X

ביה"ח מכרמל: תרגיל פינוי נפגעי קרינה

תרגיל אירוע רב נפגעים ענק משולב באירוע קרינה רדיו אקטיבית הסתיים בהצלחה במרכז הרפואי כרמל. בתרגיל השתתפו עשרות רופאים אחיות ואנשי צוות מכל חטיבות בית החולים כשהם מבוקרים ונבדקים ע"י קציני  פיקוד העורף, בכירי האגף לשעת חירום במשרד הבריאות , נציגי ועדת קרינה במפקדת קצין רפואה ראשי, מומחי הועדה לאנרגיה אטומית בישראל ועוד .

בסיום התרגיל אמר ד"ר קרלוס גרוזמן יו"ר ועדת קרינה כי ביה"ח כרמל עבר את התרגיל בצורה מקצועית ורצינית, הכנת התרגיל היתה מצוינת וביה"ח כרמל ערוך ומוכן בצורה טובה מאוד לכל תרחיש.

הכל התחיל בשעה  10 בבוקר כשפיצוץ אדיר החריד את מרכז אוניברסיטת חיפה ועשרות נפגעים החלו לזרום לכל בתי החולים באזור. מערך החירום של ביה"ח כרמל נפרס מיד, הפקלי"ם  נשלפו וכל הצוותים נעמדו במיומנות כל אחד במקומו. בבדיקה שנערכה לאחד הפצועים שהגיעו התגלה כי הוא סובל גם מפגיעת קרינה וכל האירוע הפך במהירות מאירוע אר"ן רגיל לאירוע משולב ומאוד מורכב של אר"ן וקרינה. ד"ר רוני דיוקמן סגן מנהל ביה"ח כרמל ואחראי שעת חירום ציין כי מדובר בתרחיש ומתאר תרגיל מאוד מורכב הדורש מקצועיות רבה ויידע  רב של כל הצוותים." בית החולים כרמל הינו אחד מבתי החולים הבודדים בישראל המוסמכים לטפל באירוע קרינה ואנו דורשים מעצמנו עמידה באיכות ובסטנדרטים הגבוהים ביותר".

רס"ן ד"ר ערן אלון רמ"ד רפואה בתי חולים אמר כי מטרת התרגיל הינה, העלאת כשירות מרכז רפואי כרמל לקליטה, מיון, טיהור וטיפול בנפגעי אירוע רב נפגעים, בדגש על טרור רדיולוגי, המתייצגים עם אחת או יותר מהפגיעות הבאות: פגיעות טראומה לסוגיהן, זיהום רדיואקטיבי חיצוני, זיהום רדיואקטיבי פנימי כולל רסיסים וסימני מחלת קרינה חריפה.

לצורך תרגול הטיפול בנפגעי הקרינה מהפיגוע, נפרשו בעמדות הכניסה לחדרי המיון ולביה"ח בקרי קרינה מיוחדים השייכים לצוות בית החולים שהחזיקו מוני גייגר ובדקו את עוצמת הקרינה שספג כל פצוע. כל צוות הטיפול של ביה"ח שקיבל את נפגעי הקרינה התלבש והתמגן בביגוד מיוחד כולל מסכות פנים, חליפות מגן מיוחדות כפפות ושאר אביזרי מגן. הנפגעים המדומים שהגיעו באמבולנסים נבדקו מיד בכניסה ע"י בקרי הקרינה של ביה"ח ומשם עברו לפי הצורך הפשטות ושטיפות בעמדות מיוחדות המוכנות בכוננות בכרמל לאורך כל השנה. בתרגיל נפרס כל מערך שעת החירום של כרמל ונבדקו ותורגלו צוותי חדר המיון, חדרי הניתוח, מכוני הדימות והרנטגן, בנק הדם, צוותי המעבדות, המערך הלוגיסטי ושינוע הנפגעים, צוותי המשק, משרד קבלה ורישום, המערך הסוציאלי, דוברות ומרכזי המידע , מערך האבטחה והביטחון ועוד ועוד.

" הסכנות מפגיעות קרינה תלויות בעוצמת הקרינה שספג הנפגע וממשך זמן הקרינה, מסביר ד"ר רוני דיוקמן מנהל שע"ח של כרמל. פגיעות הקרינה יכולות לגרום מבחילות וכוויות חיצוניות על העור ועד למחלות המטולוגיות הרס רקמות ובמקרים קשים להגיע אף למוות. אנחנו מתייחסים לאורך כל השנה לכל תרגיל במלוא הרצינות ומשקיעים מאמצים ואמצעים רבים כדי להכשיר את הצוות לרמת המוכנות הגבוה ביותר " אמר בתום התרגיל ד"ר דיוקמן.

סא"ל מירב שבי סולטן ראש ענף היערכות בתי חולים לשע"ח סיכמה  את התרגיל ואמרה כי ביה"ח נבחן ב 2 תרחישים מורכבים ועמד בהם בהצלחה. " נעשתה כאן עבודה מעוררת הערכה ואני בטוחה כי בזמן אמת ביה"ח  ייתן את המענה הנכון, אנחנו רואים שיש כאן תוכנית עבודה סדורה וביה"ח כרמל בהחלט יודע ומקצוען בטיפול באירוע משולב אר"ן וקרינה ".

מנהלת  מטה החירום החדשה בכרמל היא יהודית שוורץ ובצוות שע"ח של כרמל חברים ד"ר רוני דיוקמן , סיגל זומר/עוז יאיר,  מיתי אשכנזי, מנהל הביטחון ניר רוגר  ומרכזת את כולם המזכירה המוכשרת שרה קידן

בצילומים – צוות ביה"ח כרמל בתרגיל אר"ן קרינה – צילומים אלי דדון וירון חזן

עדי ישראלי:
Related Post