X

הישראלי הטוב- במקום לחגוג עם המשפחה, חוגג יחד עם אנשים עם מוגבלויות

בזמן שכל אזרחי ישראל יוצאים לחגוג את יום העצמאות, או צופים בטקס הדלקת המשואות נדמה היה כי אנשים עם מוגבלויות יישארו מאחור. אך חיילי גדוד ניצן בחיל האיסוף הקרבי בבסיס מחנה עופר הוכיחו הערב שאפשר אחרת, והדליקו אש מסוג אחר. לכבוד החג הם החליטו לאמץ את ילדי מרכז 'עלה' בירושלים, המטפל באנשים עם מוגבלות שכלית התפתחותית, ולאפשר גם להם לחגוג את החג הישראלי כמו כולם.

הקשר שנוצר עם עמותת 'עלה' הוביל לשיתוף פעולה ייחודי, וקבוצת חניכים ממרכז 'עלה' יצאו מלאי התרגשות בהסעות מיוחדת למחנה עופר, שם פגשו אותם עשרות חיילי גדוד ניצן שהכינו לכבודם 'על האש' מפנק שכלל בשרים, פיתות, פינוקים, ושירה בציבור עם גיטרות. את הערב החגיגי פתחו בתפילת הלל משותפת ושירת התקווה ואני מאמין, במהלך הערב שרו כולם משירי ארץ ישראל המוכרים, החניכים זכו בחוויה יוצאת דופן ובלתי נשכחת. החניכים, שעקב מוגבלותם לא חשים עצמאות לאורך השנה, חייכו, שמחו וצחקו, והרגישו מעט את המשמעות של 'להיות חופשי'.

המנדבים הרבים של 'עלה' החליטו גם הם להירתם ובמקום לחגוג את יום העצמאות עם בני משפחותיהם הרגישו מגויסים גם הם ובאו להשתתף ולחגוג יחד עם דיירי 'עלה'.

'הישראלי הטוב', ובמקרה הזה –הטוב מאוד נחשף הערב בזוית מיוחדת: בעקבות ריבוי המשתתפים והמתנדבים שביקשו להצטרף, נוצר חשש כי לא יהיו מספיק מקומות בהסעות הנכים ואנשי העמותה ביקשו להזמין הסעה נוספת לאירוע. אלא שאין תחבורה זמינה למחנה עופר, ההסעות ביום העצמאות יקרות מאוד ונהגי הסעות אינם מעוניינים לעבוד. לאחר פניה למספר חברות, נוצר קשר עם חברת ההסעות 'דרכנו'. כאשר מנהל החברה, יניב מרדכנו-גבאי, שמע את פרטי האירוע והבין כי מדובר על דיירים עם מוגבלויות של 'עלה' שנוסעים לחגוג עם חיילי צה"ל הודיע מיד כי הנסיעה כולה תהיה על חשבון החברה, הלוך וחזור. אבי, נהג החברה, שמע גם הוא על האירוע וזכה להיות הנהג שיסיע את המשתתפים.

סמ"פ הפלוגה הייעודית בגדוד ניצן בחיל האיסוף הקרבי: "התרגשנו מאוד. זמן קצר מההתחלה הלב נמס והשמחה פרצה. הנתינה לאדם אחר והשילוב של חיילים ואנשים עם מוגבלויות הופך את כל החג למשמעתי הרבה יותר. המפגש המעצים עם הילדים מאוד מחזק את החיילים, לראות איך אדם שואב אושר גם במקומות יותר קשים, הופך את החג להרבה יותר משמעותי, ומדגיש לחיילים את החשיבות מאחורי הדברים שהם עושים".

הודיה זימרן, המתנדבת בעמותת 'עלה' מזה כשנתיים והשתתפה באירוע מסבירה: "אני יכולה לחגוג עם המשפחה ואני יכולה לחגוג עם החברים שלי. אבל כשאני חוגגת עם החברים הכי מיוחדים שלי, ב'עלה', אני יודעת שהחגיגה שלי הופכת משמעותית יותר גם עבור אנשים נוספים שזוכים לחגוג בזכותי. הערבות ההדדית שיש בין כולנו, הערבות שבאה לידי ביטוי עמוק בקשר שבין יום הזיכרון ליום העצמאות, גרמה לי ולשאר חברי להעדיף את החברים שלנו ב'עלה'."

רחלי טלר רכזת קשרי הקהילה במרכז 'עלה' בירושלים ומובילת האירוע אמרה כי: "בזמן שכולם מדליקים משואות יש מי שמדליק אש מסוג אחר. מדובר באש מיוחדת, אש של אחדות ואהבה, אש של עוצמה שאי אפשר לכבות. רק בישראל אפשר לראות חיילים שהם כמו אחים ואחיות לאנשים עם מוגבלויות ומארחים אותם לחגיגת עצמאות מיוחדת".

צילום תמונה: עמוס בוכניק

קטע וידיאו:

https://www.jumbomail.me/he/Downloads.aspx?sid=4467737779616F72346754464B3342347436653838673D3D

 

דן ליאורי:
Related Post