X

ביה"ח כרמל: קייטנת קורונה

כשההורים שלהם נמצאים בקו החזית במלחמה בקורונה, דואג המרכז הרפואי לילדי הצוות הרפואי לפעילות חינוכית מסודרת ומוגנת.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

לאחר סגירת מערכות החינוך ובצל המלחמה בנגיף הקורונה, פתח בית החולים כרמל מסגרת יום ייעודית ומיוחדת  לילדי  העובדים.

את הפרויקט מובילים  אהוד פקלר מנהל משאבי אנוש בכרמל עם צוות המחלקה ובשיתוף ועדי הרופאים והעובדים של ביה"ח. הקייטנה פועלת בבית הספר "אחוזה זיכרון יוסף"  הסמוך לבית החולים, והשימוש במתקני בית הספר מתאפשר הודות לעיריית חיפה אשר הואילה לאפשר את השימוש בו בימים אלו. לקייטנה הצבעונית והמוצלחת מגיעים מידי יום  עשרות ילדים של עובדי ביה"ח בגילאי 5-12. לולי שטרן, מנהלת ביה"ס ליאו בק בחיפה, נרתמה גם היא להפעלת האתר מבחינה פדגוגית וחינוכית וגייסה לצידה אנשי הוראה נוספים מבתי הספר בעיר.

בתמונות – ילדי הצוותים הרפואיים בקייטנת כרמל – צילום: אלי דדון

ממונת פיתוח משאבי אנוש בכרמל חן גבעול, האחראית על קייטנת העובדים מסבירה כי השהות בקייטנה הינה בקבוצות קטנות של  8 ילדים בכיתה (בגילאים דומים)  בהשגחת  עובדי בית החולים, מתנדבים ובני נוער וכי כל האתר כולו מופעל תוך הקפדה מלאה על ההוראות של משרד הבריאות. בימים האחרונים הצטרפו לטובת הפרויקט גם מורות חיילות מפיקוד העורף מה שתורם לחיזוק הצוות החינוכי לימודי.

יו"ר ועד העובדים בכרמל אירינה ברייב שהיא גם אחות במחלקה הקרדיולוגית מגיעה כמעט מידי יום לטפל ולהשגיח על ילדי העובדים. בכל תחילת יום היא בודקת לכל ילד חום ומלמדת את הילדים היטב את חוקי רחצת הידיים. אירנה מציינת כי הילדים מקבלים בכל יום ארוחות בוקר וארוחות צהריים טעימות ומזינות שנשלחות ברוחב לב ממטבח בית החולים, והפעילות כוללת הפעלות לימודיות, יצירתיות וספורטיביות.

" זה פשוט תענוג גדול לראות את הילדים משחקים ושמחים, אומרת אירנה. ועוד יותר משמח אותי זה לדעת שההורים שלהם רגועים ויכולים להמשיך לעבוד ולטפל בחולים בשקט ובביטחון מלא ולדעת שהילדים שלהם נמצאים בידיים טובות ".

ד"ר תמר עציוני רופאה בכירה בביה"ח הביאה לכיתת כרמל את אביב ביתה הקטנה בת ה 5 והיא מלאה רק במילים טובות על המיזם. " זה באמת לא ברור מאליו זה כבוד אדיר לנו כהורים ואין לי מילים להודות לכל מי שהרים את הפרויקט. זה גרם לאנחת רווחה ומאפשר לנו הרופאים את התפקוד התקין. בית החולים יוצק לפרויקט את כל התוכן החומרי והרוחני וזה באמת מדהים ויוצא דופן".

 הילדים מתקבלים בכל בוקר במאור פנים ונהנים מפעילויות מגוונות, החל מיצירה, דרך הופעות מוסיקליות וכלה בשעשועי ליצנות מדליקים עם הליצנים הרפואיים של ביה"ח.

אהוד פקלר מנהל מש״א אומר, ״השהות של הילדים בקייטנה, מאפשרת לצוותים שלנו לעבוד בראש שקט, בידיעה שהילדים מסודרים ונהנים בקרבת מקום, והבונוס בכל זה הוא החיבור האנושי שכל כך מאפיין את כרמל. ילדי עובדים ממחלקות וסקטורים שונים שמתחברים בתוך דקות, העובדים הנפלאים שלנו שמגיעים לשעשע את הילדים ולהעביר להם תכנים שונים, מדגישים את הערבות ההדדית והמשפחתיות של כרמל״.
ד״ר אבי גולדברג, מנהל המרכז הרפואי כרמל מקבוצת הכללית מסכם ואומר," העובדים שלנו הם המשאב החשוב לנו ביותר, ודאי בתקופה לא שגרתית זו. פעילות זו עם ילדי העובדים מאפשרת לעובדי בית החולים להמשיך ולהעניק שירות וטיפול רפואי מיטבי לאוכלוסיית חיפה והצפון  בזמן שילדיהם מוגנים״.

זהבה הופמן:
Related Post