X

היסטוריה: שחמטאי מערב הסעודית יתחרה באליפות העולם בישראל !

באיגוד הישראלי לשחמט יחד עם עיריית אשדוד משלימים את ההכנות לקראת אליפות העולם לנכים שתתקיים באשדוד ב 8-16.5 בהשתתפות עשרות שחמטאים מהארץ ומכל רחבי העולם לרבות אלוף העולם- אנדרי גורבנוב הישראלי.

כבר בשלב מוקדם זה ניתן לומר כי האליפות בארץ תהיה הגדולה ביותר כשלמעלה מ 40 שחמטאים מובילים מרחבי העולם הבטיחו את השתתפותם ממגוון מדינות: סרביה, קרואטיה, ישראל, אוקראינה, גרמניה, צרפת, רוסיה, אזרביג'ן, ארמניה, ויאטנם, פולין, בלארוס, צ'כיה וכו'. הרישום המפתיע ביותר הינו של השחמטאי מערב הסעודית- פאהד אלשמסן שיעשה היסטוריה ויתחרה בארץ.

אנגרי אלוף העולם בשחמט יחתרה מול נציג ערב הסעודית צילום: RITVO PHOTOGRAPHY

במקביל לאליפות עצמה בעיריית אשדוד ובאיגוד הישראלי לשחמט מתכננים הפנינג ענק ברחבי העיר אשדוד בהשתתפות מוסדות החינוך בעיר והקהילה המקומית במטרה לחשוף כמה שיותר תושבים לעולם השחמט והייתרון הגדול שהוא מקנה.האליפות הינה בחסות משרד התרבות והספורט, השר חילי טרופר, עיריית אשדוד והאיגוד הישראלי לשחמט.

אלי נכט סגן ראש עיריית אשדוד, המכהן כסגן נשיא פדרציית השחמט בישראל ציין: ״אנו משלימים את ההכנות לקראת האליפות. כסגן ראש העיר אשדוד, בתפקידי בפדרציה ומעל הכל באופי האירוע הבינלאומי החשוב ביותר שבמרכזו שחקנים עם צרכים מיוחדים. וכל זה המתקיים בעיר שלי באשדוד״.

ד"ר צביקה ברקאי יו"ר האיגוד הישראלי לשחמט אמר: "אני מברך את עשרות הנרשמים עד כה ומקווה שהמספרים יגדלו עוד ועוד. האליפות הינה חגיגה של שחמט שעם ישראל מתאהב בו בשנים האחרונות. מדינת ישראל הופכת למעצמת שחמט עם אלפי שחקנים פעילים, פעילות בלמעלה מ- 1,000 בתי ספר וכעת גם אירוח אליפויות העולם כאן במדינת ישראל. אני מודה למשרד התרבות והספורט בהובלת השר חילי טרופר על הסיוע והשותפות ולעיריית אשדוד על ההירתמות המדהימה"

דן ליאורי:
Related Post