X

המורה נפגעה בראשה מכדורגל שבעט תלמיד האם נותרה לה נכות?

להיות כיום מורה בישראל, זה כרוך בסיכונים לא קלים. מורה לחינוך מיוחד מאזור הצפון, חשה זאת על ראשה, לאחר שנפגעה מכדורגל שבעט אחד התלמידים לעברה וגרם לה לסחרחורות וכאבי ראש וצוואר. עכשיו היא  מנהלת מאבק מול רופאי הביטוח הלאומי כדי להכיר בנכות שנגרמה לה.

המורה, בשנות ה-40 לחייה, באמצעות עו"ד סאמי אבו ורדה, מומחה לביטוח לאומי ונזקי גוף, פנתה לבית הדין לעבודה, לאחר שהביטוח הלאומי דחה את ערעורה על קביעת ועדת הרופאים שלא נותרה לה נכות עקב הפגיעה.

עו"ד סאמי אבו ורדה

בתביעה נטען כי לאחר המקרה שאירע לפני כשנה וחצי, והוכר כ"תאונת עבודה", קבעה ועדת רופאים של הביטוח הלאומי למורה 15% נכות זמנית למספר חודשים ולאחר מכן נקבע כי לא נותרה לה יותר נכות רפואית.

בפני ועדת הערעורים טענה המורה כי היא ממשיכה לסבול מסחרחורות וכאבי ראש וצוואר ונעזרת במשככי כאבים. רופאי הוועדה למרות שמצאו כי המורה "חשה תחושת סחרחורת במבחנים תנוחתיים", קבעו בהחלטתם כי אין תיעוד שלמורה היה "זעזוע מוח" ולכן לא נותרה לה נכות.

מנגד עו"ד סאמי אבו ורדה, הציג בערעור לבית המשפט, חוות דעת של מומחה נוירולוג לפיו מצבה של המורה "מעלה תמונה של זעזוע מוח". שופטת בית הדין לעבודה לובנא תלחמי סוידאן, קיבלה את טענות עורך הדין וקבעה כי ועדת הרופאים תדון שוב בערעור ותתייחס בין השאר לחוות הדעת של הנוירולוג על מנת לקבוע את הקשר שבין זעזוע המוח למצבה הרפואי ובהתאם לכך לקבוע את דרגת נכותה.

דן ליאורי:
Related Post