי בית המשפט..

"תיקי עוני אינם אמורים להיות מנותבים להליך הפלילי אלא להעבירם לטיפול הרווחה ולגורמים אחרים שיש בידיהם כדי לסייע לאותם אנשים שנמצאים במצוקה קשה ביותר בשל העדר אמצעי קיום בסיסיים"
אומרת עו"ד רלי אבישר רווה מומחית לפלילים

לדבריה הבסיס לביצוע מעשיהם נובע מאותה מצוקה קשה ביותר ולא ממאפיינים עברייניים. עו"ד מציינת כי בעת האחרונה "אנו עדים לכך שבתי המשפט לא נותנים יד לבקשות מעצר במקרים אלו ובית המשפט בראשון אף זיכה נאשמת בתיק עוני אך ורק בשל העובדה שמעשיה בוצעו על רקע עוניה-החלטה נכונה וראויה! תמוה בעיני שהמשטרה ולעיתים התביעה לא השכילו עדיין להבין כי תיקי עוני לא אמורים להיות מטופלים במישור הפלילי אלא במישור הטיפולי של הרווחה כדי לסייע לאותם אנשים לצאת מאותו מעגל מצוקה."

עו"ד רלי אבישר רווה מוסיפה "ניהול תיק פלילי יכול לעלות למדינה עשרות אלפי שקלים, ומעבר להוצאת המשאבים בניהול ההליך, יש לקחת בחשבון כי אנשים אלו מיוצגים על ידי הסניגוריה הציבורית שממומנת מקופת הציבור גם כן. ברור כי התועלת בניהול הליך כזה היא אפסית והנזק הן הכלכלי והן לאותו נאשם/ נאשמת בכך שמעבר למצוקותיו מתווסף לו הליך פלילי לנהל הוא עצום."

עדי ישראלי:
Related Post