X

ביטוח מקיף לרכב – מה הוא כולל?

כל נהג בישראל חייב לעשות ביטוח חובה כאשר הוא מעוניין לעלות על הכביש ולהתחיל לנהוג בחופשיות והכי חשוב על פי החוק. אך מרבית הנהגים בישראל לא באמת מכירים את פוליסות הביטוח שלהם, מה הן כוללות ואיך לבחור את הפוליסה המתאימה ביותר עבורם.

ביטוח רכב יכול להיות מסובך ומורכב לבחור אז מה שרבים עושים זה פשוט ללכת על ההצעה הנמוכה ביותר ולסגור עם חברת הביטוח. עצם זה שאינכם יודעים על מה אתם מבוטחים וגרוע מכך ממה אתם אינכם מכוסים בפוליסת ביטוח שחתמתם זו בעיה גדולה. אז,

ביטוחי רכב שונים:

ביטוח רכב חובה – מבטח את הנהג, הנוסעים, הולכי הרגל המעורבים בתאונה מפני פגיעות גוף. כך שכל המעורבים בתאונה חלילה שנפגעו, יכוסו על ידי הפוגע בזכות פוליסת ביטוח החובה שיש ברשותו.

ביטוח רכב מקיף – כשמו כן הוא, זהו ביטוח המכסה על המבוטח בצורה מקיפה הרבה יותר ועל רכושו. למעשה ביטוח מקיף אינו מחויב על פי חוק ונהגים יכולים לבחור בהוספתו לפוליסת הביטוח אך אין זה מחובתם. במקרה של אובדן הרכב כתוצאה מגניבה או כתוצאה מתאונה שבה הרכב יצא מכלל שימוש.

ביטוח רכב צד ג' – זהו ביטוח שמגן על רכוש אדם שלישי אך אינו מגן על רכושו של המבוטח עצמו. באילו מקרים למשל? התנגשתם ברכב של מישהו אחר ונגרם לרכבו נזק, או שנכנסתם עם הרכב בחלון של חנות בטעות. אלו מצבים שביטוח צד ג' יכסה את הנזקים עבור רכושם אך לא על הנזקים של רכבכם.

למה ביטוח רכב מקיף הוא נפוץ ביותר?

מרבית הנהגים בישראל בוחרים להוסיף לביטוח החובה שהם נדרשים על פי חוק לבטח את רכבם את הביטוח המקיף וזאת משם שהוא בהחלט מכסה על הנהג ברכב מקרים רבים. בין אם הרכב שלכם נפגע בזמן נסיעה (תאונה בדרכים) ובין אם הרכב נפגע בעת עמד בחניה, ביטוח מקיף לרכב מאפשר לכם לקבל פיצויים.

מה בדבר מפגעי טבע? ביטוח מקיף לרכב מכסה על נזקים הנגרמים לרכבכם למשל שיטפונות, נפילת עץ על רכבכם בעקבות רוחות חזקות, פגיעת ברק ברכב הגורם לשריפה וכן הלאה.

הזכרנו זאת קודם לכן, גניבות רכב הן אחד המצבים הנפוצים ביותר שרבים בוחרים לבטח את רכבם בביטוח מקיף לרכב. הידיעה שאם במקרה רכבכם ייגנב, אתם תוכלו לקבל את הפיצוי המגיע לכם.

ביטוח רכב מקיף מאפשר לכם לתוספות והרחבות לביטוח המקובל, למשל תכלו לקבל סיוע כאשר אתם מגלים תקלה בדרך ולא רק חלילה במקרי תאונה. זקוקים לגרר? ביטוח מקיף יכול לספק לכם שירותי גרירה ואפילו שירותי מונית שלא תצטרכו להמתין לגרר. הרכב בתיקון? תוכלו לקבל רכב חלופי למשך זמן הטיפול ברכבכם ועוד.  

זהבה הופמן:
Related Post