X

בעיריית חיפה מעלים כוננות בפני סכנת שריפות בשל תנאי השרב הצפויים בעיר

היערכות העירייה מתבצעת לאור תחזית השירות המטרולוגיה על פיהם יפתחו בשעות אחר הצהרים עליה נכרת בטמפרטורות ויתפתחו תנאי שרב עם רוחות מזרחיות יבשות בדומה לאלו שגרמו להתפשטות המהירה של השרפה הגדולה שפקדה את העיר.

בתוך כך הנחה המנכ"ל לרענן את נהלי העירייה בהם הוטמעו לקחי השריפה הגדולה ושורה של תרגילים אותם קיימה העירייה בשיתוף כב"א וכחות הביטחון וההצלה. מצלמות העירייה הטרמיות של אגף הביטחון הוכוונו לעבר יערות הכרמל והשכונות הגובלות בהן. בנוסף מקיים אגף הבטחון סיורים מוגברים באזורים אלה על מנת לאתר במהירות כל מקור אש ולהכווין אליו בעת הצורך את לוחמי האש.

העלאת הכוננות מתבצעת על בסיס הלקחים והמסקנות שהופקו על ידי העירייה בעקבות השריפה הגדולה והתרגילים המשותפים שנערכו לאורך השנה עם גורמי החירום השונים. מנכ"ל העירייה פנה לתושבים בבקשה להקפיד שלא להדליק אש בשטחים פתוחים, ולהזמין באופן מידי את לוחמי האש בכל מקרה בו הם נתקלים בתחילת התלקחות של אש.

בתוך כך מבקשת העירייה לרענן את כללי הזהירות גם מפני נחשים ועקרבים. ד"ר יאיר וייס מהשירות הווטרינרי בעיריית חיפה: "בימים חמים אלה מתעוררים הנחשים מתרדמת החורף ומתקרבים בים השאר למקומות מגורים כדי להשיג מזון. כללי זהירות בסיסים אומר ד"ר וייס כמו הימנעות מהרמת אבנים ושליחת ידיים למקומות מוסתרים כמו גם נעילת נעלים גבוהות בשטח יפחיתו מאוד את הסכנה כמו גם ניקוי חצרות מעצים, עלים, פסולת וחפצים אחרים אשר עלולים לשמש מסתור לנחשים".

זהבה הופמן:
Related Post