X

גבר שעבר בדיקת סי.טי נדהם: בפיענוח שקיבל נכתב ש"רחם ושחלות ניכרתו"

עו"ד סאמי אבו ורדה

מה הייתם עושים , אם הייתם גברים  שמקבלים סיכום ביקור בבדיקת סי.טי שעברתם ובו נכתב שחור על גבי לבן כי בסריקה התגלה ש"רחם ושחלות ניכרתו"! אין ספק שהייתם מקבלים שוק מוחלט. זה מה שקרה לתושב חיפה בשנת ה-40 לחייו.

האיש, שנשלח על ידי רופא לבצע  בדיקת סי.טי בשל חשש לאבנים בכיס המרה, ביצע את הבדיקה במכון "אלישע דימות" שבבית החולים אלישע בחיפה בחודש ינואר השנה. כעבור כמה ימים ,קיבל את "סיכום הביקור סי.טי " ובו בין שאר הממצאים לגבי הכבד, הטחול, הכליות ואברים פנימיים נוספים, הוא גילה את השורה שבה נכתב שבסריקת האגן  נמצא "רחם ושחלות ניכרתו".

האיש ההמום, שיתף את בנו הגדול במכתב שקיבל והחתום על ידי פרופסור מומחה לרדיולוגיה אבחנתית והם התקשרו לבית החולים אלישע כדי להבין את פשר האבחנה.  בשיחה הם מפנים את תשומת לב המזכירה שדיברה איתם למה שכתוב בדו"ח הסריקה שקיבלו ותגובתה היתה "אתה מבולבל. זה לא כתוב". הנבדק התעקש ואז נאמר לו "נבדוק ונחזור אליך תוך כמה דקות". עד היום הוא ממתין למישהו שיחזור אליו ויתנצל על הטעות שנעשתה.

כדי להיות שקט, החליט האיש לפנות עם מסמך הבדיקה לרופא המשפחה. "מדובר בכל זאת בעניין רפואי. זה לא צחוק מדובר בבריאות שלי". רופא המשפחה שראה את תוצאות הבדיקה פרץ בצחוק והרגיע את המטופל שככל הנראה מדובר בטעות. בינתיים נשלח אליו מסמך חדש ובו נמחקה האבחנה על "רחם ושחלות".

."זה עניין חמור מאוד" טוען בנו של האיש. "אנחנו מצפים  שלכל הפחות יפנו אלינו מאלישע ויביעו התנצלות . לא יתכן שטעות כזאת תעבור בשקט. הם הוציאו מסמך מתוקן אבל לא מודים בטעות".

במקביל פנו האב ובנו לעו"ד סאמי אבו ורדה, מומחה לרשלנות רפואית וביקשו את עצתו כיצד לפועל במקרה זה.

תגובת הביה"ח אלישע: יבגני גורבצ'וב מנהל  איכות ובטיחות של בית החולים אלישע : ראשית, אני מתנצל על המקרה. נתחקר את האירוע כולו. מדובר בימים הראשונים של פתיחת מכון הדימות והיה לחץ. אני אדבר עם האיש כי מגיעה לו התנצלות.

יובל פלג: עיתונאי, עורך ומרצה לתקשורת
Related Post