X

גיליתם נזילה בבית? כל מה שצריך לדעת לגבי איתור נזילות

טפטוף מים בבית יכול ליצור בעיות גדולות. לא פעם ישנה נזילה בבית או רטיבות כלשהי אשר לא ברור מהו המקור שלה. בכל מקרה שבו רואים נזילה קיימת בבית או כאשר חושדים בשל סימנים שונים כי קיימת נזילה סמויה, יש צורך להזמין את אנשי המקצוע הטובים ביותר בתחום איתור נזילות. חשוב מאוד לאתר את מקור הנזילה כמה שיותר מהר ולטפל במקור כמה שיותר מהר וזאת בכדי למנוע נזקים שונים למבנה עצמו, למנוע מדיירי הבית עוגמת נפש וכן למנוע נזק כלשהו לרכוש שבתוך הבית.

הגורמים לנזילה בדירה

אם אתם תוהים מהם בעצם הגורמים לנזילה בדירה כדרי שתדעו כי ישנם שני גורמים עיקריים לנזילה בדירת מגורים והם: בעיית איטום וכן נזילה מהצנרת. רוב הצנרת של מערכת האינסטלציה הביתית מצויה מתחת לרצפות או מאחורי הקירות כך שבלתי אפשרי לראות אותה או לדעת מה בדיוק המצב שלה. כאשר הצנרת שוכבת מאחורי הקירות או תחת המרצפות היא יכולה לצבור חלודה או נזקים שונים ובגין זאת יכולים להיווצר בה פיצוצים או נזקים שיגרמו לנזילות. כמו כן, הצנרת יכולה להיפגע בשם בעיה כלשהי בתרמוסטט אשר גורמת לכך שהמים יהיו חמים מדי. סיבה נוספת שיכולה לגרום לצנרת המדוברת להיפגע היא עבודת ריצוף לא מספיק יסודית.

קרדיט תמונה: freepik
כיצד ניתן לזהות כי קיימת נזילה סמויה?

בעוד שלעיתים ניתן לראות טפטוף של מים מאחד הקירות או הרצפות המעידים על נזילה, הרי שלעיתים לא רואים טפטוף של מים אך אפשר לדעת שיש נזילה בהתאם לכמה סימנים כגון: רטיבות שמופיעה על הקירות, עובש על הקירות, קילופים בקירות, ירקת, שינוי צבע המרצפות, רטיבות בקיר הפנימי ועוד מגוון תופעות לא נעימות שיכולות להעיד כי קיימת נזילה סמויה כלשהי שיש לאתר את מקורה כמה שיותר מהר על מנת להעניק לה את הטיפול היסודי והטוב ביותר.

איתור נזילות- כיצד עושים את זה?

בשלב הראשון של תהליך איתור נזילות, חשוב להבין באיזו מערכת הנזילה, כאשר ישנן מערכות עיקריות שבעיה בהן עלולה לגרום לנזילה: מערכת הביוב והדלוחין, מערכת ההסקה במידה ואחת שזאת קיימת בביתכם וכן מערכת אספקת המים. בכדי לדעת שמדובר בנזילה בתוך מערת אספקת המים תוכלו להבחין כי ישנו טפטוף רציף.

בשלב השני של איתור נזילות יש למצוא את המיקום המדויק שבו הצינור פגום ובגין זאת נגרמת הנזילה. בעבר, בתהליך איתור נזילות היה צורך לחשוף את הצנרת שבתוך הקירות או להרים מרצפות, היה מדובר על תהליך שהסב נזק רב ואי סדר משמעותי בבית ודרש השקעה כלכלית רצינית לאחר מכן על תיקון הקירות. כיום, באמצעות הטכנולוגיה המתקדמת ניתן לאתר מיקום נזילה באמצעות מכשירים שונים שאינם מסבים הרס כלשהו לבית כגון: מצלמה תרמית- מדובר על מצלמה אשר עובדת על קרני אינפרא אדום אשר עוזרות בזיהוי טמפרטורה בתוך הצינורות שנמצאים מתחת לריצוף או בקירות. בכדי שהמצלמה תאתר את האזור הפגוע בצנרת יש צורך לחמם את המים בבית ובאזור של הצנרת הסדוקה יפלטו מים חמים החוצה ויגרמו להפרשי טמפרטורות.

דרך נוספת לאיתור נזילות בעיקר בחצרות היא באמצעות חיישן גז. מדובר על גז לא רעיל אשר מחדירים לצנרת כאשר המטרה היא שבמקום שבו יש סדק כלשהו שגורם לנזילה תהיה דליפה של הגז.

איתור נזילות חייב להתבצע בצורה הטובה ביותר ועל כן, חשוב מאוד לבחור רק אינסטלטור המומחה בשיטות האיתור המדוברות על מנת שיאתר את הנזילה בצורה מקצועית ומדויקת, כמה שיותר מהר, על מנת לטפל במקור לנזילה.

עדי ישראלי:
Related Post