X

הלך לעולמו הבן הראשון של העיר עפולה

אליהו ליפשיץ, הבן הראשון שנולד בעיר עפולה, הלך לעולמו. בתו, גליה מרגולין סיפרה: "הוא היה אמור לחגוג יום הולדת 98 ממש בקרוב בנר השני של חג החנוכה". ליפשיץ, מבוניה של העיר עפולה נולד בשנה שבה הוקמה עפולה ומעולם לא עזב את העיר, הוא נולד ונפטר בעיר שכה אהב. הוא הותיר אחריו שלושה ילדים, חמישה נכדים ושני נינים.

הבן הראשון בעפולה-אליהו ליפשיץ ז"ל צילום באדיבות המשפחה

ליפשיץ ז"ל נולד ב-1925 לזוג חלוצים שעלו לישראל מבלארוס. הסבים וההורים שלו היו חלק מגרעין החלוצים הראשון שבנה את עפולה והוריו עסקו בחקלאות מיומם הראשון בעפולה. "אבי נולד בחצר הבית שבו גדל, סבתו הייתה המיילדת שלו. אבא עבר ילדות מאושרת, בן לחלוצים בבית מאוד ציוני וערכי" סיפרה בתו מרגולין.

בחייו עבד ליפשיץ כסוכן ביטוח, ובנוסף עסק בהדרכה וקליטה של ילדי העולים החדשים שהגיעו לעפולה מטעם הנוער העובד והלומד. הוא הקפיד להגיע עד גיל 90 מדי בוקר למשרד שלו והיה עצמאי לחלוטין. אחד מתחביביו היה לרקוד ובמשך שנים הוביל את חגיגות העצמאות בעפולה.

ראש העיר עפולה אבי אלקבץ ספד לליפשיץ, ואמר: "עפולה נפרדת מראשון בניה. השקפת עולמו הייתה ניכרת בפעילותו הבלתי פוסקת בעיר, הרצון לפתח, לדאוג לדור העתיד ולביטחון התושבים". הוא הוסיף: "שורשיו של אליהו טמונים עמוק באדמת העמק ולא במקרה החיבור, לארץ ישראל, בנייתה ותקומתה מקבלים משנה משמעות דווקא בימים אלה בעיצומה של מלחמת 'חרבות ברזל' – לשמור על העם היהודי במדינת היהודים שהוקמה על ידי אליהו ליפשיץ ורבים כמוהו".

דן ליאורי:
Related Post