X

הוכן מתווה לפתיחת בתי כנסת ובתי תפילה

לאור דרישת שר הפנים אריה דרעי לאשר מתווה לפתיחת בתי הכנסת ובתי תפילה' התכנסו היום (יום א׳), נציג המל״ל, משנה למנכ״ל משרד הבריאות ונציג שר הפנים וגיבשו מתווה לחזרת פעילות בתי הכנסת ובתי התפילה.
על פי המתווה שיובא לאישור הממשלה בקרוב, ייפתחו בתי הכנסת ובתי התפילה רק עם מתפללים קבועים, ועם הפרדה של מושב בין מתפלל למתפלל.

כמו כמו יחוייבו המתפללים לעטות מסכות בכל משך התפילה. סידורים ותשמישי קדושה יובאו מהבית ובכל בית כנסת ובית תפילה ימונה ״גבאי קורונה״, שתפקידו יהיה לאכוף את את ההנחיות.

cדיון לקח חלק מנהל הארגון העולמי של בתי הכנסת הרב שמואל סלוטקי שהציג את המתווה האפשרי שפירסם הארגון והועבר למל"ל בסוף השבוע. המתווה כולל, בין היתר, מינוי אחראי קורונה בבית הכנסת והקפדה על כללי היגיינה מחמירים.

מד חום עם "כשרות" של מכון צומת להפעלה בשבת

מנהל הארגון העולמי של בתי הכנסת הרב שמואל סלוטקי: " אנו מודים למל"ל ולמשרד הבריאות על הניסיונות למצוא נוסחה מתאימה וראויה לפתיחה זהירה של בתי הכנסת בקרוב מאוד. אנו מקווים כי כבר בקרוב יוכלו המתפללים לשוב ולהיכנס בשערי בתי הכנסת ולהתחבר לקב"ה בבתי הכנסת בכל רחבי הארץ."

הבוקר פנה יו"ר ארגון רבני צהר הרב דוד סתיו במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו ובקריאה להכניס את בתי הכנסת למתווה החזרת המשק לשגרה.

"בתי הכנסת חיוניים לציבור המתפללים בהם, מידי שבת פוקדים את בתי הכנסת כ-2 מיליון אזרחים לא פחות מתיאטראות ומגרשי ספורט" כתב הרב סתיו והוסיף: "אינני לוחץ לאפשר לחזור לבתי הכנסת, אך מבקש התייחסות לצבור ענק שבית הכנסת בשבילו הוא ציפור נפשו"

דן ליאורי:
Related Post