X

הורים לעובר שנפטר זמן קצר לאחר הלידה יקבלו פיצוי של 450,000 שקל

"החלטה רשלנית להפסיק את הניטור ואי ביצוע אולטרה סאונד היא שחרצה את גורל העובר" כך כתב מומחה לגניקולגיה ומיילדות, בחוות דעתו שצורפה לתביעה של הורים  צעירים שאיבדו את העובר לאחר לידה בבית חולים בצפון הארץ.

עו"ד סאמי אבו ורדה, מומחה לתביעות רשלנות רפואית, הגיש את התביעה לבית משפט השלום בחיפה, כאשר הסוגיה המרכזית במשפט היתה האם העובר נולד חי או מת? החלטה בשאלה זו היא שקובעת את גובה הפיצויים.

עו"ד סאמי אבו ורדה

מדובר בהורים שלהם שני  ילדים , כאשר האשה נכנסה להריון בסיכון והיתה במעקב רפואי. לקראת סוף ההריון הגיעה לבית חולים  בצפון ואובחנה כסובלת מרעלת הריון. בהמשך הועברה לבית חולים אחר וחוברה למוניטור שהופסק במהלך הלילה למרות שהיה בלתי תקין. בהמשך היום חוברה שוב למוניטור ממנו נותקה בעת העברתה לחדר לידה ואז נפלה ואיבדה הכרה. כעבור דקות, עברה ניתוח קיסרי חירום ונולד עובר עם קצב לב לא תקין. הצוות הרפואי החל בהחייאה אבל כעבור שעה ורבע נקבע מותו.

כאמור, רופא מומחה  שבדק את נסיבות האירוע קבע כי הטיפול שקיבלה היולדת היה רשלני ולא תאם את הסטנדרט הרפואי המקובל והסביר. לדבריו הצוות שטיפל ביולדת היה חייב לבצע אולטרה סאונד דחוף לבחינת המדדים של העובר ומצב השלייה. "לו היו מבצעים זאת, סביר להניח כי ניתן היה לאבחן את היפרדות השליה והדימום התוך רחמי בשלב מוקדם ולהציל את העובר". כמו כן הוסיף המומחה שההעברה לחדר הניתוח היתה בשלב  מאוחר מדי  ונולד עובר מת תוך איבוד דם בכמות שסיכנה גם את חייה של היולדת.

במהלך הדיונים בבית המשפט בשאלה האם העובר נולד מת אך חי? הגיעו הצדדים להסכם פשרה שקיבל תוקף של פסק דין לפיו הוריו של העובר שנפטר יקבלו מבית החולים פיצוי של 450 אלף שקל.

דן ליאורי:
Related Post