X

ביה"ח כרמל: מרכז של מצוינות

המרכזים הרפואיים של בית החולים כרמל, מכון הריאות והמחלקה הגריאטרית נבחרו כמרכזי מצוינות של הכללית מתוך מאות מחלקות ומכונים של הכללית בכל רחבי הארץ.

Thank you for reading this post, don't forget to subscribe!

באירוע מכובד  בתל אביב בנוכחות מנכ"ל הכללית מר נועז בר ניר, סמנכ"לים וחברי הנהלת הכללית, מנהל ביה"ח כרמל ד"ר אבי גולדברג חברי הנהלת כרמל ומנהלי המחלקות הזוכות, העניקו מנכ"ל הכללית ומנהל כרמל את תעודות ההצטיינות למרכזים הזוכים.

בדבריו למכון הריאות הזוכה אמר ד"ר גולדברג כי מכון הריאות של כרמל בניהולו של פרופ' יוחאי אדיר הינו מכון מפואר הנותן שירות מרחבי ומהווה מוקד מצוינות אזורי ולאומי במגוון רחב של מחלות ריאה. המכון פעיל ביותר בתחום האקדמיה והמחקר, נמצא בחזית הטכנולוגית בתחומו, ומהווה מוקד למשיכת צוותי רפואה השואפים להתמקצע בתחומי התמחותו וכן למטופלים מאזורים רבים ומרוחקים וכל זאת במקביל למובילות בשביעות רצון מטופליו.

מנהל המכון פרופ' אדיר עובד בביה"ח כרמל ובמחוז חיפה של הכללית כבר כ 26 שנה והוא משמש גם כיו"ר האיגוד הישראלי למחלות ריאה. כיום הוא מנהל את מכון הריאות בכרמל ואת המרפאה למניעת מחלות ריאה של הכללית ברחוב הגפן בחיפה. מכון הריאות של כרמל עם מנהלת הסיעוד שלו רחל מלר עבר ופועל במתחם חדש ומודרני בבית החולים. במכון עובדים כיום כ- 6 רופאים מומחים המטפלים במגוון רחב של מחלות ובעיות בתחום הנשימה והריאות. כמו התמחות ביתר לחץ דם ריאתי, הנשמה לא פולשנית, ברונכיאקטיזיות, CF  במבוגרים, מחלות ריאה אינטרסטיטיאליות ובנוסף משמש מכון הריאות בכרמל כמרכז לברונוכוסקופיה פולשנית מתקדמת בניהול מנהל היחידה ד"ר אמיר אברמוביץ.

יחידת הברונכוסקופיה בכרמל מקבלת מטופלים מכל רחבי הארץ לבדיקות מיוחדות אבחון וטיפול, והיא נחשבת לאחת היחידות הגדולות והמובילות בארץ בתחום עם למעלה מ 700 ברונכוסקופיות מתקדמות בשנה. המכון במקומו החדש בקומת הקרקע בכרמל מעניק שירות בתנאים וברווחה גדולים טובים ומשודרגים לאלפי מטופלים ונבדקים בכל שנה.

בחירת מרכזי מצוינות בבתי החולים של הכללית מתקיימת משנת 2012 אחת לשנתיים. מרכזי המצוינות נבחרים על פי סולם מדדים אחיד. המדדים הינם גבוהים ביותר והציון הנדרש מעבר סף ההגדרה אינו בהכרח בר השגה ע"י כל היחידות המוגשות להערכה.

גם המחלקה הגריאטרית של כרמל בניהולה של ד"ר אירינה מלחובסקי נבחרה כמרכז מצוינות של הכללית והיא נציגת החטיבה הפנימית של בית החולים. בדבריו על המחלקה הגריאטרית הזוכה של כרמל אמר ד"ר גולדברג כי המחלקה  כמחלקת אשפוז חוללה מהפיכה של ממש בביה"ח בהיבטי הטיפול ההוליסטי במטופלים גריאטריים  ובנוסף גם בפרויקטים של פעילות גריאטרית במרחב הקופתי של הכללית ובקהילה העירונית. עוד ציין ד"ר גולדברג כי המחלקה בולטת בהיבטי המצוינות הקלינית והתפעולית שלה עם קיצור מרשים של משך האשפוז הממוצע של מטופל במחלקה  מ-15 ימי אשפוז לכ – 10 ימים מה שגורם לחזרה מהירה יותר של המטופל לביתו הימנעות מזיהומים מיותרים ועוד.

ד"ר מלחובסקי עדכנה כי עבודת הצוות היא המאפיין והמייחד את המחלקה הגריאטרית של כרמל. מדובר בצוות מיומן מקצועי מסור ורגיש העושה הכל לטובת המטופל המבוגר. "המטרה שלנו היא להעניק טיפול מיטבי למטופל הקשיש תוך שמירה על כבוד המטופל איכות חיים טובה וסיוע ותמיכה למשפחתו של המטופל ".

המחלקה זכתה במקום ראשון מבין מחלקות בית החולים בקטגוריית המצפן המחלקתי ומובילה במדדי איכות בינלאומיים ובמדדי הליבה של המחלקה כמו לדוגמא שיעור הנפילות במחלקה ורכישת פצעי לחץ באשפוז עם מספרים נמוכים במיוחד. המחלקה נהנית משביעות רצון גבוהה במיוחד ועל פי סקר שביעות רצון מטופלים האחרון המחלקה קיבלה ציון של 95% בתחושה כי המטופל נמצא בידיים טובות. מחלקה בעזרת הניהול הסיעודי הרגיש של אחמד חמוד מנהל הסיעוד וצוותו מגיעים עשרות מכתבי תודה מרגשים בכל חודש של מטופלים ובני משפחתם.

מנכ"ל הכללית נועז בר ניר ברך את המרכזיים המצטיינים של כרמל ואמר כי "בחירת מרכזי המצוינות נעשתה על בסיס מדדים של מצוינות ארגונית, הישגים בתחום האקדמיה, שירות ושיתוף הפעולה עם הקהילה. בתי החולים של כללית הם מהמקצועיים והמובילים בישראל ומספקים למטופלים רפואה אינטגרטיבית. אני גאה בעבודת הצוותים ומחזק את ידי העובדים והמנהלים שמובילים עשייה ענפה שבזכותה אנו משפרים את האיכות הרפואית ומשפיעים לטובה על רווחת המטופלים שלנו"

בצילומים: צוות מרכזי המצויינות של כרמל מכון הריאות המחלקה הגריאטרית וצוות מכון הריאות עם המנכל ומנהל ביה"ח כרמל בקבלת התעודה

צילומים: אלי דדון

זהבה הופמן:
Related Post