X

האם מחלת ריאות של נגר נחשבת כ"מחלת מקצוע"?

תושב הצפון, כבן 65 שעבד במשך 45 שנים כנגר בנגריות שונות וחלה במחלת ריאות חסימתית, תובע הממוסד לביטוח לאומי להכיר בו כ"נפגע עבודה".

באמצעות עו"ד סאמי אבו ורדה, מומחה לביטוח לאומי ונזקי גוף, הגיש הנגר הוותיק תביעה לבית הדין האזורי לעבודה בחיפה ובה הוא טוען, כי במשך כל השנים עבד במשרה מלאה 5 ימים בשבוע, 8 עד 10 שעות ביום כשהוא "נחשף לחומרי נגרות כמו שאריות עץ, נסורת, אבק, צבעים כימיקלים, טרפנטין, תיניר ואצטון, חומרים המהווים סכנה ממשית לבריאותו".

התביעה טוענת כי עקב תנאי העבודה והחשיפה הממושכת לחומרים הללו, נגרמה לנגר מחלת ריאות, קשיי נשימה ושיעול המלווה בפליטת ליחה. תחילה פנה הנגר למוסד לביטוח לאומי שיכיר במחלתו כ"מחלת מקצוע" אבל דרישתו נדחתה.

"יש להכיר במחלתו כ"פגיעה בעבודה" על דרך של "מחלת מקצוע" או על פי תורת המיקרוטראומה שפירושה פגיעות קטנות הולכות ומצטברות עד להופעת המחלה" טוען עו"ד סאמי אבו ורדה.זאת בהסתמך על פסקי דין בעבר שהכירו שגורמים שונים שהם חלק מעבודת בעל המקצוע עלולים לפגוע בבריאותו במהלך השנים.

להכרעת הדין בסוגיה זו, תהיה השלכה רבה על נגרים ובעלי מקצוע נוספים, שבמהלך עבודתם נחשפים לחומרים הנמצאים באוויר במקום עבודתם והעלולים לפגוע בבריאותם.

דן ליאורי:
Related Post