X

המוזיאון הנייד בדרך לקריית ים

זומו, – המוזיאון שבדרך, מגיע לקריית ים וייפתח לקהל בחודש דצמבר הקרוב.  זומו הוא מוזיאון נייד, מבוסס קהילות, שנודד ברחבי ישראל ומציג תערוכות מתחלפות שנאצרות ונוצרות בשיתוף עם הקהילות המקומיות שמארחות אותנו.
לאחר שהתארח  בירוחם, ערד וחצור הגלילית, הוא עומד להגיע עתה לתחנה הרביעית במסע – קריית ים.
התערוכה תוצג  במבנה של סופרמרקט ישן ותעסוק בנושא – "מעברים".

כמו בכל תחנה של זומו, גם הפעם נושא התערוכה נובע ממחקר עומק ומהיכרות ארוכה עם העיר המארחת – עיר שיכונים שנבנתה על חוף הים, צפונית לקריית חיים ודרומית למפעל של רפא"ל. עיר שעדיין קולטת עלייה, ושאחוז האזרחים הוותיקים בה הוא מהגבוהים בישראל.

התערוכה תעסוק בנושא "מעברים": הן בהיבט הפיזי של מעבר (aisle, passageway, transition) והן בהיבטים הרגשיים, הכלכליים והפוליטיים שנמצאים בבסיס המעבר ממקום למקום.  בעיר שתוכננה כגריד קבוע על חוף ים חולי ומשתנה, התערוכה תבחן תנודות בין תנועה לקיפאון, בין סטטי לדינמי ובין מישטור לשוטטות.

מפעילי המוזיאון מזמינים בימים אלה אמניות ואמנים לשלוח   הצעות לעבודות שישתלבו בתערוכה הרביעית אשר תוצג בקריית ים.  את העבודות יש לשלוח עד ה-22 בספטמבר באמצעות הקישור:
http://bit.ly/2lESC1y

העבודות יכולות להיות בכל מדיה והן יכולות להיות עבודות קיימות או עבודות שנוצרו במיוחד עבור התערוכה.   ההצעות ייבחנו על ידי ועדה אמנותית ויבחרו לפי שיקולים של התאמה לנושא, התאמה לעבודות אחרות, וכן שיקולי תקציב.

זהבה הופמן:
Related Post