X

בית המשפט דחה עתירה לפסילת קולות החיילים בבחירות לעיריית טירת כרמל

הסאגה של הבחירות לעיריית טירת כרמל הסתיימה רק השבוע, כאשר בית המשפט המחוזי בחיפה, בשבתו כביצת משפט לעניינים מנהליים, דחה מכל וכל את תביעתה של הינדה פרידלמן, מועמדת מס' 3  ברשימת הליכוד, שלא נכנסה למועצה, לפסול את ספירת הקולות של המעטפות הכפולות.

התובעת טענה כי בהיותה חברת וועדת הבחירות קיבלה הודעה בנייד להגיע ב-1.11 בצהרים לישיבת וועדת הבחירות  לספירת הקולות שבמעטפות הכפולות. אלא שלטענתה קיבלה ערב קודם לכן שיחת טלפון מאפי כהן  שבה נאמר לה שהמעטפות כבר נספרו ונמסר לה שמתוך 350 המעטפות רק 200 היו כשרות ומתמודד אחד, בשם מיכאל כהן, קיבל 10 קולות ובכך עברה רשימתו את אחוז החסימה.

בדיון בפני השופטת תמר נאות פרי, הופיע  יו"ר ועדת הבחירות בטירת כרמל אריה פרג'ון שהגיש תצהיר שבו  ציין כי היו רק 256 מעטפות ומתוכם רק 6 קולות פסולים. כמו כן פירט את הליך הספירה כאשר לישיבת הוועדה הובאה  הקופסא  החתומה שבה המעטפות הכפולות והיא נפתחה לעיניה של הינדה פרידלמן  ובנוכחותה נפתחו  הכפולות המעטפות ונספרו אחד אחד. כמו כן בסוף הספירה, חתמה על הפרוטוקול ואישרה אותו .

השופטת שדחתה את התביעה ציינה בין השאר בפסק הדין  כי טענתה של המערערת לגבי שיחת הטלפון מאפי כהן התבררה אחר כך שאין בה ממש  כי אפי כהן חזר בו מהיותו "מקור ראשון" של המידע וטען כי אחיו מסר לו את המידע על הספירה הקודמת ולערעור לא צורף תצהיר של אף אחד מהאחים.

עוד כתבה השופטת כי  הטענה שהקולות נספרו יום קודם לכן והוחזרו למעטפות שנסגרו ונספרו שוב למחרת "הינה טענה בלתי הגיונית בעליל". כמו כן ציינה השופטת כי המערערת חתמה על פרוטוקול הספירה ואישרה אותה וחתימתה מחייבת ואין היא מקבלת את טענתה שהחתימה הינה רק לצורך אישור נוכחות בישיבה. למרות דחיית הערעור החליטה השופטת לפנים משורת הדין שלא לחייב את התובעת לשלם הוצאות למשיבים.

עדי ישראלי:
Related Post