X

דיסק און קי: עולם ומלואו

המבוגרים שבינינו, המעורבים בעולם המחשבים כבר שנים רבות, בוודאי זוכרים את פתרונות האחסון השונים שליוו את התפתחות המחשב לפני הדיסק און קי. פלופי דיסק, 1.44, מכשירי גיבוי שונים ומשונים, ואפילו תקליטורים ו-DVD, כל אלו כבר מזמן נחשבים לכלים ארכיאולוגיים בעולם המחשבים והטכנולוגיה. אך אנו, הדינוזאורים, זוכרים היטב את הימים בהם היינו צריכים לגבות קובץ על 4, 5 ואפילו 15 דיסקטים שונים, הימים בהם משחק מחשב היה מבקש מאיתנו להחליף דיסקט כדי להמשיך, והאינטרנט עוד לא היה אפילו רעיון.

אם הייתם מדברים בזמנו על רעיון כמו דיסק און קי, עם יכולת האחסון שאנו מכירים היום, עם מהירות הפעולה והעברת המידע שאנו מכירים היום, ועם הנגישות והמחיר שאנו מכירים היום, רוב האנשים היו מסתכלים עליכם מוזר. בעלי החזון היו אומרים שייקח עוד זמן, אבל חלק מהאנשים פשוט דחפו קדימה, ויצרו את הטכנולוגיה המופלאה והעמידה הזו, שמאפשרת לכם כלקחת כמובן מאליו, וכמחזיק מפתחות, כמויות מידע שקשה בכלל לתאר.

סוגים של דיסק און קי

הטכנולוגיה של דיסק און קי כל כך זמינה בימינו, עד כי אפשר למצוא אותם בקיוסק, לצד הסיגריות והפיצוחים. ובכל זאת, כדי לקנות את הדיסק-און-קי הטוב ביותר עדיין יש לגשת לחנות המחשבים, אפילו אם מדובר בחנות המחשבים המקוונת, ולהזמין אותו אצל המומחים. איך בוחרים את הדיסק און קי הנכון?

  • נפח: מכמה גיגה בודדים ועד טרה – בחרו את המכשיר שמתאים לצרכי האחסון שלכם, וכדאי תמיד להגזים מעט צפונה. תופתעו כמה מידע אתם מייצרים ורוצים לשמור. מי שמאחסן קבצי מדיה, תמונות, מוסיקה, סרטים וסרטונים, מוטב שילך על דיסקים של בין 256-512 גיגה בייט. אם אתם מאחסנים קבצי וורד פשוטים ללא תמונות כלל, הרי שאין צורך בנפח כה גדול, ואפשר להסתפק בנפחים קטנים הרבה יותר (אפילו שלעיתים הבדל המחיר לא משמעותי)
  • מחיר: למשתמש הממוצע אין צורך בדיסק און קי ייחודי ויוקרתי. לרוב תוכלו להסתפק בבחירה לפי נפח ומחיר, שכן אפילו החברות המובילות בימינו מציעות את המוצר המבוקש והנפוץ הזה במחירים נגישים במיוחד. תקציב של כמה מאות שקלים, ולעיתים אפילו פחות, יאפשר לכם למצוא דיסק און קי ברמה מתקבלת על הדעת, עם נפח אחסון סביר למדי.

תכונות מיוחדות:

המשתמש המתוחכם ירצה בוודאי לבדוק את המפרט הטכני של הדיסק און קי לפני הרכישה. תכונות כמו סוג החיבור (USB2 מול USB3 או בכלל TYPE C לדוגמא). חלק מהדיסקים און קי מאפשרים סגירה ופתיחה מכאניים, לשמירה טובה יותר על חיבור ה USB שלהם, שלא יישרט בכיס או פשוט ייחבל ממשהו.

מכשירי דיסק און קי מסוימים מאפשרים מעקב אחרי פעולה בעזרת נורית חיווי, והמתקדמים ביותר מציעים אפילו שילוב של טכנולוגיית תקשורת בווי-פיי למכשירים אחרים. כמובן שככל שיותר טכנולוגיה מעורבת במכשיר, כך המחיר שלו יעלה, והבחירה של רוב האנשים היא בין שני הפרמטרים העיקריים – הנפח והמחיר, כאשר יש לוודא שסוג החיבור מתאים למכשיר אליו תחברו את הכונן הקטנטן.

זהבה הופמן:
Related Post