X

בצלמו: קורס ללימוד הנכבא ולעצירת יהוד חיפה במימון עיריית חיפה

ארגון זוכרות שתומך בחרם על ישראל ופועל להחרמת ישראל מקיים את הקורס הזה שימשך מספר חודשים בנכס עירוני של עמותת אשה לאשה בחיפה. העמותה אף מקבלת מענק שנתי של עשרות אלפי שקלים מדי שנה מהעירייה .

העמותה אשר חששה מביקורת ציבורית הסתירה את דבר מיקום הקורס ובאתר העמותה נכתב שהקורס מתקיים בחיפה ללא פרטים נוספים אולם במייל לתורמים נחשף המיקום האמיתי. שי גליק מנכ"ל בצלמו שחשף את הדבר פנה לראש וחברי המועצה בדרישה לבטל את הקורס.
במכתב ששלח שי גליק נכתב : משאבי העירייה הינם מוגבלים וניתנים בשים לב ומתוך מטרות ספציפיות עבור עמותות הפועלות בתחום הרווחה וכדומה.

למרות זאת עמותת אשה לאשה, שקיבלה הקצאה עירונית בוחרת להעביר את זכותה עבור עמותה שנקראת זוכרות, בנוסף העמותה מקבלת קרוב לחמישים אלף שקל כל שנה לקדם את מעמד האשה ובוחרת במקום זה לקדם עלילות דם נגד ישראל. מדובר בעלילת דם פשוטו כמשמעו.

חוק יסודות התקציב סעיף 3 ב כבר קובע שלא יינתן מימון לאירועי נכבא, בנוסף כפי שציינתי אין לעמותה שום זכות להעביר או לתת לעמותה אחרת לנהל אירועים בשטח שניתן לה על ידי העירייה. לסיום, התלבטתי נאם לשלוח מכתב זה שכן ראש העיר נוהגת לא לענות לעולם למכתבים וגם לתקשורת אבל אמרתי אולי הפעם הלב שלך יפתח.

גם חברי מועצת העיר גרי קורן וד"ר אור ברק שלחו מכתבים נזעמים לראש העיר לבטל את הקורס.

במכתב ששלח גרי נכתב: למה תושבי חיפה צריכים לשלם על פעולות לעצירת ייהוד העיר?
תושבי חיפה מאסו בכל האירועים הפרו פלסטינים. מישהו כנראה החליק על השכל אם חושב שקורס אנטי ציוני כזה יעבור בעיר.

שי גליק

ד"ר ברק כתבה לראש העיר: מבדיקה שערכתי עולה כי עמותת "זוכרות" מעידה כי היא חרטה על דגלה את "קידום אחריותיות של הציבור היהודי בישראל לנכבה הפלסטינית ומימוש זכות השיבה של הפליטים הפלסטינים". העמותה, כך על פי הצהרתה שלה, שמה לה למטרה "לקדם שינוי תודעתי, פוליטי ותרבותי… על מנת ליצור את התנאים להחזרת הפליטים הפלסטינים".

כידוע, חזון זה מנוגד באופן מפורש לעקרונות עליהן מבוססת ההגדרה העצמית של העם היהודי בארץ ישראל. ומכאן, שהמשמעות המקופלת בו איננה אלא חיסולה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. מבלי להתייחס להתנהלות המניפולטיבית ולמאמצי ההסתרה הכבירים, שאפשרו מלכתחילה את התהוות הקורס במבנה המדובר, אלא רק בהסתמך על חוק יסודות התקציב 3ב', האוסר בצורה מפורשת מימון אירועים כאלה ואחרים הנוגעים לנכבה, אבקש ממך לכבד את החוק במדינת ישראל, לפעול בהתאם לסעיפיו ולבטל לאלתר את קיומו של הקורס הנ"ל במבנה הזוכה להקצאה עירונית

שי גליק מנכ"ל בצלמו מסר: מדובר בביזיון! ארגון זוכרות שקורא לחרם על ישראל עושה קורס נכבא בבית אשה לאשה שמקבלת מימון מעירית חיפה
דהיינו עיריית חיפה מממנת הפצת עלילת דם נגד תושבי העיר חיפה שהם גרשו ורצחו את תושבי העיר חיפה הערבים והשתלטו על נכסיהם. מי שאמור לממן את הקורס הזה זה החמאס והפתח ולא כספי הארנונה של תושבי העיר חיפה. אנחנו דורשים מהעירייה להציב אולטימטום לארגון אשה לאשה או שהקורס יבוטל או שתקציב העירוני יבוטל.

מה שהכי חמור זה שראש העיר מתעקשת להמשיך בקיום הקורס למרות כל הפניות הרבות ובוחרת להתעלם מהחוק שאוסר את קיום הקורס ומרצון הציבור כולו. מדובר בראש עיר אטומה שחייבת ללכת הביתה.

מעיריית חיפה המשיכו בנוהגם הצפוי ופשוט סרבו להגיב.

יובל פלג: עיתונאי, עורך ומרצה לתקשורת
Related Post