X

ביה"ח כרמל מציג: לרדת בגדול

בשורה לתושבי חיפה והצפון הרוצים לרדת במשקל, המרפאה הבריאטרית של המרכז הרפואי כרמל עברה למשכנה החדש והמרווח במרכז חורב, במרפאות מור. המטופלים יתקבלו במרפאה החדשה בזמינות גבוה יותר, בתנאי מלונאות נוחים יותר, יחד עם אותו שירות אישי וצוות מקצועי .

מנהל השירות הבריאטרי במרכז הרפואי כרמל, מקבוצת הכללית, ד"ר דביר פרויליך מציין כי לאחרונה נעשו שיפורים ושדרוגים רבים ע"י צוות המרפאה לטובת המטופלים.

   ד"ר פרויליך מנהל המרפאה הבריאטרית בחדר הניתוח צילומים אלי דדון

״ בנוסף לצוות הרב תחומי המנוסה במרפאה שכולל דיאטניות ועובדות סוציאליות, נוספה למרפאה רוקחת קלינית אשר מייעצת למטופלים על הטיפול התרופתי המומלץ לאחר הניתוח. לישיבות הוועדה הבריאטרית נוספה דר׳ מיכל גרשינסקי, אנדוקרינולוגית ומנהלת היחידה המרחבית לסוכרת במחוז חיפה והגליל המערבי. הדבר מסייע לנו להביא את המטופלים הסוכרתיים למצב אופטימלי מבחינת איזון הסוכרת טרם הניתוח וכמובן להתייחס לבעיות אנדוקריניות אחרות הנלוות להשמנה.

בהמשך השנה צפוי להצטרף לשורות הצוות הרב תחומי של המרפאה מדריך מקצועי שיעניק הדרכה אישית למטופלים בנושא פעילות גופנית בהיבט השיקומי, מסביר ד"ר פרויליך, מדובר באח מקצועי שילווה את המטופלים באופן צמוד לפני ולאחר הניתוח וידריך אותם לחזרה מדורגת לפעילות ספורטיבית שתעזור להם לחזור לשגרה בריאה".

 במסגרת השיפורים והשדרוגים מטופלים במרפאה יוכלו כבר לאחר הפגישה הראשונה במרפאה להשלים את הבדיקות הדרושות להם לפני ניתוח במסגרת הקהילה במרפאת האם שלהם, ולהגיע למרפאה רק לצורך הוועדה בלבד. מדובר בשיפור ובחיסכון גדול של טרטורים למטופלים שעד היום נזקקו ללכת ולחזור בכל פעם, למצוא חניה ולבזבז זמן יקר.

אביאל עאנא בריאטריה לפני אחרי

אחד המנותחים המאושרים במרפאה הוא אביאל עאנה בן ה 24 מכרמיאל. אביאל ירד כמעט 70 ק"ג לאחר ניתוח בריאטרי בכרמל והיום הוא שוקל 75 ק"ג בלבד. " כבר מילדות סבלתי מהשמנת יתר וכל מה שניסיתי לא עזר מספר אביאל. מראש ייאוש רק אכלתי יותר ואפילו הצבא לא הסכים לגייס אותי , השיא היה כשכבר בגיל 21 התחילו לי בעיות בריאותיות קשות כמו של אדם בן 70. סבלתי מדום נשימה בשינה, מבעיות אורתופדיות, בעיות בכבד, הופיעה אצלי מחלת הסוכרת והרגשתי שאני הולך ומתפרק". בצר לו וכמוצא אחרון פנה אביאל לד"ר פרויליך ולאחר בדיקות והכנה מתאימה הוא עבר את הניתוח בכרמל בהצלחה.

" אני מרגיש שנולדתי מחדש אומר היום אביאל, פשוט קיבלתי את החיים שלי במתנה ואין לי מילים להודות לביה"ח כרמל ולד"ר פרויליך על שהחזרו לי את החיים במתנה ". אביאל הוא רק אחד מתוך מאות מנותחים במרכז הרפואי כרמל שהשילו ממשקלם עשרות רבות של קילוגרמים עודפים וחזרו לחיות חיים בריאים ומהנים. בעקבות הצלחתו עברו גם אימו ואחותו של אביאל את הניתוח הבריאטרי בהצלחה רבה.

המרפאה הבריאטרית בכרמל בניהולו המוצלח של ד"ר דביר פרויליך פועלת החל משנת 2008 ועד היום טיפלה המרפאה במעל ל 1000 מטופלים עם אחוזי הצלחה גבוהים במיוחד. במרפאה בכרמל נעשים כל ניתוחי ההרזיה המקובלים כשהניתוח המוביל כיום הוא ניתוח מיני מעקף קיבה שלו תוצאות טובות מאוד.

" אנו במרפאה בכרמל פועלים על פי הנהלים הקפדניים ביותר של משרד הבריאות מציין ד"ר פרויליך. בשנת 2019 ע"פ בדיקות של משרד הבריאות נמצא כי בביה"ח כרמל נרשמה כמות הסיבוכים מניתוחי בריאטריה הקטנה ביותר מתוך עשרות בתי חולים מנתחים בישראל, מדובר בהחלט בהישג משמעותי ביותר ".

את המטופלים במרפאה הבריאטרית בכרמל מלווה צוות רב מקצועי מסור ומיומן הכולל רופאים הכירורגים המומחים (דר׳ פרויליך ודר׳ דשקובסקי), דיאטניות בעלות ניסיון רב בתחום הבריאטריה (רוני פוטר ונועה אדנברג), עובדות סוציאלית (גליה אייזן ועדי קרדו) ואחות המרפאה (ילנה בוריסובר). בתקופה הקרובה כאמור, יצטרף גם אח מקצועי מתחום רפואת הספורט שילווה את המטופלים בפעילות ספורטיבית מותאמת. " כיום ישנם המון דיאטות ושיטות להרזיה רבות להורדה במשקל מסכם מנהל המרפאה ד"ר פרויליך אולם הוכח כי הניתוח הבריאטרי הוא עדיין הפתרון היעיל והמוצלח ביותר להורדה משמעותית במשקל, על שמירת המשקל לטווח הארוך ועל ריפוי תחלואת השמנה ".

                            

עדי ישראלי:
Related Post