X

ביה"ח כרמל: מטפחים את הסטאז'רים

אחרי 6 שנים מוצלחות עוזבת אחראית הסטז'רים של ביה"ח כרמל ד"ר מיכל שטיינברג את תפקידה ולוחצת יד למחליפה החדש ד"ר מוחמד חמד סעיד.

ד"ר שטיינברג מסיימת את תפקידה בסיפוק ואומרת כי : "בשנים ששימשתי בתפקיד היתה לי זכות לפגוש ברופאי העתיד. שמחתי לראות רופאים לומדים, סקרנים ועם זאת אנושיים, ובכל פעם שסטז'ר מקבל מכתב תודה ממטופל אני רואה בזה תעודת כבוד לסטז'ר ולביה"ח. רבים מהסטז'רים משלבים מחקר עם רפואה בהצלחה רבה, ואין לי ספק שדור העתיד יקדם רבות את הרפואה ".

ד"ר שטיינברג מונתה ליו"ר החוג לרפואת ריאות בפקולטה לרפואה של הטכניון, והיא מובילה מיזם הוראה ברונכיאקטזיות בחברה האירופאית לרפואת ריאות. מחליפה בתפקיד ד"ר מוחמד חמד סעיד התחיל בעצמו לפני כ 15 שנה כסטז'ר מצטיין בכרמל ומאז ועד היום הוא צועד ומתקדם קדימה.

ד"ר סעיד ד"ר גולדברג וד"ר שטיינברג
צילום : אלי דדון

בתפקידו כיום משמש ד"ר חמד סעיד כסגן מנהל מחלקת ילדים ומנהל מרפאת ראומטולוגיה ילדים, והוא בוגר תוכנית עתודה ניהולית בכירה בכללית. במסגרת תפקידו יהיה ד"ר חמד-סעיד אחראי על קבלת סטז'רים לביה"ח, הכשרת סטז'רים לאורך השנה לקראת היותם רופאים לעתיד תוך כדי הידוק הקשר מול משרד הבריאות.

" אני מביא איתי לתפקיד שימור הרמה הגבוה שהציבה ד"ר שטיינברג בהעצמת הסטז'ר ושיפור הלמידה של הסטז'רים בביה"ח ושאיפה למצוינות ", אומר ד"ר חמד סעיד." אני מאמין שיחד בסיועה של הנהלה ומנהלי המחלקות השונות ובשיתוף עם היחידה להוראה ואקדמיה בניהולה של ד"ר דבי זיסמן נוביל ונצטיין גם בשנים הבאות ונהפוך את כרמל לאבן שואבת לסטז'רים מצטיינים ".

ביה"ח כרמל מקבל לאורך השנים ציונים גבוהים בהערכת הסטז'רים ונחשב לאחד מבתי החולים המבוקשים בישראל לסטאז' .בכרמל עובדים כ 60 סטז'רים הפזורים במחלקות השונות והם הפוטנציאל ודור העתיד של הרפואה בישראל.

עם פרידתה מהתפקיד מאחלת ד"ר שטיינברג לד"ר חמד סעיד הצלחה בתפקיד ואומרת כי " שימשתי 6 שנים בתפקיד. בתקופתי הונהגו שינויים רבים בנוהל הסטאז' בכרמל, ביניהם הקמת תכנית הדרכת סטז'רים מרוכזת, תכנית מנטורינג אישית ("לגעת בעתיד" בהובלת פרופ' פליגלמן וד"ר גולדשטיין) וכן ימים פתוחים לסטז'רים לפני סטאז'. אני מבקשת לציין את מעורבות כל צוות ביה"ח ובעיקר גב' חגית קרסו רכזת פיתוח צוות רפואי שמהווה אוזן קשבת לכל הסטז'רים ומתפעלת את כל הפן הלוגיסטי של ההדרכות, וכמובן ד"ר דבי זיסמן, ד"ר שני ברוש וד"ר אבי גולדברג ששמים דגש רב על פיתוח צוות רפואי ובכללם הסטז'רים ".

מנהל ביה"ח כרמל ד"ר אבי גולדברג הודה לד"ר שטיינברג על תרומתה החשובה לבית החולים בתפקיד שמילאה. ואיחל הצלחה רבה לד"ר חמד סעיד בתפקידו החשוב. ד"ר מוחמד חמד סעיד שנכנס לתפקידו בתחילת החודש הוא בן 39 תושב הכפר כאבול שבגליל המערבי, נשוי ללינה עורכת דין במקצועה ואב מסור לשתי בנות.

זהבה הופמן:
Related Post