X

היהודי החדש מגיע לארה"ב…

אחת ההפקות המרעננות של הזמן האחרון היא ״היהודי החדש״ עם גורי אלפי, אשר סוקרת בצורה שנונה ומעניינת ומציגה לצופה הישראלי את הגיוון, ההיסטוריה והאתגרים שהיהודים בארה״ב מתמודדים איתם. כעת, אחרי שהסדרה הצליחה בישראל לזכות לחשיפה מכובדת במיוחד ולהגיע למאות אלפי צפיות ביו טיוב ובפלטפורמות הדיגיטליות של כאן, הסדרה מגיעה לארה״ב, והיא תוקרן בהקרנת בכורה מיוחדת בבוסטון בנוכחות היוצרים וגורי אלפי, ובהמשך היא תגיעה גם למקומות נוספים בארה״ב וזאת במטרה לייצר שיח ער בקרב יהודי ארה״ב וישראלים אמריקאים, ועל ידו לחזק את הקשר עם ישראל וישראלים.

במסגרת האירועים יוקרנו חלקים מהסדרה "היהודי החדש" שהופקה ע"י כאן 11, קרן משפחת רודרמן, הסוכנות היהודית ועוד שותפים, בכיכובו של גורי אלפי אשר יצא למסע ברחבי המקומות המיוחדים ביותר בארה"ב ופגש בכל אחד מהם את הקהילה היהודית המקומית, את מנהגיה, הדרך שבה כל קהילה בחרה לשמור על היהדות והמסורת, וגם על החיים עצמם כיהודים בארה"ב. הסדרה מתארת את המסע המיוחד, המשעשע ופוקח העיניים על התפר והקרע שבין היהודים בישראל ליהדות ארה"ב. בעוד שבישראל היהדות מובנת מאליה, בסדרה, גורי אלפי מגלה שיהודי ארה"ב צריכים לבחור מדי יום איך לשלב את היהדות בחייהם כאמריקנים.

קרדיט צילום: Eden Ben Ari and NawiPro

בהקרנת בכורה ישתתפו גורי אלפי, אסף נאווי-מפיק ויוצר הסדרה, משה שמואלס- יוצר הסדרה ושליח הסוכנות היהודית בעברו, שירה רודרמן – מנכ"לית קרן משפחת רודרמן, השגריר מירון ראובן – שגריר ישראל לניו אינגלנד. דניאל אלבאום – נשיא ומנכ"ל JAID ומנהל אזור צפון אמריקה של הסוכנות היהודית, נציגי ארגון הקהילה הישראלית אמריקאית (IAC) ונציגי הפדרציה היהודית של בוסטון.

שירה רודרמן, מנכ"לית קרן משפחת רודרמן, הפועלת לחיבור ישראל ויהדות ארה״ב: ״אחת המטרות המרכזיות שהצבנו כדי לחזק את הקשר בין ישראל ליהדות ארה״ב, היא חיזוק ההבנה והידע בקרב הציבור הירשאלי על האתגרים והמורכבויות שאיתם מתמודדים יהודי ארה״ב. ״היהודי החדש״ בהחלט הצליחה במשימתה, היא נגעה בשאלות מורכבות במיוחד בהקשר של היהדות ומיהו יהודי, עמדה על ההבדלים בין יהדות כפי שמכירים ותופסים אותה בישראל אל מול איך שהיא נתפסת בארה״ב ועכשיו אנו מצפים לראות את תגובתם של יהודי ארה״ב לתוצר הסופי. הגעתה של הסדרה לארה״ב וחשיפתה לקהלים חדשים היא הזדמנות ליצור שיח מחבר גם בקרב יהדות ארה״ב וישראלים אמריקאים מתוך המטרה הגדולה של חיזוק הקשר בין שלוש הקבוצות – ישראל, יהדות ארה״ב וישראלים אמריקאים.״

גורי אלפי: "במהלך הסדרה גיליתי כמה שאני תופס את היהדות שלי כמובנת מאליה, ועד כמה שיש לנו ולי כישראלי חוסר ידע בנושא של יהדות ארה״ב, הבנתי כמה הייתי זר לנושא. אני מאמין שהסדרה הצליחה להזיז את המחט עבור הישראלים ולהעריך את העובדה שיש קבוצה של יהודים בארה״ב שעושה מאמצים כבירים לשמר את היהדות שלהם ועושה את זה תוך התלהבות וגאווה עצומים.״

"גורי אלפי הכניס יהודים אמריקאים לסלון הישראלי ובכך הרחיב את הנוכחות שלנו בשיח הלאומי הישראלי. אנו מקווים שהסיור שלנו יעזור לגשר על הפער בין יהודים אמריקאים וישראלים על ידי יצירת שיחות פתוחות וכנות ביניהם באמצעות מדיום הבידור המעניין והמרתק", אמר דניאל אלבאום, נשיא ומנכ"ל JAID ומנהל אזור צפון אמריקה של הסוכנות היהודית. "בכך שהסדרה נוגעת בנושאים רגישים בצורה הומוריסטית, 'היהודי החדש' הוא אחד המאמצים החשובים ביותר לקרב בין ישראלים ויהודים אמריקאים. עבור הסוכנות היהודית, שהייתה מובילה בחינוך הישראלים על יהדות העולם, זה לא פחות ממהפכני".

גורי אלפי ויוצרי הסדרה יגיעו לעוד מספר הקרנות של הסדרה ברחבי ארה״ב בסיבוב מיוחד בשיתוף הסוכנות היהודית. הקרנה מיוחדת תתקיים בבוסטון והיא נערכת בשותפות עם הפדרציה היהודית של בוסטון, ארגון הקהילה הישראלית אמריקאית (IAC) והקונסוליה הישראלית בניו אינגלנד.

דן ליאורי:
Related Post