X

ביה"ח כרמל : מובילים בלוגיסטיקה

המכון הפתולוגי של ביה"ח כרמל קיצר את זמן מתן התשובה לדגימות של סרטן השד מ 10 ימים  רק ל -4 ימים בלבד. קיצור מועד מתן התשובה הוא קריטי ומשמעותי במיוחד לנשים הממתינות בחרדה גבוה לקבלת התוצאות. את העבודה על פרויקט קיצור מתן התשובה לחולות בסרטן השד הציגו מנהל המכון הפתולוגי של כרמל פרופ' אדמונד סבו וד"ר סאלם

במסגרת כנס המועצה הלאומית ללוגיסטיקה במערכת הבריאות לשנת 2018. בכנס הארצי המועצה דנה בנושאים לוגיסטיים החוצים את כל שדרות הרפואה והטיפול בישראל, ובכלל זה נושאים הקשורים בשירות, איכות, חדשנות, יעילות, שירותים טכנולוגיים ועוד.

העבודה של צוות המכון של כרמל  הציגה תרשים זרימה מורכב המתאר את הפעולות השונות בהן נקט צוות המכון לפתולוגיה בשלבים הקריטיים לאורך שרשרת התחנות הרבות דרכן עוברת הרקמה (ביופסיה או תכשיר ניתוחי) צוות המכון מיפה את החסמים שעלולים לעכב את זמני האבחון ונקט באמצעים מידיים אשר הבטיחו זרימה מהירה ויעילה של תהליכי עיבוד הרקמה והאבחנה. התהליך הוכיח את עצמו והזמן מקבלת הרקמה במכון לפתולוגיה ועד להוצאת התשובה האבחנתית קוצר באופן מובהק סטטיסטית, מ 10 ימים ויותר בשנת 2016 ל-4 ימים בממוצע בשנת 2017, כאשר הזמן המומלץ על ידי הקולג' האמריקני לפתולוגיה הוא 10 ימים בממוצע.

עבודה בנושא הנגשת מידע בשעת חירום לכבדי שמיעה הוצגה עי חווה גולדברג ממונת פניות הציבור והאחראית על הנגישות בכרמל.

" כבדי השמיעה אינם יכולים ליצור קשר עם בית החולים באמצעות מספרי הטלפון המתפרסמים בתקשורת, ובזמן שריפה או בחירום כאשר הם מחוץ לבית ", הסבירה גב' גולדברג.  אוכלוסייה כבדת שמיעה  וכלל האוכלוסייה אינה יכולה לתקשר באמצעות פקס. החידוש שהוצג בכנס היה שימוש בטלפון נייד לתקשורת באמצעות SMS  מאוכלוסיית כבדי השמיעה. לצורך כך הוקצה מכשיר טלפון סלולרי ייעודי לשעת חירום, שהוצב בתוך מרכז המידע הטלפוני של בית החולים ובמקרה של אירוע חירום  יפורסמו לציבור מספרי הטלפון, פקס וגם מספר הטלפון הסלולרי המיוחד לצורך שליחת הודעות SMS.

עבודה בנושא  יעילות ושיפור השירות בזימון החולים לטיפולים המטולוגיים, הוצגה ע"י יהודית שוורץ מנהלת מחלקת או"ש ומחשוב בכרמל, העבודה הציגה כלי ממוחשב לניהול ובקרה של תכנון התורים במכון ההמטולוגי. המכון ההמטולוגי של כרמל פרוס על פני 3 אתרים בכרמל, בלין וזבולון. משאבי המכון הינם מעטים מבחינת מקומות טיפול, ונוצר צורך במערכת המשקפת למזכירה את צרכי התורים שיש לקבוע על כל הפרמטרים הרלוונטיים.

יהודית שוורץ אומרת, כי כלי ממוחשב זה שיפר מהותית את התקשורת בין הגורמים השונים במכון האחראים על קביעת תור למטופל. ישנו מעקב רציף ומסודר על תורים שממתינים לזימון וכן על התורים שנקבעו. בנוסף הכלי משמש לניהול, שליטה ובקרה עבור המכון ההמטולוגי בהיערכות ליום עבודה, ותכנון המשאבים הנדרשים.

סיגל זומר האדמיניסטרטיבית של כרמל אומרת כי היכולת לחבר תהליכיים לוגיסטיים לחדשנות ומובילות במרכז הרפואי כרמל , הפכו זה מכבר  לדרך חיים. "אין ספק כי העבודות שהוצגו מכרמל תרמו ויתרמו עוד רבות לטובת שדרוג איכות הטיפול  עבור כלל המטופלים בכרמל בפרט ובשאר בתי החולים בכלל".

בצילום – צוות המציגים מכרמל בכנס  צילום:אלי דדון

 

 

זהבה הופמן:
Related Post