X

היתרונות הבריאותיים של התה…

אין דבר מנחם ומרגיע יותר משתייה כוס תה חם בחורף גשום וקר. אכן, התה נחשב לאחד המשקאות הפופולאריים והאהובים ביותר בעולם שצריכתו הכמותית תופסת את המקום השני אחרי שתיית מים. על אף שהתה מזוהה מאוד עם המסורת האנגלית, מקורו האמיתי הוא בסין לפני כ- 4000 שנה. קיימים סוגים רבים של תה בעולם הכוללים תה לבן, תה ירוק, תה אולונג ותה שחור, הנבדלים זה מזה בעיקר בתהליך החמצון אותם עוברים העלים.

מלבד הטעם הנפלא, לתה יש גם סגולות בריאותיות חשובות ההופכות אותו מעבר למשקה טעים, גם לבריא במיוחד ואפילו טוב לעור הפנים! אספנו עבורכם 5 סיבות עיקריות שבגללן התה הוא משקה החורף האולטימטיבי.

תרומה למערכת העיכול

לתה באופן כללי השפעה חיובית על הסדרה של מערכת העיכול ותנועת המעיים. התאותנין הקיים בתה הוא בעל תכונות אנטי חיידקיות ומסדיר את פעולת תנועתיות המעיים. בנוסף נמצא כי התה משפר ספיגה במערכת העיקול ותורם לניקויה מפסולת ביתר יעילות.

תה ירוק- מסייע בירידה במשקל

התה הירוק מעודד תחושת שובע. אומנם לא נמצאה הוכחה קלינית ישירה, אך יש הטוענים בתוקף כי צריכת תה ירוק בשילוב דיאטה בריאה ומאוזנת תתרום לירידה מתונה במשקל. החוקרים אומנם נזהרים בקביעות חד משמעיות בנושא, אך כן נוטים להאמין לעובדה כי התה הירוק מסייע ולו במעט בירידה במשקל ואף בספציפית בירידה בשומן הבטני. כמו כן, מספר מחקרים הראו כי ישנה האצה בקצב שריפת הקלוריות של הגוף ובשריפת שומן, כמו גם בעל השפעה על מדד מסת הגוף (BMI). בתה כמות גדולה של פוליפנולים ובניהם ה- EGCG שעוזר לניקוי הגוף.

נפלאות לעור הפנים

קופסאת תה מהודרת, 69 שח, להשיג ב- www.Gadgetshop.co.il, יחצ

רבות דובר על התה הירוק והמרכיבים הפעילים שבו לבריאות הגוף, אך מעטים יודעים שנעשה בו גם שימוש נפוץ ורחב בתכשירי קוסמטיקה שונים, החל מסבונים, קרמים מזינים, מסיכות שונות ואף חומרי פילינג. כך, נוגדי החמצון שבו מגנים מפני זיהום אוויר ורדיקלים חופשיים שהמאיצים את הזדקנות העור, כמו כן הוא משמש כמרכיב אנטי בקטריאלי. התה מגן על העור מפני נזקי השמש ובכך מונע את שבירת סיבי הקולגן מפחית  נפיחויות ופועל להרגעה לעור אדמומי ומגורה.

תה לבן ואצילי למניעת סרטן

התה הלבן נחשב לתה יקר, נדיר ויש שיגידו אצילי. התה עשוי מהעלים הנמצאים בחלקו העליון של השיח כמעט במצבם הטבעי, כשהם מיובשים כמובן וללא חימום קיצוני. כיוון שתהליך הפקתם נעשה ללא עיבוד, הם שומרים על יתרונותיהם הבריאותיים הרבים שכוללים בין היתר ריכוז גבוה של נוגדי חימצון (אנטי אוקסידנטים) וויטמינים שונים. בין איכויותיו הרבות מחקרים מצאו כי טוב למניעת סרטן וכן בעל תכונות המגינות מפני חיידקים ווירוסים שונים.

תה שחור להפחתת דלקות וחיזוק המערכת החיסונית.

התה השחור הוא הנפוץ והמוכר מבין סוגי התה ונמצא כמעט בכל בית, כאשר שמו מגיע מצבעו הכהה שמתקבל כתוצאה מחמצון מלא של העלים, מה שגם מקנה לו את טעמו העשיר שנשמר לאורך שנים רבות. תה זה גם מכיל את כמות הקפאין הגבוהה ביותר מבין סוגי התה השונים. התה השחור נחקר ונמצא כי בין היתר כי מפחית את הסיכון למחלות לב, מפחית דלקות ומחזק את המערכת החיסונית.

תה צורה- לחווית אירוח בריאה ומרשימה.

"תה צורה" הוא תה פקעות סיני ירוק שנראה כביצת שליו קטנה. בתוך ה"ביצה" עלי תה ירוק צעירים מובחרים בשילוב פרחים אקזוטיים השזורים יחדיו. בתהליך הגשתו מניחים את הפקעת בקנקן זכוכית שקוף, מוזגים מים חמים ומגישים לשולחן. מרגע שפקעת התה באה במגע עם המים החמים, היא נפתחת אט אט לפרח יסמין יפייפה בתהליך מרהיב עין שנמשך כ- 3 דקות. מיד לאחר מכן ניתן גם ליהנות מטעמו המשובח של התה והוא נהדר לחווית אירוח מרשימה. מעבר לצורתו החיצונית, לשתיית תה צורה סגולות בריאותיות רבות.

התה מכיל ויטמינים ומינרלים החיוניים לגופנו בריכוז גבוה, כגון ויטמין C, ויטמינים מקבוצת B, חומצה פולית, ברזל, אשלגן ועוד. התה נחשב כצמח מרפא בעל למנוע ולטפל במחלות שונות, וכן ידוע בהקטנת הסיכון להתקפי לב ולאירועים מוחיים. התה מהווה מקור של נוגדי חמצון הידועים ביכולתם לנטרל רדיקלים חופשיים המזיקים לגוף האדם. הוא מסייע בחיזוק מערכת החיסון, בהעלאת קצב חילוף החומרים והגברת תחושת הרעננות. כמו כן, מסייע לירידה במשקל, הורדת לחץ דם וכולסטרול.  

בכדי ליהנות מהיתרונות שבשתייה תה ממליצים מומחים להקפיד על כמה כללים באופן שתייתו. ראשית, רצוי לא להשתמש באותו התיון מספר פעמים. מומלץ לא לשתות תה קר או תה רותח מידי. כמובן שתיית התה צריכה להיות מיידית כזה שהוכן זמן רב לפני. מומלץ לא להשתמש בתוספות כלשהן ולערבבן בתה, כדוגמת חלב, תוספי מזון, תרופות וכן הלאה. יש להקפיד שהתה טרי, היה אטום וחלילה לא "תפס" לחות ועובש.

לסיכום ניתן בהחלט לקבוע כי בשתייה תה בחורף עדיפה מכל משקה אחר ויתרונותיה רבים. בכל אופן, לא צריך חוקרים או מחקרים כדי להסכים כי שתייתו תחמם את הגוף, תנחם אותנו בימי החורף הקרים ותביא עימה שלווה ורוגע לגוף ולנפש. חורף נעים וחמים!

בצילום כותרת: אינפיוזר לחליטת תה, 49 שח, להשיג ב- www.Gadgetshop.co.il, יח"צ

זהבה הופמן:
Related Post