X

הכבאים לא באו לאימון בגלל שמנעו מהם שינת צהרים

הנציב דדי שמחי החרים את שיחות המשא ומתן עם הכבאים – וביטל את הבטחתו למתן מנוחה לאחר אימונים; ההסתדרות מאיימת: נחדש את המשבר בשירותי הכבאות.

לטענת העובדים, בניגוד להנחיות בית הדין המחוזי והארצי לעבודה, ובניגוד להנחיות המשרד לביטחון פנים, ממשיך הנציב דדי שימחי לפגוע במערך יחסי העבודה בכבאות, כאשר החרים היום (ראשון 3.3.19) את שיחות המשא ומתן עם הכבאים בפורום הארבעה בו שותפים גם מנכ"ל המשרד לבטחון פנים צ'יקו אדרי, יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר טל ויו"ר ארגון הכבאים אבי אנקורי.

לטענת הכבאים פעל שימחי שוב בניגוד להבנות והסכמות עימו, והורה על ניכוי שכר של כבאים מהצפון אשר לא השתתפו באימוני "צוות באויר" מאחר ולדבריהם בניגוד להבטחתו שלל מהם ימי מנוחה והורה להם להתייצב למשמרות.

נציב הכבאות דדי שמחי

בתגובה לטענות אלה אמר יורם לוי, דובר כבאות והצלה לישראל כי לוחמי האש במחוז צפון של כבאות והצלה לישראל ביטלו אימון מיוחד בטענה שנמנעה מהם שנת צהריים., לדבריו, מדובר על תוכנית אימון מיוחדת שנועדה להחזיר לכשירות את כל לוחמי האש במחוז, לאחר חודשים של אי ביצוע אימונים בשל סכסוך העבודה המתמשך בין פיקוד מערך הכבאות לוועד הכבאים.

הבוקר החליט ועד הכבאים לבטל אימון מתוכנן בנימוק שבגלל האימון הם לא יוכלו לנוח בין 14 ל 16 ולכן זו הפרה של הסכם העבודה. גורמים בכבאות והצלה לישראל טענו כי מדובר בהחלטה שערורייתית: ״ביטול אימונים לאחר תקופה ארוכה ללא אימונים פוגעת בכשירות המבצעית של לוחמי האש ובכך עלולה לפגוע בציבור

לעומתו טוע ןאבי אנקורי, יו"ר ארגון הכבאיםכי דדי שמחי מקיים מסע הפחדות בתחנות ברחבי הארץ, בהן הוא מחייב את הכבאים לשמוע השמצות מפיו על ארגון הכבאים, ואף מאיים על מי שלוקח חלק בפעילות הארגון. בניגוד להנחיות בית הדין לעבודה, שימחי גורר רגליים ולא מקיים מו"מ בנושא הסכם קיבוצי חדש, לא פועל לתשלום הסכמי הרווחה ושי לעובדים לחג הפסח ועוד.

במכתב של מ"מ יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר טל לשימחי היום נכתב כי "התנהלות מתוך אגו ולא מתוך שיקולים עניניים, התנכלות לנציגי ארגון עובדים לא יצלחו ויחייבו אותנו להגיב. אם תממשו את האיומים מצידכם, נשקול חזרה ל'ניתוק מגע', צעדים ארגוניים, פעילות במתוכנת מצומצמת במחוז צפון ובהמשך לכל הארץ. צר לנו שבחרת להתנהל בדרך זו ושללת את ההדיברות והמו":מ – האחריות לאי הנעימות וההשלכות הנובעות מהצעדים יהיו על אחריותך בלבד".

יו"ר ארגון הכבאים, אבי אנקורי הוסיף ואמר: "לנציב כבאות והצלה מטרה אחת ויחידה – חיסול ארגון הכבאים. לא רק כארגון עובדים, אלא גם תוך סיכון חייהם בביטול מנוחה לאחר אימונים מורכבים. אזרחים לא יכולים לישון בשקט שכבאי עייף בא להציל אותם חלילה משריפה או תאונה. הכתובת על הקיר, ואני תקווה שבית הדין לעבודה והשר ארדן ייתנו את דעתם על כך ששימחי בוחר לסכן את חיי האזרחים במודע".

דן ליאורי:
Related Post